Γιατί οι επενδυτές μειώνουν θέση στις μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας παρά τις φθηνές αποτιμήσεις

μετοχές πολυτελείας

μετοχές αυτοκινήτων

Οι ευρωπαϊκές μετοχές αυτοκινήτων είναι τόσο αντιδημοφιλείς αυτή τη στιγμή που οι επενδυτές συνεχίζουν να μειώνουν την έκθεσή τους ακόμη και καθώς η κλίμακα των προβλημάτων του κλάδου έχει οδηγήσει τις αποτιμήσεις κοντά σε χαμηλά ρεκόρ, κάτι που κανονικά θα ήταν μεγάλο κίνητρο για τους επίδοξους αγοραστές.

Ο δείκτης STOXX 600 Autos and Parts συγκαταλέγεται στις χειρότερες επιδόσεις φέτος. Οι αναλυτές προβλέπουν πτώση κερδών κατά 13,6% το 2024, μια αντιστροφή από τα χρόνια αμέσως μετά την πανδημία, όταν οι εμπλοκές της εφοδιαστικής αλυσίδας έδωσαν άδεια στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να αυξήσουν τις τιμές.

Οι επενδυτές πιστεύουν ότι οι μεγάλες περικοπές κόστους γίνονται αναπόφευκτες σε μια ύφεση που οφείλεται σε μια περίπλοκη τεχνολογική αλλαγή, στον έντονο ανταγωνισμό από τους Κινέζους νεοεισερχόμενους και στους ολοένα και πιο συνειδητοποιημένους καταναλωτές.

Λένε ότι οι οικονομίες κλίμακας είναι καίριας σημασίας, ειδικά για μάρκες μαζικής αγοράς όπως η γερμανική Volkswagen (ETR:VOWG_p), η οποία συγκρούεται με τα συνδικάτα για πρωτοφανή σχέδια να κλείσουν εργοστάσια στο εσωτερικό της, εν μέρει στον κινεζικό ανταγωνισμό και την αύξηση του εργατικού δυναμικού και το ενεργειακό κόστος.

Τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα διαπραγματεύονται πλέον με σχεδόν-ρεκόρ έκπτωση 60% στην ευρύτερη αγορά που αντιπροσωπεύεται από τον πανευρωπαϊκό δείκτη STOXX 600 με βάση την τιμή προς τα κέρδη.

Ωστόσο, μια έρευνα της BofA αυτόν τον μήνα έδειξε ότι τα αυτοκίνητα είναι ο πιο υποσταθμισμένος κλάδος μεταξύ των περιφερειακών διαχειριστών κεφαλαίων που επιβλέπουν 284 δισεκατομμύρια δολάρια.

«Αυτό το τοξικό κοκτέιλ που έχετε – αδυναμία στην Κίνα, τιμές που έχουν πέσει από το επίπεδο αιχμής, αύξηση όγκου που δεν συμβαίνει πια, υψηλότερο κόστος εργασίας – αφήνει περιθώριο σε ορισμένες από αυτές τις μετοχές να πέφτουν εύκολα κατά 10-20% εάν τα πράγματα είναι άσχημα », δήλωσε ο Rolf Ganter, επικεφαλής CIO για ευρωπαϊκές μετοχές της UBS Global Wealth Management.

«Οι αποτιμήσεις είναι πραγματικά φθηνές, αλλά δεν πιέζουμε καθόλου τον κλάδο».

Περισσότερες προειδοποιήσεις;

Οι μετοχές της Volkswagen, της BMW (ETR:BMWG), της Mercedes-Benz (OTC:MBGAF), της Renault (EPA:RENA) και της Stellantis (NYSE:STLA) έχουν υποχωρήσει έως και 29-50% από τις φετινές κορυφές, σε πολλαπλές -χαμηλά μηνών και μάλιστα πολλών ετών.

“Η δυτική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει μια τεράστια πρόκληση λόγω του πλεονεκτήματος των Κινέζων και οι άνθρωποι δεν θέλουν να ξοδέψουν τόσα χρήματα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως πριν από μερικά χρόνια”, δήλωσε ο Gilles Guibout, επικεφαλής της ευρωπαϊκής στρατηγικής μετοχών στο Διευθυντές Επενδύσεων AXA.

“Είτε μπορείτε να αυξήσετε τις τιμές σας και να δικαιολογήσετε ένα premium στους πελάτες, που σημαίνει ότι η επωνυμία σας το αξίζει, είτε πρέπει να μειώσετε το κόστος – δεν υπάρχει άλλη επιλογή”.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν περισσότερο από 18% τον Αύγουστο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 44%, με αποτέλεσμα την απότομη πτώση στη Γερμανία και τη Γαλλία, τις μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων του μπλοκ.

«Θα μπορούσαν να έρθουν πολλές προειδοποιήσεις για το κέρδος, κάτι που υποδηλώνει ότι ίσως δεν είναι καιρός να…αγοράσουμε το κατώφλι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο Andreas Bruckner, επενδυτικός στρατηγός της BofA.

Παγίδα αξίας

Η ζήτηση EV έχει μειωθεί σε σημείο που αρκετές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν περιορίσει τα σχέδιά τους για ηλεκτροκίνηση, με τη σουηδική Volvo (OTC:VLVLY) Cars να καταργεί τον στόχο της να γίνει πλήρως ηλεκτρική έως το 2030 νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

«Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πρέπει να λύσετε το βασικό πρόβλημα, το οποίο είναι πρώτα η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τα συστήματα που κάνουν αυτό το έργο εφικτό», δήλωσε ο Carlo Franchini, επικεφαλής θεσμικών πελατών της Banca Ifigest.

“Τα αυτοκίνητα δεν είναι κάτι στο οποίο πρέπει να στοιχηματίσετε αυτήν τη στιγμή. Η μείωση της έκθεσης δεν είναι σίγουρα κακή ιδέα”, πρόσθεσε, λέγοντας επίσης ότι δεν πιστεύει ότι οι οικογένειες δίνουν προτεραιότητα στις αγορές αυτοκινήτων.

Η απόσυρση από την ηλεκτροδότηση εγκυμονεί τους δικούς της κινδύνους. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο, προειδοποίησε πρόσφατα ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που υπερβαίνουν τα όρια εκπομπών άνθρακα της ΕΕ το 2025 ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πρόστιμα σχεδόν 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.

Ο κλάδος βρίσκεται στο στόχαστρο μιας εμπορικής διαμάχης μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας, με την πρώτη να επιβάλλει δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα με βάση τις υπερβολικές και άδικες επιδοτήσεις σε Κινέζους κατασκευαστές.

Μια πιθανή επιστροφή του πρώην προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο θα μπορούσε επίσης να αναζωπυρώσει έναν εμπορικό πόλεμο με την Κίνα που θα είχε συνέπειες για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης.

«Είναι δύσκολο να πούμε αν έχουμε φτάσει ακόμα στο κάτω μέρος των αρνητικών ειδήσεων για τον κλάδο: ακόμα κι αν η αποτίμηση είναι δελεαστική, θα μπορούσε να είναι μια παγίδα αξίας ελλείψει ανάκαμψης», δήλωσε η Chiara Robba, επικεφαλής του μετοχικού κεφαλαίου LDI στη Generali ( BIT:GASI) Διαχείριση περιουσιακών στοιχείων.

«Ο τομέας πρέπει να υποστηριχθεί με έναν πλήρη μετασχηματισμό της αλυσίδας εφοδιασμού, της κατασκευής και της υποδομής επαναφόρτισης για να βοηθήσει την κινητικότητα και να βελτιώσει τη ζήτηση EV».

www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο