Γιατί οι ξένες αεροπορικές εταιρείες χάνουν μερίδιο αγοράς στην Κίνα

αεροπορικές εταιρείες

αεροπορικές εταιρείες

Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες κερδίζουν μερίδιο αγοράς στα διεθνή δρομολόγια, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου, καθώς οι ξένοι ανταγωνιστές αποθαρρύνονται από την αδύναμη ταξιδιωτική ζήτηση της Κίνας και το αυξανόμενο κόστος και τους παρατεταμένους χρόνους πτήσεων λόγω της ανάγκης αποφυγής του ρωσικού εναέριου χώρου.


Οι ξένες αεροπορικές εταιρείες, με επικεφαλής δυτικούς αερομεταφορείς όπως η British Airways και η Qantas Airways της Αυστραλίας, αποσύρουν τις υπηρεσίες τους ή επιλέγουν να μην επανεκκινήσουν τις πτήσεις προς την Κίνα μετά την πανδημία, ενώ οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στο εξωτερικό.


Το ποσοστό των διεθνών πτήσεων από και προς την Κίνα που εκτελούνται από τους αερομεταφορείς της χώρας είναι υψηλότερο από ό, τι πριν ο COVID-19 καθηλώσει μεγάλο μέρος της παγκόσμιας αεροπορίας και συνεχίζει να αυξάνεται.


Η British Airways ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι θα σταματήσει τις πτήσεις από το Λονδίνο προς το Πεκίνο για ένα χρόνο από τα τέλη Οκτωβρίου για εμπορικούς λόγους και τον περασμένο μήνα ανέστειλε μία από τις δύο φορές την ημέρα πτήσεις Λονδίνο-Χονγκ Κονγκ για την ίδια περίοδο.

Από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία το 2022, οι κινεζικοί αερομεταφορείς συνέχισαν να ακολουθούν μικρότερες βόρειες διαδρομές προς την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική πάνω από τον τεράστιο εναέριο χώρο της Ρωσίας.


Αντίθετα, οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και άλλες χώρες έχουν αποκλειστεί από τον ρωσικό εναέριο χώρο από τη Μόσχα ή τις κυβερνήσεις τους ή επιλέγουν να μην πετούν για λόγους ασφαλείας.


Αυτό διεύρυνε το πλεονέκτημα κόστους που κατέχουν οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες και τους επέτρεψε να αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο στη διεθνή αγορά σε μια εποχή που ο έντονος ανταγωνισμός στα εσωτερικά δρομολόγια έχει ασκήσει πίεση στις τιμές των εισιτηρίων και στην κερδοφορία.


«Συνήθως οι κινεζικοί αερομεταφορείς έχουν έως και 30% χαμηλότερο κόστος από τους διεθνείς ανταγωνιστές τους», δήλωσε ο John Grant, ανώτερος αναλυτής στην εταιρεία ταξιδιωτικών δεδομένων OAG. «Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες αναζητούν απεγνωσμένα σκληρά νομίσματα και έχουν ξεκινήσει μια ευρεία επέκταση».

Η πτήση της British Airways τέσσερις ημέρες την εβδομάδα Πεκίνο-Λονδίνο διαρκεί περίπου 2-1/2 ώρες περισσότερο από την καθημερινή πτήση της China South στην ίδια διαδρομή που ξεκίνησε πέρυσι, σύμφωνα με τον ιχνηλάτη πτήσεων Flightradar24.


Η British Airways θα συνεχίσει τις καθημερινές πτήσεις Λονδίνο-Σαγκάη και τον Μάιο θα ξεκινήσει εκ νέου πτήσεις κοινού κωδικού με την China Southern.

Η Virgin Atlantic δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι θα διακόψει το δρομολόγιο Λονδίνο-Σαγκάη επ’ αόριστον από τα τέλη Οκτωβρίου λόγω μεγαλύτερων χρόνων πτήσης.


Η British Airways και η Virgin Atlantic θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τις πολύτιμες χρονοθυρίδες απογείωσης και προσγείωσης του Heathrow του Λονδίνου για άλλα δρομολόγια που μπορεί να είναι πιο κερδοφόρα.

Η Qantas επικαλέστηκε μισοάδεια αεροπλάνα και χαμηλή ζήτηση για ταξίδια στην Κίνα όταν ανέστειλε τις πτήσεις Σίδνεϊ-Σαγκάη τον Ιούλιο, ενώ ο ασιατικός αερομεταφορέας Royal Brunei Airlines επεσήμανε τις «συνθήκες της αγοράς» ως τον λόγο για την αναστολή των πτήσεων δύο φορές την εβδομάδα στο Πεκίνο από τον Οκτώβριο.

Υποχωρούν οι ξένοι αερομεταφορείς


Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των China Southern, China Eastern και Air China (OTC:AIRYY) τον Ιούλιο πραγματοποίησαν το 90% του αριθμού των διεθνών πτήσεων που εκτελούσαν τον Ιούλιο του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία του προγράμματος Cirium που ανέλυσε το Reuters.


Οι ξένοι αερομεταφορείς πραγματοποίησαν μόνο το 60% των πτήσεων πριν από την πανδημία, υποδηλώνοντας υποχώρηση.


Για παράδειγμα, οι μόνες απευθείας πτήσεις μεταξύ Μεξικού και Κίνας προέρχονται από κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, αφού η Aeromexico δεν επανέλαβε τις συνδέσεις μετά την πανδημία. Η Aeromexico δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο.


Ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η αδυναμία του ομίλου στην Ασία δεν οφείλεται στην έλλειψη οικονομικών ευκαιριών, αλλά στην «πλεονάζουσα χωρητικότητα που παρέχεται από τους κινεζικούς αερομεταφορείς».

Αλλά στη Μέση Ανατολή, όπου η Κίνα χτίζει δεσμούς, η Emirates του Ντουμπάι έχει αποκαταστήσει πλήρως τη χωρητικότητα προς την Κίνα, η Kuwait Airways έχει αυξήσει τις συχνότητες και η Gulf Air του Μπαχρέιν τον Μάιο ξεκίνησε πτήσεις για πρώτη φορά σε δύο κινεζικές πόλεις.

Η διεθνής κίνηση της Κίνας αυξάνεται από τότε που ήρθησαν οι περιορισμοί που σχετίζονται με την πανδημία στις αρχές του 2023, αλλά έχει ανακάμψει πιο αργά από ό, τι σε άλλες χώρες λόγω της παραπαίουσας οικονομίας και της στροφής προς τα εγχώρια ταξίδια.


Τον Ιούλιο, υπήρξαν 23% λιγότερες πτήσεις από την Κίνα από ό, τι τον ίδιο μήνα το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Cirium.

Πολιτικά θέματα


Ορισμένες πτήσεις από και προς την Κίνα έχουν καθυστερήσει λόγω πολιτικών ζητημάτων. Οι επιβατικές πτήσεις μεταξύ Ινδίας και Κίνας δεν ξανάρχισαν καθόλου μετά την πανδημία λόγω συνοριακής διαφοράς.


Οι πτήσεις μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών βρίσκονται περίπου στο ένα πέμπτο των επιπέδων του 2019 μετά την αναστολή μιας διμερούς συμφωνίας αεροπορικών υπηρεσιών το 2020.


Οι αμοιβαίες άδειες πτήσεων έχουν σταδιακά αυξηθεί, αλλά οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ εκτελούν μόνο 35 πτήσεις επιστροφής την εβδομάδα από τις 50 που επιτρέπονται, σύμφωνα με στοιχεία της Cirium, ενώ οι κινεζικοί αερομεταφορείς έχουν αυξήσει έως και 49 την εβδομάδα.


Η United Airlines δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι είχε ανακατανείμει χωρητικότητα σε άλλα μέρη της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού λόγω της «δραματικά» χαμηλότερης ταξιδιωτικής ζήτησης για την Κίνα.

Μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και συνδικάτα αερομεταφορών των ΗΠΑ ζήτησαν τον Απρίλιο από την κυβέρνηση των ΗΠΑ να μην εγκρίνει άλλες πτήσεις από κινεζικούς αερομεταφορείς σε επιστολή τους επικαλούμενες τις «αντιανταγωνιστικές πολιτικές» του Πεκίνου και το μειονέκτημα της Ρωσίας για τις υπερπτήσεις.


«Εάν επιτραπεί στην ανάπτυξη της κινεζικής αεροπορικής αγοράς να συνεχιστεί ανεξέλεγκτα… Οι πτήσεις θα συνεχίσουν να παραχωρούνται σε κινεζικούς αερομεταφορείς», ανέφερε η επιστολή.

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο