Γιατί το Euro 2024 δεν θα σώσει την γερμανική οικονομία

Γερμανία

Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα που θα διεξαχθεί στη Γερμανία αυτό το καλοκαίρι είναι απίθανο να μετατραπεί σε καλοκαιρινό παραμύθι για τη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης, καθώς αγωνίζεται για ανάπτυξη, σύμφωνα με μελέτη κορυφαίου ινστιτούτου που είδε το Reuters την Παρασκευή.

«Η εμπειρία του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου το 2006 δείχνει ότι τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα δεν είναι οικονομικά πυροτεχνήματα», δήλωσε ο Michael Groemling, επικεφαλής του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας IW Koeln.

Η βαριά βιομηχανική οικονομία της Γερμανίας έχει αγωνιστεί μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, η οποία αύξησε το ενεργειακό κόστος και τώρα βρίσκεται στο τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο μηδενικής ή αρνητικής ανάπτυξης, επιβαρύνοντας ολόκληρη την ευρωζώνη.

Πολλοί καταναλωτές είναι πιθανό να χρησιμοποιήσουν το Euro 2024 ως ευκαιρία να αγοράσουν μια νέα τηλεόραση, να προσκαλέσουν τους ανθρώπους σε δημόσια προβολή ή να πιουν μια ακόμη μπύρα ενώ παρακολουθούν τους αγώνες, είπε.

«Αλλά θα εξοικονομήσουν χρήματα αλλού: bratwurst αντί για εστιατόριο, τηλεόραση αντί για σινεμά», δήλωσε ο Groemling. «Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτικές δαπάνες δεν αυξάνονται απαραίτητα, αλλά μετατοπίζονται».

Η εκδήλωση θα μπορούσε να προσφέρει μια μικρή οικονομική ώθηση για τις 10 πόλεις που φιλοξενούν τους αγώνες. Ωστόσο, αυτό δεν θα οδηγήσει σε υψηλότερο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν στο τέλος του έτους, σύμφωνα με τη μελέτη του IW.

Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) της Γερμανίας συρρικνώθηκε κατά 0,3% το 2023, καθιστώντας την την πιο αδύναμη μεγάλη οικονομία στον κόσμο. Μέτρια ανάπτυξη αναμένεται φέτος.

Είναι αλήθεια ότι κάποια χρήματα θα συνεχίσουν να εισρέουν σε ορισμένα στάδια με τη μορφή εργασιών εκσυγχρονισμού. «Ωστόσο, δεν θα κατασκευαστούν νέοι δρόμοι ή άλλες υποδομές, όπως συνέβη με το Παγκόσμιο Κύπελλο στη Νότια Αφρική, για παράδειγμα», δήλωσε ο Groemling.

Τα έσοδα από την πώληση τηλεοπτικών δικαιωμάτων πήγαν επίσης στην ποδοσφαιρική ομοσπονδία UEFA, η οποία εδρεύει στην Ελβετία.

Ωστόσο, οι ψυχολογικές επιπτώσεις δεν πρέπει να υποτιμώνται. «Ένα μεγάλο αθλητικό γεγονός μπορεί να φωτίσει τη διάθεση και να βελτιώσει την εικόνα της διοργανώτριας χώρας», δήλωσε ο ειδικός.

Ένα επιτυχημένο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα από αθλητική και οργανωτική άποψη καθιστά την τοποθεσία πιο ελκυστική.

“Η καλλιέργεια εικόνας είναι ένα τεράστιο κέρδος, ειδικά στο πλαίσιο των αδύναμων άμεσων επενδύσεων”, δήλωσε ο Groemling.

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο