Γιατί υποχώρησαν οι κινεζικές μετοχές ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ασίας

ηλεκτρικών οχημάτων

 

Οι μετοχές των μεγάλων κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων υποχώρησαν την Παρασκευή, μετά από πολλαπλές αναφορές που ανέφεραν ότι οι ΗΠΑ ετοιμάζουν περισσότερους δασμούς κατά των κινεζικών εταιρειών, ειδικά με στόχο τα ηλεκτρικά οχήματα και άλλους βασικούς τομείς.

Οι Li Auto Inc (HK:2015) (NASDAQ:LI), NIO Inc (HK:9866) (NYSE:NIO), BYD (HK:1211) και Geely Automobile (HK:0175) υποχώρησαν μεταξύ 1% και 4% στις συναλλαγές του Χονγκ Κονγκ, υστερώντας σε άλμα 1,5% στον δείκτη Hang Seng.

Η Xiaomi (OTC:XIACF) Corp (HK:1810), η οποία εισήλθε πρόσφατα στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων με το μοντέλο SU7, υποχώρησε 0,9%, ενώ ο γίγαντας κατασκευής μπαταριών Contemporary Amperex Technology (SZ:300750) υποχώρησε κατά 2,2%, καθώς οι αναφορές ανέφεραν ότι η βιομηχανία μπαταριών της Κίνας θα αποτελέσει επίσης στόχο.

Αναφορές από το Bloomberg και το Reuters ανέφεραν ότι ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν θα μπορούσε να ανακοινώσει νέους δασμούς στην Κίνα ήδη από την επόμενη εβδομάδα, επεκτείνοντας ορισμένες εισφορές που επιβλήθηκαν από τον πρώην πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ.

Ωστόσο, οι νέοι δασμοί θα είναι πολύ πιο στοχευμένοι από τις εισφορές της εποχής Trump και θα επικεντρωθούν σε βασικούς στρατηγικούς τομείς όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, οι μπαταρίες και ο εξοπλισμός ηλιακής ενέργειας.

Τυχόν δασμοί των ΗΠΑ στους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται ευρέως να ακυρώσουν τα σχέδιά τους για διεθνή επέκταση. Ωστόσο, οι φόβοι για φθηνά κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα που κυριαρχούν στις αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης αποτελούν επίσης σημείο ανησυχίας για άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι δασμοί στη βιομηχανία μπαταριών της Κίνας θα μπορούσαν επίσης να προκαλέσουν αντίθετους ανέμους στους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ, δεδομένης της εξάρτησής τους από την Κίνα για την τεχνολογία μπαταριών. Η CATL, για παράδειγμα, έχει πολλαπλές συνεργασίες με την Tesla Inc (NASDAQ: TSLA) και τη Ford Motor Company (NYSE: F) για την προμήθεια τεχνολογίας μπαταριών για τα οχήματά τους.

Τυχόν περισσότεροι εμπορικοί δασμοί απειλούν επίσης με αντίποινα από την Κίνα, δεδομένου ότι οι σχέσεις μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου είναι ήδη φθαρμένες.

Ωστόσο, ο πραγματικός αντίκτυπος των δασμών στους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει ασαφής, δεδομένου ότι εξακολουθούν να πωλούν τα περισσότερα από τα αυτοκίνητά τους στην εγχώρια αγορά. Η κινεζική ζήτηση EV παρέμεινε ένα βασικό φωτεινό σημείο σε μια κατά τα άλλα αδύναμη παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων.

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο