Γιατί υποχωρούν οι μετοχές των αεροπορικών εταιρειών

Χαμάς

μετοχές

Οι μετοχές των αεροπορικών εταιρειών περνούν δύσκολες στιγμές.

Οι αμερικανικοί αερομεταφορείς, όπως η American Airlines (AAL), η United (UAL) και η JetBlue (JBLU), παραπαίουν στο τέταρτο τρίμηνο, αφού χάνουν τα κέρδη τους από το πρώτο εξάμηνο του έτους – όταν οι μετοχές πετούσαν ψηλά χάρη στα “ταξίδια εκδίκησης” Ακόμα και η Delta, η μόνη μεγάλη αεροπορική εταιρεία με θετικό πρόσημο για το έτος, έχει υποχωρήσει από τα υψηλά του καλοκαιριού.

Και μεταξύ αυτών των ονομάτων, οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες που προσφέρουν διεθνή δρομολόγια τα πηγαίνουν καλύτερα από τις αντίστοιχες εταιρείες εσωτερικού.

“Η παλίρροια έχει αλλάξει”, δήλωσε ο Chris Raite, αναλυτής τομέων της Third Bridge, στο Yahoo Finance. “Βλέπουμε μια απόκλιση. Τα διεθνή ταξίδια είναι πολύ πιο κερδοφόρα, οπότε τους δίνει λίγο περισσότερο περιθώριο να είναι ανταγωνιστικοί”

Το US Global Jets ETF (JETS), το οποίο παρακολουθεί μια σειρά αεροπορικών εταιρειών και κατασκευαστών, έχει υποχωρήσει κατά 30% τους τελευταίους τρεις μήνες. Το σχεδόν 30% ράλι του δείκτη στο πρώτο εξάμηνο του έτους έχει εξανεμιστεί.

Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου δείχνουν ότι ο κλάδος αντιμετωπίζει αστάθεια εν μέσω εργασιακών διαπραγματεύσεων και υψηλότερου κόστους καυσίμων αεροσκαφών. Την Πέμπτη η μετοχή της United υποχώρησε κατά 9% μετά τη μείωση των προβλέψεών της από τον μεγάλο αερομεταφορέα, επικαλούμενη τον αντίκτυπο των διακοπών των πτήσεων προς το Τελ Αβίβ εν μέσω του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς και το υψηλότερο κόστος καυσίμων.

“Τα καύσιμα παραμένουν ευμετάβλητα και λειτούργησαν εις βάρος μας στο τρίμηνο. Η μέση τιμή των καυσίμων μας για το τρίμηνο έκλεισε κατά 0,30 δολάρια υψηλότερα από το μέσο των προσδοκιών μας του Ιουλίου και αντιπροσωπεύει το σύνολο των μειωμένων προβλέψεων για το τρίτο τρίμηνο”, δήλωσε ο Michael Leskinen, οικονομικός διευθυντής της United, κατά τη διάρκεια της τηλεφωνικής κλήσης της εταιρείας για τα κέρδη.

Η αύξηση του κόστους των καυσίμων των αεροσκαφών δεν αποτελεί πραγματική έκπληξη για τη Wall Street, αφού οι αερομεταφορείς εξέδωσαν τον περασμένο μήνα προειδοποιήσεις για τις επιπτώσεις στα αποτελέσματά τους.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Delta, Ed Bastian, υπενθύμισε στους αναλυτές κατά τη διάρκεια της κλήσης για τα κέρδη του αερομεταφορέα τον Οκτώβριο ότι “από τότε που αυξήσαμε τις προβλέψεις για το σύνολο του έτους κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, οι προοπτικές των εσόδων μας έχουν βελτιωθεί, αν και τα κέρδη και οι ταμειακές ροές έχουν επηρεαστεί από το υψηλότερο κόστος καυσίμων και συντήρησης”

Την Πέμπτη η μετοχή της American ανέκαμψε από χαμηλό τριών μηνών, αφού τα κέρδη του αερομεταφορέα ξεπέρασαν τις προσδοκίες της Wall Street, αλλά οι προβλέψεις της ήταν χαμηλές λόγω του υψηλότερου κόστους καυσίμων και των τάσεων της ζήτησης.

Το υψηλότερο εργατικό κόστος αποτελεί επίσης μια γενική πρόκληση φέτος, καθώς οι αερομεταφορείς διαπραγματεύτηκαν συμβάσεις εν μέσω έλλειψης πιλότων στον κλάδο.

Ενώ όλοι οι αερομεταφορείς αντιμετωπίζουν το υψηλότερο κόστος, οι εγχώριοι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους φαίνεται να πλήττονται περισσότερο.

Από τις αρζές του έτους οι Frontier, Mesa Air, JetBlue, Southwest, Alaska Air και Spirit σημειώνουν διψήφια ποσοστά πτώσης. Οι περισσότερες από αυτές κορυφώθηκαν γύρω στα μέσα Ιουλίου και έκτοτε ακολουθούν πτωτική τάση.

Συγκριτικά, η American είναι 8% χαμηλότερα, η United 2% χαμηλότερα και η Delta σχεδόν 2% υψηλότερα.

Οι τάσεις των ταξιδιωτών έχουν μεγάλη σχέση με τις σχετικές επιδόσεις μεταξύ των αερομεταφορέων. Οι εγχώριοι ταξιδιώτες έκαναν μικρότερα ταξίδια εν μέσω της πανδημίας το 2021 και το 2022. Φέτος, η έντονη ζήτηση για διασυνοριακές πτήσεις αποτελεί πλέον ουραγό για τους διεθνείς αερομεταφορείς και αντίθετο άνεμο για τους αμερικανικούς αερομεταφορείς χαμηλότερου κόστους.

“Οι [διεθνείς] αερομεταφορείς δικτύου χρησιμοποιούν την κερδοφορία τους από τις διεθνείς πτήσεις για να ανταγωνιστούν λίγο πιο επιθετικά και να ανακτήσουν μέρος του μεριδίου στο εσωτερικό που μπορεί να έχασαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας τα τελευταία χρόνια”, πρόσθεσε ο Raite της Third Bridge – κάτι που επανέλαβαν οι μεγαλύτεροι αερομεταφορείς αυτή την εβδομάδα.

Η United, για παράδειγμα, δήλωσε ότι θα συνεχίσει να αυξάνει τη χωρητικότητα ή το εύρος των πτήσεών της εντός των ΗΠΑ.

“Η United έχει αυξήσει το μέτρο εσωτερικού περισσότερο από κάθε άλλη αεροπορική εταιρεία από το 2019 και το σχέδιό μας είναι να το αυξήσουμε ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια”, δήλωσε ο εμπορικός διευθυντής της αεροπορικής εταιρείας Andrew Nocella κατά τη διάρκεια της κλήσης για τα κέρδη.

Εν τω μεταξύ, ο διευθύνων σύμβουλος της American, Robert Isom, δήλωσε στην πιο πρόσφατη κλήση για τα κέρδη της εταιρείας ότι η αεροπορική εταιρεία επιθυμεί να αποκαταστήσει τις περιφερειακές υπηρεσίες σε ορισμένες μικρότερες αγορές των ΗΠΑ.

“Επανεκτιμούμε και επεκτείνουμε το δίκτυό μας με αποτελεσματικό τρόπο που θα οδηγήσει σε ισχυρότερη παραγωγή εσόδων”, δήλωσε.

Ακόμη και η έλλειψη πιλότων φαίνεται να επηρεάζει περισσότερο τους εγχώριους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους από ό,τι τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς.

“Οι μεγάλοι κερδισμένοι από την έλλειψη πιλότων είναι οι [διεθνείς] αερομεταφορείς δικτύου. Οι αερομεταφορείς δικτύου μπορούν να πληρώνουν περισσότερα από τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους και πετούν μεγαλύτερα αεροπλάνα, γεγονός που είναι ελκυστικό για τους πιλότους”, δήλωσε ο Raite.

Παρά την αναταραχή, τα στελέχη των αεροπορικών εταιρειών δεν έχουν δηλώσει ότι περιμένουν ακόμη ύφεση.

“Δεν φαίνεται ότι οι μεταφορείς το βλέπουν αυτό. Αυτό που δίνει εμπιστοσύνη σε αυτή τη δήλωση είναι αυτό που βλέπουμε με την αναδιαμόρφωση των καμπινών”, δήλωσε ο Raite.

Για παράδειγμα, η United προχωρά με σχέδια για την αύξηση των θέσεων πρώτης θέσης από εννέα το 2019 σε 16 μέχρι το 2027, δηλαδή αύξηση 80%.

“Όλες [οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ] έχουν αναδιαμορφώσει τις καμπίνες τους ώστε να είναι ουσιαστικά ευέλικτες προς τους πιο εύπορους καταναλωτές. Έτσι, βλέπουμε ισχυρή ανάπτυξη από αυτόν τον καταναλωτή”, δήλωσε ο Raite. “Ο τρόπος με τον οποίο ξοδεύουν τα χρήματά τους μου δείχνει ότι δεν βλέπουν ότι επίκειται ύφεση”

Ακόμα και αν τα διεθνή ταξίδια αρχίσουν να παραπαίουν, οι μεγάλοι αμερικανικοί αερομεταφορείς -δηλαδή η United, η American, η Delta και η Southwest- είναι καλύτερα τοποθετημένοι για να αντιμετωπίσουν την αστάθεια από ό,τι οι αντίστοιχοι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, λέει ο Mike Boyd, πρόεδρος της Boyd Group International, μιας εταιρείας συμβούλων αερομεταφορών.

“Απλώς ο ουρανός είναι λίγο πιο άγριος από ό,τι είχαμε αρχικά προβλέψει”, δήλωσε ο Boyd. “Για να είμαι πολύ ωμός, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες στην Αμερική, συμπεριλαμβανομένης της Southwest, οι τέσσερις κορυφαίες, είναι σε πολύ καλή κατάσταση για να ξεπεράσουν πολλές αναταράξεις τους επόμενους έξι με οκτώ μήνες”

Πηγή: finance.yahoo.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο