Η Shopify δεν θα κάνει νέες προσλήψεις εκτός αν οι διευθυντές μπορούν να αποδείξουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι ικανή να κάνει τη δουλειά, σύμφωνα με ένα νέο υπόμνημα του διευθύνοντος συμβούλου Tobi Lütke.
Οι ομάδες της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να ενσωματώσουν την τεχνητή νοημοσύνη στις ροές εργασίας τους και αυτό θα αναμένεται από όλους τους εργαζόμενους στο μέλλον, σύμφωνα με το υπόμνημα, το οποίο ο Lütke μοιράστηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Προτού ζητήσουν περισσότερο προσωπικό και πόρους, οι ομάδες πρέπει να αποδείξουν γιατί δεν μπορούν να κάνουν αυτό που θέλουν με τη χρήση AI», έγραψε. «Πώς θα έμοιαζε αυτός ο τομέας αν οι αυτόνομοι πράκτορες ΤΝ ήταν ήδη μέρος της ομάδας;»
Η Shopify με έδρα τον Καναδά, η οποία βοηθά τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι μία από τις ολοένα και περισσότερες εταιρείες που δίνουν προτεραιότητα σε υπαλλήλους με δεξιότητες AI. Οι θέσεις εργασίας που σχετίζονται με την ΤΝ έχουν αυξηθεί κατακόρυφα παρά την ευρύτερη υποχώρηση των προσλήψεων. Οι εταιρείες τεχνολογίας διοχετεύουν χρήματα στην ανάπτυξη της ΤΝ και οι εταιρείες σε όλους τους κλάδους αναζητούν εργαζόμενους που μπορούν να χρησιμοποιούν ή να κατασκευάζουν αλγόριθμους και μοντέλα ΤΝ.
Ο Lütke δήλωσε επίσης ότι οι εργαζόμενοι θα ερωτηθούν για τη χρήση της ΤΝ στις αξιολογήσεις των επιδόσεών τους, αν και το υπόμνημα δεν ανέφερε αν η φιλοσοφία της εταιρείας για την ΤΝ θα οδηγήσει σε απολύσεις.
«Ειλικρινά, δεν νομίζω ότι είναι εφικτό να εξαιρεθείτε από την εκμάθηση της δεξιότητας της εφαρμογής της ΤΝ στην τέχνη σας- είστε ευπρόσδεκτοι να προσπαθήσετε, αλλά θέλω να είμαι ειλικρινής, δεν μπορώ να δω αυτό να λειτουργεί σήμερα και σίγουρα όχι αύριο», έγραψε.
Η Shopify είναι πλήρως απομακρυσμένη και απασχολεί περίπου 8.100 υπαλλήλους, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η εταιρεία έχει εξαρτηθεί από τις μικρές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές βιτρίνες της, αλλά πρόσφατα φλέρταρε μεγαλύτερους πελάτες για να διατηρήσει τα κέρδη της σταθερά. Η εταιρεία δήλωσε ότι θα πρέπει να αγκαλιάσει την τεχνητή νοημοσύνη για να συνεχίσει να αναπτύσσεται.
«Χρησιμοποιούμε βασικά κάθε εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που υπάρχει», δήλωσε η εκπρόσωπος της Shopify.
Η Shopify έχει προκαλέσει κύματα και στο παρελθόν με τις δηλώσεις της για την παραγωγικότητά της.
Στις αρχές του 2023, ένα υπόμνημα από τον επικεφαλής λειτουργίας της Shopify κατεύθυνε τους υπαλλήλους να σταματήσουν να πραγματοποιούν «παράλογο αριθμό» συσκέψεων. Η εταιρεία διέγραψε 12.000 εκδηλώσεις από τα ημερολόγια των εργαζομένων της, απελευθερώνοντας 95.000 ώρες για πιο εστιασμένες εργασίες, ανέφερε τότε.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

