Οι μετοχές της Adobe Inc. (ADBE) υποχώρησαν αφού η εταιρεία παρουσίασε μια προοπτική που απέτυχε να καταπνίξει την ανυπομονησία των επενδυτών για νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης να αρχίσουν να δημιουργούν μετρητά.
- Γνωστή για το λογισμικό της για δημιουργικούς επαγγελματίες, η Adobe προσθέτει χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης στις εφαρμογές της, όπως ενσωματώνει την αποκλειστική τεχνολογία της, Firefly, σε προϊόντα όπως το Photoshop και το Illustrator.
Ωστόσο, οι επενδυτές επιθυμούν να δουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η Adobe μπορεί να κερδίσει χρήματα από αυτά τα εργαλεία, ειδικά καθώς αυξάνεται το άγχος ότι οι μικροί ανταγωνιστές startup θα πάρουν επιχειρήσεις από παραδοσιακές εταιρείες λογισμικού όπως η Adobe, η Salesforce Inc. (CRM) και η Workday Inc (WDAY).
- Αυτές οι ανησυχίες φάνηκε να επιβεβαιώνονται από μια δημοσιονομική καθοδήγηση για το τέταρτο τρίμηνο για τις πωλήσεις που υπολείπονταν των εκτιμήσεων της Wall Street. Μια προσεκτικά παρακολουθούμενη μέτρηση που παρακολουθεί την αύξηση των επαναλαμβανόμενων εσόδων στην επιχείρηση δημιουργικού λογισμικού της – καθαρά νέα ετήσια επαναλαμβανόμενα έσοδα από ψηφιακά μέσα – θα είναι 550 εκατ. δολάρια την περίοδο που λήγει τον Νοέμβριο, ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση την Πέμπτη.
Οι αναλυτές, κατά μέσο όρο, υπολόγισαν 561,1 εκατομμύρια δολάρια. Τα συνολικά έσοδα θα φτάσουν τα 5,55 δισ. δολάρια την περίοδο, σε σύγκριση με τη μέση εκτίμηση των αναλυτών στα 5,6 δισ. δολάρια.
Οι μετοχές υποχώρησαν περίπου 8% στις προκαταρκτικές συναλλαγές την Παρασκευή.
- Σε μια κλήση με αναλυτές μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων, ο David Wadhwani, επικεφαλής του τμήματος ψηφιακών μέσων, είπε ότι η Adobe εξακολουθεί να επικεντρώνεται στο να διασφαλίσει ότι οι πελάτες χρησιμοποιούν τις καινοτομίες της στην τεχνητή νοημοσύνη αντί να επιδιώκουν να κερδίσουν άμεσα χρήματα από τα εργαλεία.
Η εταιρεία εργάζεται επίσης για την ανάπτυξη παρόμοιας τεχνολογίας για το λογισμικό 3D και επεξεργασίας βίντεο. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Shantanu Narayen πρόσθεσε ότι νέοι τύποι περιεχομένου, όπως το βίντεο, θα δώσουν στην Adobe περισσότερους τρόπους για να πουλήσει τα εργαλεία στο μέλλον.
- Ωστόσο, οι επενδυτές περίμεναν ότι η Adobe θα παρουσιάσει αποτελέσματα από την τεχνητή νοημοσύνη κατά το δεύτερο εξάμηνο αυτού του οικονομικού έτους, δήλωσε ο Michael Turrin, αναλυτής της Wells Fargo, σε συνέντευξή του στο Bloomberg Television. Πιθανότατα ήλπιζαν για καλύτερη καθοδήγηση για το τέταρτο τρίμηνο, πρόσθεσε.
Ο Wadhwani υποστήριξε τις αυξήσεις τιμών που ανακοινώθηκαν πέρυσι ως ένας τρόπος με τον οποίο η Adobe βλέπει απόδοση επένδυσης για τα χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης της. Η Canva Inc., μια εταιρεία με έδρα στην Αυστραλία που γενικά θεωρείται η μεγαλύτερη ανταγωνιστική απειλή της Adobe, ανέφερε νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όταν αύξησε απότομα τις τιμές στους επιχειρηματικούς χρήστες νωρίτερα αυτόν τον μήνα.
- Στο δημοσιονομικό τρίτο τρίμηνο, η Adobe ανέφερε ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν 11% στα 5,41 δισ. Το κέρδος, εξαιρουμένων ορισμένων στοιχείων, ήταν 4,65 $ ανά μετοχή. Οι αναλυτές, κατά μέσο όρο, προέβλεπαν κέρδη 4,53 δολαρίων ανά μετοχή με έσοδα 5,37 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.
Για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, το λογισμικό επεξεργασίας εγγράφων της Adobe ξεπέρασε σημαντικά τις εκτιμήσεις. Αυτή η μονάδα πρόσθεσε 163 εκατ. δολάρια σε νέες ετησίως επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες το τρίμηνο, σε σύγκριση με τα 132 εκατομμύρια δολάρια που ανέμεναν οι αναλυτές. Ο Wadhwani ανέφερε μια αύξηση κατά 70% στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στο Document Cloud.
- Ωστόσο, το γεγονός ότι το λογισμικό επεξεργασίας εγγράφων ξεπέρασε τις προσδοκίες περισσότερο από τα προϊόντα για την επεξεργασία φωτογραφιών και βίντεο – όπου η Adobe έχει δημιουργήσει ιδιόκτητα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης – μπορεί επίσης να τροφοδοτεί το άγχος των επενδυτών, έγραψε ο Tyler Radke, αναλυτής της Citigroup.
Τ.Σ