Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου λάνσαρε μια νέα πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης και συν-επώνυμα πιστωτική κάρτα με τη Mastercard για να προσελκύσει περισσότερους παγκόσμιους αγοραστές και πωλητές στην πλατφόρμα του.
Akiko Fujita, Yahoo Finance
Εν μέσω αυξανόμενων γεωπολιτικών αντίξοων ανέμων και επιβράδυνσης της οικονομίας στην Κίνα, η Alibaba (BABA) κοιτάζει εκτός της εγχώριας αγοράς της για να τονώσει την ανάπτυξη.
Για το Alibaba.com – το διεθνές σκέλος του γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ επιχειρήσεων – αυτό σημαίνει ότι προσελκύει περισσότερους παγκόσμιους αγοραστές μικρού και μεσαίου μεγέθους στην πλατφόρμα και επεκτείνει τη βάση προμηθευτών του εκτός Κίνας.
- Την Πέμπτη, η Alibaba ανακοίνωσε έναν νέο παράγοντα προμήθειας με γνώμονα την τεχνητή νοημοσύνη και σκοπό να απλοποιήσει το παγκόσμιο εμπόριο στη δεύτερη ετήσια εκδήλωση Co-Create στο Λας Βέγκας.
- Η εταιρεία κυκλοφόρησε επίσης μια συνεπώνυμη πιστωτική κάρτα για επιχειρήσεις με τη Mastercard (MA) με σκοπό να ενθαρρύνει τις συναλλαγές στην Alibaba παρέχοντας ευκολότερη πρόσβαση στο κεφάλαιο και πρόσθετες προστασίες για τους αγοραστές.
«Χτίζουμε δίκτυα όχι μόνο για το κομμάτι της ζήτησης-προσφοράς, αλλά και με συνεργάτες για τη δημιουργία του δικτύου πληρωμών, του δικτύου logistics… για να επιτρέψουμε στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να συναντώνται, να εμπορεύονται και να εργάζονται [στην πλατφόρμα]». Ο Kuo Zhang, πρόεδρος της Alibaba.com, είπε στο Yahoo Finance.
Το διεθνές εμπόριο της Alibaba έχει αναδειχθεί ως ένα σπάνιο φωτεινό σημείο για την εταιρεία, καθώς οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο προσεκτικοί στην εγχώρια αγορά της.
Το πιο πρόσφατο τρίμηνο του, ο Διεθνής Όμιλος Ψηφιακού Εμπορίου (AIDC) της Alibaba είδε τα έσοδα να αυξάνονται κατά 32% σε ετήσια βάση, ενώ η συνολική ανάπτυξη της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των τμημάτων για το κινεζικό εμπόριο, τις υπηρεσίες cloud και τα logistics, περιορίστηκε σε μόλις 4%.
- Το Alibaba.com, ένα τμήμα της AIDC, συνδέει τους παγκόσμιους επιχειρηματικούς αγοραστές με προμηθευτές που εδρεύουν σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα. Οι ΗΠΑ παραμένουν μια από τις μεγαλύτερες αγορές τους, αντιπροσωπεύοντας το 30% έως 40% του συνόλου του ακαθάριστου όγκου εμπορευμάτων, σύμφωνα με τον Zhang, αν και η πλατφόρμα διευρύνει ταχέως το διεθνές της αποτύπωμα.
«Το παγκόσμιο εμπόριο είναι μια επιχείρηση 20 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά η ψηφιακή διείσδυση [αυτή τη στιγμή] είναι μονοψήφια», είπε ο Zhang. «Πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολύ περισσότερες δυνατότητες ανάπτυξης αν χαμηλώσουμε το φράγμα».
- Ο πράκτορας προμήθειας τεχνητής νοημοσύνης στοχεύει να το κάνει αυτό επιτρέποντας στους αγοραστές να συνδεθούν με έναν από τους 200.000 παγκόσμιους προμηθευτές του χρησιμοποιώντας γλώσσα συνομιλίας.
Το εργαλείο αναζήτησης παρέχει μετάφραση σε πραγματικό χρόνο εκτός από τα στοιχεία κάθε προμηθευτή και τις τιμές τους που υποστηρίζονται από περισσότερες από ένα δισεκατομμύριο καταχωρίσεις προϊόντων που υπάρχουν ήδη στην πλατφόρμα.
Διαφοροποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας
Οι τελευταίες ανακοινώσεις αποτελούν μέρος της ευρύτερης προσπάθειας της πλατφόρμας να διαφοροποιηθεί πέρα από την Κίνα, καθώς νομοθέτες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη εξετάζουν πρόσθετους εμπορικούς φραγμούς για κινεζικά προϊόντα, επικαλούμενοι ανησυχίες για πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και άδικες επιδοτήσεις.
Ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ πρότεινε ελάχιστο δασμό 60% σε όλες τις κινεζικές εισαγωγές, ενώ ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν έχει επιβάλει δασμούς που κυμαίνονται από 100% έως 25% σε κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, ηλιακές κυψέλες και προϊόντα χάλυβα.
- Τυχόν πρόσθετοι φόροι είναι πιθανό να επιβαρύνουν την Alibaba, καθώς η εταιρεία εξακολουθεί να είναι πολύ εκτεθειμένη στην Κίνα, με το 80% των προμηθευτών στην πλατφόρμα που εδρεύει στη χώρα.
- Ο Zhang είπε ότι το Alibaba.com εστιάζει στη διαφοροποίηση της βάσης των προμηθευτών του, επικαλούμενος την απόκτηση από την εταιρεία μιας γερμανικής πλατφόρμας ψηφιακού εμπορίου business-to-business πέρυσι.
Ταυτόχρονα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις εντός της Κίνας αναζητούν επίσης ολοένα και περισσότερο ευκαιρίες για συμμετοχή στο παγκόσμιο εμπόριο και εξαγωγή αγαθών στο εξωτερικό, καθώς η εγχώρια οικονομία συνεχίζει να ταλαιπωρείται, σύμφωνα με τον Zhang.
- Οι κινεζικές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν σημαντική κινητήρια δύναμη στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας το 60% του ΑΕΠ της χώρας.
Ο Zhang ξεχώρισε το νότιο λιμάνι της πόλης Guangzhou ως παράδειγμα αυτής της ανάπτυξης, επισημαίνοντας μια αύξηση 30% έως 40% στους προμηθευτές της Alibaba σε σύγκριση με πέρυσι. Είπε ότι τα προϊόντα που πωλούνται κυμαίνονται από καταναλωτικά αγαθά έως βιομηχανικά μηχανήματα.
- «Προηγουμένως ήταν πολύ δύσκολο για αυτούς να καταλάβουν ποια είναι η πραγματική ζήτηση και πώς να αποστέλλουν [εμπορεύματα] εγκαίρως, πώς να εισπράττουν χρήματα», είπε ο Zhang. «Με το ψηφιακό, μειώνει το εμπόδιο για συμμετοχή στο παγκόσμιο εμπόριο».
Τ.Σ