Η Alibaba πωλεί μερίδιο στον κινεζικό φορέα εκμετάλλευσης υπερμάρκετ με μεγάλη έκπτωση

Η συμφωνία Sun Art είναι η δεύτερη μεγάλη εκποίηση περιουσιακών στοιχείων του ομίλου ηλεκτρονικού εμπορίου σε λιγότερο από ένα μήνα

Η Alibaba συμφώνησε να πουλήσει ολόκληρο το μερίδιό της στον μεγαλύτερο φορέα εκμετάλλευσης υπερμάρκετ της Κίνας με μεγάλη έκπτωση, καθώς εστιάζει την προσοχή της στις βασικές δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου εν μέσω εντεινόμενου ανταγωνισμού.

Ο κινεζικός τεχνολογικός όμιλος θα πουλήσει το 73,7% του μεριδίου του στη Sun Art Retail στην εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων DCP Capital στην τιμή των 1,75 HK$ ανά μετοχή, γνωστοποίησε η εταιρεία σε καταχώρηση το βράδυ της Τετάρτης, αφού οι μετοχές είχαν κλείσει την ημέρα στα 2,48 δολάρια.

Η πώληση αναμένεται να συγκεντρώσει ακαθάριστα έσοδα έως και 1,7 δισ. δολάρια, αλλά θα σημάνει ζημία 13,2 δισ. ρουβλίων (1,8 δισ. δολάρια) για τους μετόχους της Alibaba όταν ολοκληρωθεί η συμφωνία, προστίθεται.

Οι μετοχές της Sun Art, που είναι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ, έκαναν βουτιά έως και 35% την Πέμπτη, προτού περιορίσουν τις απώλειες στο 17%. Οι μετοχές της Alibaba υποχώρησαν κατά 0,7%.

Η συμφωνία με τη Sun Art ήρθε μετά την αποχώρηση της Alibaba από την Intime Retail Group τον Δεκέμβριο, σηματοδοτώντας τη δεύτερη μεγάλη εκποίηση περιουσιακών στοιχείων της Alibaba σε λιγότερο από ένα μήνα. Η αλυσίδα πολυκαταστημάτων πωλήθηκε σε μια κοινοπραξία που περιλάμβανε τη λιανοπωλήτρια ρούχων Youngor Group και τη διοικητική ομάδα της Intime για 1 δισ. δολάρια, λιγότερο από το μισό από ό,τι είχε πληρώσει η Alibaba γι’ αυτήν επτά χρόνια νωρίτερα.

Οι γρήγορες πωλήσεις της Sun Art – του μεγαλύτερου φορέα εκμετάλλευσης υπεραγορών βάσει του αριθμού των καταστημάτων και του προσωπικού – και της Intime με σημαντικές εκπτώσεις υπογραμμίζουν τον επείγοντα χαρακτήρα της στροφής της Alibaba πίσω στις ρίζες του ηλεκτρονικού εμπορίου, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει την ανάπτυξη και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα.

Κάποτε κυρίαρχη δύναμη στο κινεζικό ηλεκτρονικό εμπόριο, η Alibaba αγωνίζεται τώρα να αντιμετωπίσει τον αυξημένο ανταγωνισμό από αντιπάλους όπως η ιδιοκτήτρια της Temu, Pinduoduo, ενώ υποχωρεί από τις ασύμφορες επεκτάσεις σε μη βασικές επιχειρήσεις που επιβάρυναν τις αποδόσεις.

Η Alibaba ανέφερε στην κατάθεσή της ότι η πώληση της Sun Art αντιπροσωπεύει «μια καλή ευκαιρία για τη νομισματοποίηση των μη κύριων περιουσιακών στοιχείων και την αναδιάταξη των εσόδων για να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη των βασικών δραστηριοτήτων της και την ενίσχυση των αποδόσεων των μετόχων».

Ο όμιλος επένδυσε για πρώτη φορά στη Sun Art το 2017, ενώ αργότερα απέκτησε τον πλειοψηφικό έλεγχο το 2020 σε μια συμφωνία ύψους 28 δισ. δολαρίων Χονγκ Κονγκ (3,6 δισ. δολάρια ΗΠΑ) με τη γαλλική οικογένεια Mulliez. Η κίνηση αυτή ήταν μέρος της φιλόδοξης στρατηγικής της που ξεκίνησε το 2016 για τη δημιουργία ενός «νέου μοντέλου λιανικής» που θα συνδυάζει online και offline εμπειρίες αγορών.

Ωστόσο, το όραμα για μια αυτοκρατορία λιανικής που συνδέει το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα φυσικά καταστήματα παραπαίει εν μέσω του σοκ της πανδημίας και της οικονομικής επιβράδυνσης που περιόρισε τις καταναλωτικές δαπάνες στην Κίνα.

Τον Νοέμβριο, η Alibaba ανακοίνωσε σχέδια για τη συγχώνευση των εγχώριων και διεθνών δραστηριοτήτων ηλεκτρονικού εμπορίου σε μια ενιαία μονάδα υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Jiang Fan, μια κίνηση που θεωρείται κλειδί για τη μελλοντική στρατηγική της Alibaba.

Η Alibaba εξακολουθεί να διατηρεί μικρότερες συμμετοχές σε άλλους παραδοσιακούς κινεζικούς λιανοπωλητές, συμπεριλαμβανομένης της Suning.com. Αναδιαρθρώνει επίσης την επιχειρηματική στρατηγική της αλυσίδας παντοπωλείων Hema, ή Freshippo, για να αυξήσει την κερδοφορία της.

Cheng Leng, Financial Times

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο