Η Amazon παρουσίασε την Τετάρτη μια πολυαναμενόμενη «συνομιλιακή» έκδοση της Alexa, στοιχηματίζοντας ότι ένα πιο εξατομικευμένο chatbot με τεχνητή νοημοσύνη θα της δώσει προβάδισμα στην αγορά των ψηφιακών βοηθών.
Η Amazon δήλωσε ότι η λεγόμενη υπηρεσία Alexa+ θα επιτρέψει στους πελάτες να εμπλέκονται με τους φωνητικούς βοηθούς τους σε «φυσικές, ρέουσες συνομιλίες». Είπε ότι η αναβάθμιση σημαίνει ότι οι υπηρεσίες θα γίνουν πιο εξατομικευμένες, καθώς η συσκευή μαθαίνει τις συνήθειες και το καθημερινό πρόγραμμα των χρηστών.
«Η νέα Alexa γνωρίζει σχεδόν κάθε μέσο στη ζωή σας», δήλωσε ο Panos Panay, επικεφαλής συσκευών της Amazon, σε εκδήλωση στη Νέα Υόρκη. Είπε ότι θα βοηθήσει επίσης στην οργάνωση των προγραμμάτων των πελατών και στον έλεγχο μιας σειράς έξυπνων οικιακών συσκευών.
Οι υπηρεσίες θα προσφέρονται για 19,99 δολάρια το μήνα ή δωρεάν μαζί με τη συνδρομή Prime της Amazon που κοστίζει 14,99 δολάρια, με το Alexa+ να είναι ένα loss leader που προορίζεται να ενισχύσει τη ζήτηση για λογαριασμούς Prime.
Η νέα Alexa είναι η προσπάθεια της Amazon να φτάσει τους ανταγωνιστές της, όπως η Google, η Meta και η Microsoft, στην ενσωμάτωση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης σε προϊόντα και υπηρεσίες για να βοηθήσει στην αύξηση των εσόδων.
Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει αυξήσει τα έσοδά του προσφέροντας υπηρεσίες και προϊόντα κέντρου δεδομένων AI σε εταιρικούς πελάτες μέσω της μονάδας υπολογιστικού νέφους Amazon Web Services και έχει βάλει στρατηγικό στοίχημα 8 δισ. δολαρίων στην νεοφυή εταιρεία Anthropic για να ανταγωνιστεί την OpenAI που υποστηρίζεται από τη Microsoft σε πιο προηγμένα μοντέλα AI. Αλλά έχει μείνει πίσω στα προϊόντα που απευθύνονται στους καταναλωτές.
Η εταιρεία έχει δεσμευτεί για κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους 100 δισ. δολαρίων φέτος, με έμφαση στις υποδομές τεχνητής νοημοσύνης.
Το Alexa+ είχε προαναγγελθεί πριν από περισσότερο από ενάμιση χρόνο και ανακοινώθηκε αφού η OpenAI ξεκίνησε το μοντέλο ChatGPT το 2022.
Ωστόσο, η ανάπτυξή του συνοδεύτηκε από δυσκολίες, με τις ομάδες AI και Alexa της εταιρείας να αντιμετωπίζουν αργούς χρόνους απόκρισης και «παραισθήσεις» ή κατασκευασμένες απαντήσεις.
Η νέα υπηρεσία τρέχει σε μια σειρά από μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, όπως το Claude της Anthropic και την εσωτερική υπηρεσία Nova του ομίλου ηλεκτρονικού εμπορίου, ανάλογα με την εργασία που θέτει ο πελάτης. Η Amazon εγκαινιάζει επίσης έναν ιστότοπο Alexa και μια νέα εφαρμογή για κινητά.
Η ανακοίνωση της Τετάρτης ήρθε περισσότερο από μια δεκαετία μετά την πρώτη επανάληψη της ψηφιακής βοηθού της Amazon που κυκλοφόρησε στη συσκευή Echo. Από τότε η εταιρεία έχει πουλήσει περισσότερες από 500 εκατ. συσκευές με δυνατότητα Alexa, αλλά δεν έχει αποκαλύψει δημοσίως αν η μονάδα έχει αποφέρει κέρδη, παρά το γεγονός ότι έχει βυθίσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια στη γκάμα των έξυπνων συσκευών και ηχείων της.
Στελέχη της Amazon έδειξαν την αναβαθμισμένη Alexa να κάνει κρατήσεις σε εστιατόρια, να κλείνει έναν επισκευαστή και να παραγγέλνει μια βόλτα με την Uber για παραλαβή από το αεροδρόμιο. Την έδειξαν επίσης να κλείνει εισιτήρια για συναυλίες και να θέτει ειδοποιήσεις για τις τιμές.
Έδειξαν επίσης την Alexa να επεξεργάζεται πληροφορίες από ανεβασμένα έγγραφα και φωτογραφίες και τόνισαν τη νέα ικανότητα της βοηθού να ολοκληρώνει εργασίες για τους πελάτες.
Ο Panay δήλωσε ότι η τρέχουσα έκδοση της Alexa είχε ακόμη κάποιους περιορισμούς και οι χρήστες άκουγαν μερικές φορές την απάντηση «συγγνώμη, δεν το κατάλαβα καλά».
«Η Alexa έχει μια κληρονομιά 10 ετών εμπιστοσύνης και διαφάνειας με τους πελάτες μας – και αυτά τα χρόνια θα συνεχιστούν με την Alexa+», πρόσθεσε.
Zehra Munir και Rafe Uddin, Financial Times
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

