Η Apple αντιμετωπίζει μια δύσκολη μάχη για να κυκλοφορήσει τα δικά της μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης για iPhones και άλλα προϊόντα στην Κίνα, με έναν κορυφαίο αξιωματούχο του Πεκίνου να προειδοποιεί ότι οι ξένες εταιρείες θα αντιμετωπίσουν μια «δύσκολη και μακρά διαδικασία» για να κερδίσουν την έγκριση, εκτός αν συνεργαστούν με τοπικές ομάδες.
Ο επικεφαλής της Apple Tim Cook έφτασε στην Κίνα τη Δευτέρα για την τρίτη επίσκεψή του φέτος, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να πλοηγηθεί στο περίπλοκο ρυθμιστικό καθεστώς της χώρας και να φέρει την νοημοσύνη της Apple σε συσκευές που πωλούνται στη χώρα. Τους τελευταίους μήνες, ο αμερικανικός όμιλος διεξάγει συνομιλίες με κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας για να βοηθήσει στην τροφοδοσία του Apple Intelligence στη χώρα.
Τον περασμένο μήνα άρχισε να αναπτύσσει τη σουίτα χαρακτηριστικών AI στις ΗΠΑ σε iPhones και άλλες συσκευές. Η Apple έχει επίσης εξετάσει το ενδεχόμενο να τρέξει τα δικά της μεγάλα γλωσσικά μοντέλα στην Κίνα, σύμφωνα με δύο άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Αλλά ένας κορυφαίος Κινέζος ρυθμιστής τεχνολογίας δήλωσε στους Financial Times ότι ξένοι όμιλοι όπως η Apple θα αντιμετώπιζαν μια μακρά και περίπλοκη διαδικασία έγκρισης για να τρέξουν τα δικά τους μοντέλα και ανέφερε ότι η συνεργασία με ντόπιους ήταν η καλύτερη επιλογή τους.
Ο υψηλόβαθμος αξιωματούχος της Διοίκησης Κυβερνοχώρου της Κίνας δήλωσε ότι θα ήταν μια συγκριτικά «απλή και απλή διαδικασία έγκρισης» για τους ξένους κατασκευαστές συσκευών να χρησιμοποιούν ήδη ελεγμένα LLM από κινεζικούς ομίλους. Ο Κινέζος αξιωματούχος μιλούσε στο περιθώριο της Παγκόσμιας Διάσκεψης για το Διαδίκτυο που πραγματοποιήθηκε στο Wuzhen, δυτικά της Σαγκάης, την περασμένη εβδομάδα.
Όλες οι εταιρείες που επιθυμούν να προσφέρουν υπηρεσίες δημιουργικής ΤΝ στο κοινό πρέπει να περάσουν από μια διαδικασία έγκρισης που συνήθως περιλαμβάνει επίσημες δοκιμές των LLM τους. Η Apple αρνήθηκε να σχολιάσει. Ο αμερικανικός τεχνολογικός όμιλος προσπαθεί να επανεφεύρει τον εαυτό του γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη φέτος, στοιχηματίζοντας ότι οι καταναλωτές θα αναβαθμίσουν τις συσκευές τους για να έχουν πρόσβαση σε νέες λειτουργίες που δεν θα λειτουργούν σε παλαιότερα μοντέλα του iPhone.
Οι πωλήσεις της Apple στην Κίνα έχουν παραπαίει εν μέσω μιας εκστρατείας από πάνω προς τα κάτω για τη μείωση της χρήσης του iPhone μεταξύ των Κινέζων κρατικών υπαλλήλων και μιας εθνικιστικής αντίδρασης για τις ακανθώδεις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας. Η επιστροφή της εθνικής πρωταθλήτριας Huawei, η οποία έχει ήδη ενσωματώσει τις προσφορές της για τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη στις τελευταίες συσκευές της, αποτελεί άλλη μια απειλή.
Στις ΗΠΑ, τα ίδια τα μοντέλα της Apple τροφοδοτούν λειτουργίες όπως η Siri, τα βοηθήματα γραφής, η επεξεργασία φωτογραφιών και η δημιουργία προσαρμοσμένων emoji, χρησιμοποιώντας ένα μείγμα επεξεργασίας στη συσκευή και τους διακομιστές cloud της Apple. Η εταιρεία έχει αξιοποιήσει τα πολύ μεγαλύτερα μοντέλα της OpenAI για να χειριστεί πιο σύνθετα ερωτήματα. Εάν η Apple δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δικά της μοντέλα στην Κίνα, θα την αφήσει να βασίζεται σε LLM από Κινέζους συνεργάτες για να τροφοδοτήσει όλα τα παραγωγικά χαρακτηριστικά AI στα τηλέφωνα που πωλούνται στην ηπειρωτική χώρα.
Οι συνομιλίες της Apple για τη σύνδεση της AI έχουν συμπεριλάβει συζητήσεις με τον γίγαντα αναζήτησης Baidu, σύμφωνα με τρεις ανθρώπους που γνωρίζουν το θέμα. Ένας από τους ανθρώπους πρόσθεσε ότι η Apple είχε επίσης μιλήσει με τον τεχνολογικό όμιλο ByteDance και τη Moonshot, τη νεοφυή επιχείρηση που βρίσκεται πίσω από το Kimi AI chatbot.
Η Κίνα είναι η σημαντικότερη αγορά της Apple εκτός των ΗΠΑ, συνεισφέροντας το 17% των εσόδων της κατά το έτος που έληξε τον Σεπτέμβριο. Όμως οι πωλήσεις στη χώρα μειώθηκαν κατά 8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Όταν ο Cook επισκέφθηκε το Πεκίνο τον περασμένο μήνα, δήλωσε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ότι η εταιρεία «εργάζεται σκληρά» για το ντεμπούτο της Apple Intelligence στην Κίνα. «Υπάρχει μια πολύ συγκεκριμένη ρυθμιστική διαδικασία πίσω από αυτό, και πρέπει να ολοκληρώσουμε αυτή τη διαδικασία», είπε. «Ελπίζουμε επίσης να το προσφέρουμε στους Κινέζους καταναλωτές το συντομότερο δυνατό».
Ο αναλυτής της JPMorgan Samik Chatterjee δήλωσε ότι «η ρυθμιστική διαδικασία της Κίνας παραμένει λίγο πιο αδιαφανής για την Apple και άλλες διεθνείς εταιρείες». Η Apple πιθανώς θα ακολουθήσει μια «ευέλικτη» προσέγγιση, επιδιώκοντας συνεργασίες με την Baidu καθώς και με άλλες μικρότερες εταιρείες στην Κίνα, θέτοντάς τες σε «καλύτερη θέση για να λάβουν έγκριση», είπε. Παρόλα αυτά, η αβεβαιότητα σχετικά με τη ρυθμιστική διαδικασία «είναι πιθανό να μετατοπίσει το χρονοδιάγραμμα της εξάπλωσης του Apple Intelligence [στην Κίνα] αρκετά στο δεύτερο εξάμηνο του 2025» ή και πέραν αυτού, δήλωσε ο Chatterjee.
Ryan McMorrow, Michael Acton και Eleanor Olcott, Financial Times
Τ.Σ.