- Πάνω από τρία χρόνια αφότου η ταινία CODA της Apple κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, η τεχνολογική εταιρεία έφτασε σε ένα ακόμη ορόσημο στο Χόλιγουντ: την πρώτη της καλοκαιρινή επιτυχία.
Η F1 , με πρωταγωνιστές τους Μπραντ Πιτ και Ντάμσον Ίντρις, έχει εισπράξει πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box office από την πρεμιέρα της στις 27 Ιουνίου και αναμένεται να ξεπεράσει τα 300 εκατομμύρια δολάρια αυτό το Σαββατοκύριακο. «Είναι μια ταινία που θα τρέχει ασταμάτητα», δήλωσε ο Τζεφ Γκόλντσταϊν, επικεφαλής διανομής της Warner Bros, συνεργάτη της Apple στην ταινία. «Υπάρχει πολλή βενζίνη ακόμα στο ρεζερβουάρ».
- Χάρισε στον Πιτ το καλύτερο Σαββατοκύριακο έναρξης στην 37χρονη καριέρα του στην υποκριτική και είναι μακράν η καλύτερη εισπρακτική επίδοση της Apple. Συνδυάζοντας τον Τζέρι Μπρουκχάιμερ – τον παραγωγό πίσω από τις επιτυχίες Top Gun και Beverly Hills Cop – και τον Τζόζεφ Κοσίνσκι, τον σκηνοθέτη του Top Gun: Maverick , η Apple έδειξε ότι ήταν σοβαρή στο να γεμίσει τις θέσεις στους κινηματογράφους αυτό το καλοκαίρι.
- Η Apple πλησιάζει επίσης σε ένα ακόμη πιθανό ορόσημο: να βγάλει χρήματα από μια ταινία μεγάλου προϋπολογισμού. Η F1 , σε συμπαραγωγή της Plan B Entertainment του Πιτς (η οποία ελέγχεται πλέον από τον γαλλικό όμιλο μέσων ενημέρωσης Mediawan) και της Jerry Bruckheimer Films, είχε προϋπολογισμό παραγωγής άνω των 200 εκατομμυρίων δολαρίων και το κόστος διανομής εκτιμάται σε περισσότερα από 50 εκατομμύρια δολάρια.
Η απόφαση της εταιρείας να κυκλοφορήσει την ταινία ως premium βίντεο on-demand πριν μεταφερθεί στην υπηρεσία streaming Apple TV+ θα πρέπει να αποφέρει πρόσθετα έσοδα.
«Με την F1, έψαχναν για κάτι πολύ εμπορικό», είπε ένα άτομο κοντά στο στούντιο. «Αυτό απέδειξε ότι μπορούν να κάνουν κινηματογραφικές [κυκλοφορίες]».
Η Apple είχε πολλά να αποδείξει σε αυτό το σημείο. Το 2023, ο διευθύνων σύμβουλος Τιμ Κουκ ταξίδεψε στις Κάννες για την πρεμιέρα της ταινίας « Killers of the Flower Moon» του Μάρτιν Σκορσέζε , προτού αυτή προβληθεί σε περισσότερους από 3.600 κινηματογράφους στις ΗΠΑ και σε χιλιάδες ακόμη παγκοσμίως.
- Με προϋπολογισμό άνω των 200 εκατομμυρίων δολαρίων, η ταινία Killers φάνηκε να αποτελεί μια δήλωση των προθέσεων της Apple στον κινηματογράφο — αλλά απέφερε μόνο περίπου 160 εκατομμύρια δολάρια σε ακαθάριστα έσοδα από το box office παγκοσμίως. Ακολούθησαν δύο άλλες ταινίες μεγάλου προϋπολογισμού, η Argylle και η ταινία Napoleon του Ridley Scott . Και οι δύο θεωρήθηκαν εμπορικές απογοητεύσεις.
Η απόδοση αυτών των ταινιών δημιούργησε ερωτήματα στο Χόλιγουντ σχετικά με το αν η Apple θα μπορούσε να γίνει ένας σημαντικός παραγωγός επιτυχημένων ταινιών και εκπομπών streaming. Κάποιοι αναρωτήθηκαν γιατί δεν αγόρασε ένα στούντιο του Χόλιγουντ για να αναπτύξει την κλίμακα του Apple TV+. Όπως και με την Amazon, θεωρείται από τα στούντιο του Χόλιγουντ ως κάτι σαν αουτσάιντερ, χάρη σε μια εταιρική κουλτούρα που παραμένει βαθιά ριζωμένη στην τεχνολογία.
- Αλλά με την κυκλοφορία του F1 , ακολούθησε περισσότερες συμβάσεις του Χόλιγουντ από ό,τι στο παρελθόν. Έκανε τον Κουκ και άλλα στελέχη διαθέσιμα για έναν μικρό αριθμό συνεντεύξεων πριν από την κυκλοφορία — το είδος της δημοσιότητας που είναι τυπικό για τα παραδοσιακά στούντιο, αλλά δεν έχει χρησιμοποιηθεί προηγουμένως από την Apple. «Νομίζω ότι αυτό είναι ένα βήμα μπροστά για αυτούς όσον αφορά το πώς θέλουν να ζήσουν σε αυτόν τον κόσμο», δήλωσε ένα στέλεχος σε ένα παραδοσιακό στούντιο.
Η Apple βασίστηκε επίσης σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία και τις πλατφόρμες της με την F1 , χρησιμοποιώντας τεχνολογία κάμερας iPhone σε πραγματικά αγωνιστικά αυτοκίνητα για να κινηματογραφήσει πλάνα υψηλής ανάλυσης. Για να ενθαρρύνει τον κόσμο να έρθει να δει την ταινία, προσέφερε εκπτώσεις στα εισιτήρια μέσω Apple Pay και υπήρξαν ειδικές εμφανίσεις των Cook και Pitt στο κεντρικό της κατάστημα λιανικής στη Νέα Υόρκη.
- Οι παραγωγοί ταινιών περιγράφουν την Apple ως εταιρεία που στοχεύει στο «ανυψωμένο mainstream», αλλά απορρίπτουν την ιδέα ότι έχει μόνο φιλοδοξίες art house. Η εταιρεία φαίνεται επίσης να επιταχύνει τον ρυθμό των κυκλοφοριών. Η ταινία Highest 2 Lowest του Spike Lee — μια συνεργασία με το ανεξάρτητο κινηματογραφικό στούντιο A24 — θα προβληθεί στους κινηματογράφους από τις 15 Αυγούστου και στο Apple TV+ από τις 5 Σεπτεμβρίου.
Η Apple εργάζεται επίσης πάνω στο Matchbox , μια ταινία δράσης βασισμένη στη μάρκα παιχνιδιών αυτοκινήτων της Mattel με πρωταγωνιστή τον John Cena. Το Matchbox είναι η πρώτη από μια σειρά ταινιών που αναμένεται να βασιστούν σε προϊόντα της Mattel μετά την τεράστια επιτυχία της Barbie για την Warner Bros.
- Οι Kosinski και Bruckheimer συνεργάζονται σε ένα ακόμη άτιτλο project για την Apple. Και αυτό αφορά την ανάπτυξη της ταινίας Mayday , μιας περιπέτειας με πρωταγωνιστές τους Ryan Reynolds και Kenneth Branagh.
Η F1 ήταν σαφώς ένα βήμα μπροστά στις φιλοδοξίες της να δημιουργήσει μια ταινία που θα κέρδιζε τα ταμεία, αλλά η ταινία δεν είχε το πιο εύκολο ξεκίνημα: η παραγωγή σταμάτησε μετά από μερικές εβδομάδες λόγω απεργιών στο Χόλιγουντ το 2023. Η επανέναρξη των γυρισμάτων της ταινίας πρόσθεσε επιπλέον κόστος: γυρίστηκε σε πίστες στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και το Άμπου Ντάμπι κατά τη διάρκεια των αγώνων δοκιμών της F1.
- Τώρα, με την επιτυχία της ταινίας, η Apple μπορεί να έχει τη δυνατότητα για συνέχειες και το πρώτο της franchise, δήλωσε ένα άτομο κοντά στο στούντιο. Εξίσου σημαντικό είναι ότι αναμένεται να αυξήσει τον αριθμό των συνδρομητών στην πλατφόρμα streaming της Apple.
«[ Το F1 ] επικυρώνει πραγματικά αυτό που κάνει η Apple», δήλωσε ο Kevin Walsh, του οποίου η εταιρεία παραγωγής έχει κάνει αρκετές ταινίες με την Apple, συμπεριλαμβανομένων των Napoleon και Echo Valley . «Είναι στην επιχείρηση για να παραμείνουν και είναι έτοιμοι να επεκταθούν».

