Η Aston Martin μειώνει κατά 5% το προσωπικό της λόγω οικονομικών προκλήσεων

Aston Martin

Η Aston Martin (LON:AML) ανακοίνωσε μείωση 5% στο εργατικό της δυναμικό και άλλη μια καθυστέρηση στην κυκλοφορία του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού της οχήματος, καθώς η πολυτελής αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει οικονομικές προκλήσεις και μεταβαλλόμενες συνθήκες στον κλάδο, ρίχνοντας τις μετοχές της πάνω από 9% την Τετάρτη.

Η κίνηση έρχεται εν μέσω μιας αναφερόμενης ετήσιας απώλειας και μιας συνολικής μείωσης των εσόδων και των πωλήσεων, παρά την αύξηση της μέσης τιμής πώλησης των οχημάτων της.

Η Aston Martin κατέγραψε ζημίες προ φόρων 289,1 εκατομμυρίων λιρών, μια απότομη αύξηση από τις ζημίες 239,8 εκατομμυρίων λιρών το 2023, για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024.

Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 3% στα 1,58 δισεκατομμύρια £, αντανακλώντας μια πτώση 9% στους όγκους χονδρικής σε 6.030 μονάδες. Η πτώση αποδόθηκε στις συνεχιζόμενες διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας, στο ασθενέστερο μακροοικονομικό περιβάλλον και στους αντίθετους ανέμους συναλλάγματος.

Η εταιρεία έχει υποστεί μετασχηματισμό προϊόντων, λανσάροντας μια ολοκαίνουργια σειρά βασικών μοντέλων, συμπεριλαμβανομένου του DB12 και του πιο πρόσφατου Vantage, μαζί με αποκλειστικές προσφορές υψηλού περιθωρίου, όπως το Valkyrie και το Valour.

Ωστόσο, η μετάβαση συνοδεύτηκε από σημαντικό κόστος, που επηρεάζει την κερδοφορία. Το μικτό κέρδος μειώθηκε 9% στα 584 εκατ. £, με το μεικτό περιθώριο να διολισθαίνει στο 36,9% από 39,1% το προηγούμενο έτος.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin, Adrian Hallmark, σε δήλωσή του δήλωσε ότι η εστίασή τους μετατοπίζεται στην «λειτουργική εκτέλεση και τη χρηματοοικονομική βιωσιμότητα», καθώς η εταιρεία προσπαθεί να μεταβεί από μια «επιχείρηση υψηλών δυνατοτήτων σε μια επιχείρηση υψηλής απόδοσης».

Ως μέρος αυτής της προσπάθειας, θα μειώσει το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό της κατά περίπου 170 θέσεις, μια απόφαση που αναμένεται να οδηγήσει σε ετήσια εξοικονόμηση περίπου £25 εκατομμυρίων, αν και με κόστος £10 εκατομμύρια σε εφάπαξ έξοδα αναδιάρθρωσης.

Παρά τις προκλήσεις αυτές, η εταιρεία παραμένει αισιόδοξη για τους μακροπρόθεσμους στόχους της. Η ρευστότητα στο τέλος του έτους διαμορφώθηκε στα 514 εκατ. £, υποστηριζόμενη από χρηματοδοτικές δραστηριότητες, αλλά το καθαρό χρέος αυξήθηκε σημαντικά σε 1,16 δισ. £ από 814 εκατ. £ το προηγούμενο έτος.

Η εταιρεία στοχεύει να προσφέρει θετικά προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) το δεύτερο εξάμηνο του 2025 και παραμένει προσηλωμένη στους μεσοπρόθεσμους χρηματοοικονομικούς στόχους της, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των εσόδων στα 2,5 δισεκατομμύρια £ έως το 2027-28.

Η καθυστέρηση του πρώτου ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία (BEV) της Aston Martin σηματοδοτεί άλλη μια οπισθοδρόμηση στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της.

Αρχικά είχε προγραμματιστεί για το 2025, το λανσάρισμα έχει καθυστερήσει ακόμη περισσότερο καθώς η εταιρεία βελτιώνει την προσέγγισή της για την ηλεκτροκίνηση, δίνοντας προτεραιότητα στην υβριδική τεχνολογία στο ενδιάμεσο. Το πρώτο plug-in υβριδικό του, το Valhalla, αναμένεται να ξεκινήσει τις παραδόσεις του στα τέλη του 2025.

πηγή: investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο