Η Bain και η WPP θα διαλύσουν την εταιρεία ερευνών Kantar

Η απόφαση να εγκαταλειφθεί η εισαγωγή αντικατοπτρίζει τη συνεχιζόμενη αδυναμία στην αγορά των ΑΜΚ, καθώς οι αγοραστές επιδιώκουν να ρευστοποιήσουν

Ο πολυεκατομμυρίων δολαρίων όμιλος ερευνών αγοράς Kantar πρόκειται να διαλυθεί και να πωληθεί από τους ιδιοκτήτες Bain και WPP, μετατοπίζοντας το σχέδιό τους να επιδιώξουν την εισαγωγή της εταιρείας στο χρηματιστήριο λόγω ανησυχιών για την αδύναμη αγορά δημόσιων προσφορών.

Ο αμερικανικός όμιλος ιδιωτικών κεφαλαίων Bain Capital απέκτησε το 60% της Kantar το 2019, δίνοντας στην εταιρεία αποτίμηση περίπου 4 δισ. δολαρίων, ενώ ο διαφημιστικός όμιλος WPP διατήρησε μειοψηφικό ποσοστό μετοχών.

Η Bain και η WPP επιδιώκουν τώρα να εξαργυρώσουν την επένδυσή τους, ενώ αντιμετωπίζουν μια δύσκολη περίοδο για τις αρχικές δημόσιες προσφορές. Άτομο που βρίσκεται κοντά στη διαδικασία δήλωσε ότι η πώληση των επιχειρήσεων θα ήταν ένας ταχύτερος και ασφαλέστερος τρόπος για την άντληση χρημάτων από το να περιμένουν οι αγορές να είναι ευνοϊκές για μια δημόσια εγγραφή.

Τον Ιανουάριο, η Kantar πούλησε το τμήμα μέσων μαζικής ενημέρωσης, το οποίο διαχειρίζεται το σύστημα μέτρησης της τηλεθέασης στο Ηνωμένο Βασίλειο, στον όμιλο ιδιωτικών κεφαλαίων HIG Capital. Οι ιδιοκτήτες της Kantar έλαβαν περίπου 1 δισ. δολάρια για την αποτίμηση της επιχείρησης, η οποία αντιπροσώπευε περίπου το 15% των εσόδων της.

Ενώ η Bain και η WPP εξέταζαν προηγουμένως το ενδεχόμενο μιας δημόσιας εγγραφής για την υπόλοιπη επιχείρηση, τώρα επιδιώκουν να πουλήσουν τα μεγάλα τμήματά της, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα.

Οι αγορές ΑΜΚ σε όλο τον κόσμο αγωνίστηκαν να ανακάμψουν από την ύφεση μετά την πανδημία, με τις εταιρείες εξαγορών και άλλους επενδυτές να αναγκάζονται να κάθονται σε έναν αριθμό ρεκόρ απούλητων περιουσιακών στοιχείων.

Μία από τις μεγαλύτερες δημόσιες εγγραφές στην Ευρώπη φέτος – η πώληση μετοχών της εταιρείας χονδρικής πώλησης ξενοδοχειακών δωματίων HBX Group – απέτυχε τον περασμένο μήνα, με τη μετοχή να πέφτει έως και 11%. Η Bain και η WPP δεν είχαν ακόμη οριστικοποιήσει τον τόπο διεξαγωγής της ενδεχόμενης δημόσιας εγγραφής της Kantar.

Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μονάδα Numerator της Kantar, μια εταιρεία πληροφόρησης καταναλωτών και αγοράς με έδρα το Σικάγο, θα μπορούσε να πωληθεί ήδη φέτος, δήλωσαν οι άνθρωποι.

Τον Ιανουάριο, η Kantor συγχώνευσε την Numerator, η οποία εξυπηρετεί τον βορειοαμερικανικό τομέα έρευνας αγοράς, με το τμήμα της Worldpanel για να σχηματίσει μια νέα παγκόσμια εταιρεία καταναλωτικών δεδομένων.

Η Numerator παρέχει δεδομένα καταναλωτών πρώτου μέρους στις ΗΠΑ και τον Καναδά, ενώ η Worldpanel διαθέτει δεδομένα καταναλωτών σε 49 χώρες εκτός της Βόρειας Αμερικής.

Η νέα εταιρεία ισχυρίζεται ότι παρέχει δεδομένα καταναλωτών πρώτου μέρους που αντιπροσωπεύουν σχεδόν 5 δισ. καταναλωτές παγκοσμίως, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν από εμπορικά σήματα, λιανοπωλητές, οικονομολόγους και αναλυτές της Wall Street. Η συνδυασμένη εταιρεία απασχολεί 5.800 υπαλλήλους παγκοσμίως και λειτουργεί πλέον με την επωνυμία Numerator.

Η Kantar διαθέτει και άλλα τμήματα που διαχειρίζονται πάνελ με περισσότερα από 170 εκατ. άτομα, τα οποία εκφράζουν απόψεις για τομείς όπως το μάρκετινγκ και δοκιμάζουν την αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών εκστρατειών.

Σε μια ενημέρωση των δανειστών τον Ιανουάριο, η Kantar δήλωσε ότι είχε προσαρμοσμένα ακαθάριστα έσοδα 2,5 δισ. δολάρια μέχρι τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, μια αύξηση 3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα. Κατέγραψε προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ύψους 509 εκατ. δολαρίων την περίοδο αυτή.

Η Bain, η WPP και η Kantar αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

Ivan Levingston και Daniel Thomas, Financial Times

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο