Η Black Friday δεν μπορεί να έρθει αρκετά σύντομα για τους εμπόρους λιανικής πώλησης

Οι εταιρείες λένε ότι οι αγοραστές εξακολουθούν να αγοράζουν, αλλά θέλουν μια συμφωνία

Οι λιανοπωλητές αναμένουν τη Black Friday για να αναζωπυρώσουν τη χλιαρή ζήτηση από τους αγοραστές με χαμηλό προϋπολογισμό, οι οποίοι διστάζουν να ξοδέψουν φέτος, εκτός και αν κάνουν μια καλή συμφωνία.

Μεταξύ των αλυσίδων που ανακοίνωσαν τριμηνιαία αύξηση των πωλήσεων την περασμένη εβδομάδα ήταν η Walmart και η T.J. Maxx, ένα σημάδι ότι οι αγοραστές είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν όταν βλέπουν τα σωστά προϊόντα σε λογικές τιμές.

Τα στελέχη δήλωσαν ότι οι αγοραστές συνεχίζουν να αποσύρονται από τις διακριτικές αγορές, όπως τα ρούχα και τα παπούτσια, ενώ ξοδεύουν περισσότερα σε τρόφιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης. Αν και ο πληθωρισμός έχει υποχωρήσει, οι τιμές δεν έχουν επανέλθει στα προπανδημικά επίπεδα και οι καταναλωτές εξακολουθούν να είναι απογοητευμένοι που πληρώνουν περισσότερα για πολλά πράγματα, συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων και της παιδικής μέριμνας.

 

Το επερχόμενο Σαββατοκύριακο της Black Friday είναι λιγότερο σημαντικό από ό,τι ήταν κάποτε, τώρα που οι λιανοπωλητές ξεκινούν τις προσφορές των εορτών τον Οκτώβριο για να δελεάσουν τους αγοραστές να αγοράσουν νωρίτερα. Αλλά η ημέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών αναμένεται να είναι ακόμα η πιο πολυσύχναστη ημέρα αγορών στις ΗΠΑ του έτους, σύμφωνα με την Sensormatic Solutions, η οποία παρακολουθεί την κίνηση των πεζών στα καταστήματα λιανικής.

Οι λιανοπωλητές που απογοήτευσαν τους αγοραστές το τελευταίο τρίμηνο είδαν την τιμή της μετοχής τους να δέχεται πλήγμα. Οι μετοχές της Target υποχώρησαν κατά 21% μέσα σε μία μόνο ημέρα, αφού η εταιρεία ανακοίνωσε αδύναμα τριμηνιαία έσοδα και μείωσε τους στόχους κέρδους και πωλήσεων για το έτος.

«Οι καταναλωτές μας λένε ότι οι προϋπολογισμοί τους παραμένουν τεντωμένοι και ψωνίζουν προσεκτικά, καθώς προσπαθούν να ξεπεράσουν τον σωρευτικό αντίκτυπο πολλών ετών πληθωρισμού τιμών», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Target Μπράιαν Κορνέλ στους αναλυτές την περασμένη εβδομάδα.

Η Walmart, η οποία αντλεί περισσότερα από τα μισά έσοδά της από τα είδη παντοπωλείου, δήλωσε ότι εισέρχεται στην αγοραστική περίοδο στο τέλος του έτους με δυναμική, μετά τις ισχυρές πωλήσεις για το σχολείο και τις Απόκριες. «Συνολικά, αισθανόμαστε καλά για τις πωλήσεις των διακοπών», δήλωσε ο Τζον Ντέιβιντ Ρέινι, οικονομικός διευθυντής της Walmart. Πρόσθεσε όμως ότι «οι καταναλωτές εξακολουθούν να είναι απαιτητικοί».

Οι αγοραστές ξόδεψαν 4% λιγότερο σε είδη ένδυσης, αξεσουάρ και υποδήματα κατά τους πρώτους 10 μήνες του 2024, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με την Consumer Edge, η οποία παρακολουθεί τις δαπάνες σε περισσότερες από 100 εκατομμύρια πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες καθώς και άλλους λογαριασμούς. Μία από τις λίγες κατηγορίες ενδυμάτων που σημείωσαν αύξηση ήταν η γρήγορη μόδα, η οποία σημείωσε ένα μικρό κέρδος, καθώς οι αγοραστές αναζήτησαν εναλλακτικές λύσεις σε χαμηλές τιμές, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Consumer Edge.

Η Gap συνέχισε να βασίζεται στα κέρδη της ομώνυμης αλυσίδας, όπου οι πωλήσεις στα καταστήματα που λειτουργούν τουλάχιστον ένα χρόνο αυξήθηκαν κατά 3% το τρίμηνο. Οι συγκρίσιμες πωλήσεις στην αλυσίδα Old Navy, η οποία απευθύνεται σε πιο οικονομικούς αγοραστές, παρέμειναν αμετάβλητες σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Ο διευθύνων σύμβουλος της Gap, Richard Dickson, δήλωσε ότι οι αγοραστές με χαμηλότερο εισόδημα παρέμειναν υπό πίεση. Οι ασυνήθιστα ζεστές θερμοκρασίες του φθινοπώρου σήμαιναν επίσης ότι είχαν λιγότερους λόγους να αποθηκεύσουν είδη για το κρύο.

Μετά από μια ύφεση τον Σεπτέμβριο, οι λιανικές πωλήσεις ανέκαμψαν τον Οκτώβριο. Χωρίς τη βενζίνη, τις υπηρεσίες εστίασης και τα αυτοκίνητα, οι ετήσιες μη προσαρμοσμένες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,4%, σύμφωνα με ανάλυση της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικού Εμπορίου (National Retail Federation) των στοιχείων του Γραφείου Απογραφής των ΗΠΑ.

Προσερχόμενοι στον Νοέμβριο, οι αγοραστές αποσπάστηκαν από τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Circana. Οι πωλήσεις γενικών εμπορευμάτων μειώθηκαν κατά 9% τις δύο εβδομάδες που έληξαν στις 9 Νοεμβρίου, σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, η πιο αδύναμη επίδοση για την κατηγορία τις τελευταίες 52 εβδομάδες, δήλωσε η Circana. Ο Marshal Cohen, επικεφαλής σύμβουλος της Circana για τη λιανική βιομηχανία, δήλωσε ότι αναμένει ότι η ανεβασμένη ζήτηση θα τροφοδοτήσει μια μετεκλογική ανάκαμψη των δαπανών.

Η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου βλέπει τις πωλήσεις για την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου να αυξάνονται κατά 2,5% έως 3,5% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο. Αυτό το εύρος θα ήταν η πιο αργή αύξηση από το 2018.

Ορισμένοι λιανοπωλητές που σημείωναν ισχυρά κέρδη στις πωλήσεις παρουσίασαν βραδύτερη ανάπτυξη το τρίμηνο του φθινοπώρου, συμπεριλαμβανομένης της TJX, στην οποία ανήκουν οι αλυσίδες T.J. Maxx, Marshalls και HomeGoods, και η μητρική εταιρεία Coach Tapestry.

Ο διευθύνων σύμβουλος της TJX, Έρνι Χέρμαν, απέδωσε τη βραδύτερη ανάπτυξη στον ζεστό καιρό και στους τυφώνες που έπληξαν τμήματα της χώρας. Είπε ότι οι επιχειρήσεις ανέκαμψαν τις τελευταίες εβδομάδες και οι αλυσίδες εισέρχονται στην περίοδο των διακοπών σε ισχυρότερη βάση.

Εκτός από τον πληθωρισμό, οι λιανοπωλητές αντιμετωπίζουν την απειλή των δασμών από την επερχόμενη κυβέρνηση Τραμπ. Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει προτείνει δασμούς 20% σε όλα τα εισαγόμενα αγαθά και 60% στις εισαγωγές από την Κίνα.

Η Steve Madden μεταφέρει την παραγωγή της στην Καμπότζη, το Βιετνάμ, το Μεξικό και αλλού για να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα στο ένα τέταρτο περίπου της δραστηριότητάς της, από λίγο κάτω από το μισό που είναι σήμερα. Άλλες μάρκες έχουν ήδη προβεί σε παρόμοιες αλλαγές. Στις Gap, Ralph Lauren και Tapestry, η Κίνα αντιπροσωπεύει το 10% ή λιγότερο των παγκόσμιων προμηθειών.

Η προοπτική των δασμών θα μπορούσε να βοηθήσει στην τόνωση των πωλήσεων κατά την περίοδο των διακοπών. Ο Craig Johnson, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων Customer Growth Partners, αναμένει ότι οι αγοραστές θα αγοράσουν μεγάλα είδη όπως τηλεοράσεις και μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές τώρα, πριν τεθούν σε ισχύ οι δασμοί. «Γνωρίζοντας ότι η τηλεόραση που θέλετε μπορεί να κοστίζει περισσότερο του χρόνου, οι επιφυλακτικοί καταναλωτές θα απομακρυνθούν από το περιθώριο», δήλωσε.

Suzanne Kapner, The Wall Street Journal

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο