Η BMW ποντάρει στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα καθώς προειδοποιεί για τη μετάβαση των ΗΠΑ σε EV “rollercoaster”

Η γερμανική κατασκευάστρια πολυτελών αυτοκινήτων θα συνεχίσει να επενδύει σε κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδική τεχνολογία παράλληλα με τα πλήρως ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα

Η BMW δεσμεύτηκε να συνεχίσει να επενδύει σε κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδική τεχνολογία, καθώς προειδοποίησε για «τρενάκι του τρόμου» στη μετάβαση των ΗΠΑ στα ηλεκτρικά οχήματα μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία.

Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου Jochen Goller δήλωσε ότι ο όμιλος παραμένει αισιόδοξος για τις πωλήσεις βενζινοκίνητων και plug-in υβριδικών οχημάτων στις ΗΠΑ, ακόμη και αν η ζήτηση για τα EVs επιβραδυνθεί τα επόμενα χρόνια λόγω των αλλαγών πολιτικής υπό τη νέα κυβέρνηση.

«Νομίζω ότι θα ήταν αφελές να πιστέψουμε ότι η κίνηση προς την ηλεκτροκίνηση είναι μονόδρομος. Θα είναι μια διαδρομή σαν τρενάκι του τρόμου», δήλωσε ο Goller, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τους πελάτες, τις μάρκες και τις πωλήσεις, στους Financial Times στα κεντρικά γραφεία της BMW στο Μόναχο.

«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο επενδύουμε στους κινητήρες εσωτερικής καύσης», είπε. «Επενδύουμε στα σύγχρονα plug-in υβριδικά οχήματα. Και θα συνεχίσουμε να κυκλοφορούμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

Η BMW, στην οποία ανήκουν επίσης οι μάρκες Rolls-Royce και Mini, ήταν επί μακρόν επιφυλακτική όσον αφορά τον ρυθμό της παγκόσμιας στροφής προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αναπτύσσοντας μια ευρεία γκάμα προϊόντων πολύ πριν αρχίσει να επιβραδύνεται η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η εταιρεία εξέδωσε πέρυσι προειδοποίηση για τα κέρδη της, αφού επλήγη από τη διολίσθηση των πωλήσεων στην Κίνα και αναγκάστηκε να ανακαλέσει 1,5 εκατ. οχήματα λόγω πιθανώς ελαττωματικών συστημάτων πέδησης που ανέπτυξε η Continental.

Αλλά η ευρύτερη στρατηγική της έχει αποδώσει ως επί το πλείστον, σε μια εποχή που οι Γερμανοί ανταγωνιστές της Volkswagen και Mercedes-Benz δυσκολεύτηκαν να προσαρμοστούν στην επιβραδυνόμενη ζήτηση για EVs, παρά τις προηγούμενες φιλοδοξίες τους να γίνουν πλήρως ηλεκτρικές.

Ενώ οι διεθνείς ομότιμοι, συμπεριλαμβανομένης της Toyota και της Stellantis, έχουν επίσης υιοθετήσει μια πολυενεργειακή προσέγγιση, η BMW έχει ξεχωρίσει για την ισχυρή προσφορά EVs με τον ίδιο σχεδιασμό και εμφάνιση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα και υβριδικά οχήματα.

Οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων του ομίλου αυξήθηκαν κατά 13,5% πέρυσι σε 426.594 οχήματα, αντιπροσωπεύοντας το 17% των συνολικών πωλήσεων. Συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων ήταν 24%.

«Προβλέψαμε ότι οι άνθρωποι δεν θα ήθελαν να υφίστανται διακρίσεις λόγω του συστήματος κίνησης», δήλωσε ο Goller. «Πήραμε τον δρόμο που ακολουθούν τώρα και άλλοι».

Οι αναλυτές λένε ότι η BMW είναι σε καλύτερη θέση από τους ανταγωνιστές της για να ανταποκριθεί στους αυστηρότερους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων χωρίς να πουλάει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μεγάλες εκπτώσεις. Είναι επίσης λιγότερο εκτεθειμένη στον πόλεμο δασμών του Τραμπ, δεδομένου ότι το 65% των αυτοκινήτων της που πωλούνται στις ΗΠΑ κατασκευάζονται τοπικά και είναι επίσης καθαρός εξαγωγέας από τις ΗΠΑ.

«Από επιχειρησιακή άποψη, νομίζω ότι η BMW, εκτός Κίνας, είναι πολύ καλά τοποθετημένη», δήλωσε ο αναλυτής της UBS Patrick Hummel. «Είναι λίγο πολύ εκεί που πρέπει να είναι από την άποψη του μεριδίου EV στο μείγμα».

Ο αναλυτής της Jefferies, Philippe Houchois, έχει περιγράψει την BMW, η οποία στο παρελθόν έχει δεχτεί κριτική από τους επενδυτές για την αντιστάθμιση των στοιχημάτων της στην τεχνολογία της μετάδοσης ισχύος, ως «τον πιο προσεκτικό [κατασκευαστή αρχικού εξοπλισμού] όλα αυτά τα χρόνια».

Φέτος, ο όμιλος θα λανσάρει την πλατφόρμα Neue Klasse για την επόμενη γενιά EVs με μεγαλύτερη εμβέλεια, ταχύτερη φόρτιση και αναβαθμισμένες δυνατότητες λογισμικού, η οποία, σύμφωνα με τον Houchois, θα «εδραιώσει ένα προβάδισμα στα οχήματα που καθορίζονται από το λογισμικό, το σύστημα κίνησης πολλαπλών ενεργειών και την προμήθεια μπαταριών».

Ωστόσο, η Κίνα έχει αποδειχθεί πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Μόναχο. Οι πωλήσεις της BMW και της Mini στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο μειώθηκαν περισσότερο από 13% πέρυσι σε 714.530 αυτοκίνητα, μια πιο σοβαρή πτώση από τους ανταγωνιστές της, όπως η Mercedes-Benz και η Audi.

Οι αναλυτές της Citigroup προειδοποίησαν ότι η BMW παραμένει ευάλωτη στην Κίνα, όπου η εντεινόμενη πίεση στις τιμές σε μια υπερπλήρη αγορά αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν εκπτώσεις στις τιμές. Η διολίσθηση των πωλήσεων στη χώρα, όπου η BMW εξακολουθεί να παραδίδει μόλις το ένα τρίτο των αυτοκινήτων της, «παραμένει η βασική μας ανησυχία», δήλωσαν οι αναλυτές της Citi.

Ο Goller αναγνώρισε ότι η Κίνα είναι απίθανο να επιστρέψει στην εκρηκτική οικονομική ανάπτυξη που για πρώτη φορά προσέλκυσε τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να κατακλύσουν τη χώρα.

«Αλλά εξακολουθούμε να βλέπουμε μια αναπτυσσόμενη αγορά … και ως εκ τούτου, η φιλοδοξία μας είναι σαφώς ότι θέλουμε να συμμετέχουμε σε μια αναπτυσσόμενη αγορά», δήλωσε.

Ο Goller πρόσθεσε ότι δεν θα πρέπει να αποτελεί «σοκ» το γεγονός ότι οι κινεζικές μάρκες καταλαμβάνουν γρήγορα μερίδιο της εγχώριας αγοράς από τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες.

«Τα αυτοκίνητα είναι πραγματικά καλά από τεχνολογικής άποψης», είπε. «Αλλά δεν φοβόμαστε».

Kana Inagaki και Patricia Nilsson, Financial Times

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο