Η Boeing (BA) ανακοίνωσε την Τρίτη ετήσιες ζημιές ύψους 11,83 δισ. δολαρίων, τις μεγαλύτερες από το 2020, καθώς αντιμετώπισε προβλήματα στις εμπορικές και αμυντικές μονάδες της και τις επιπτώσεις από την ακρωτηριασμένη απεργία των εργαζομένων του εργοστασίου της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ.
Η ζημία καταδεικνύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο διευθύνων σύμβουλος Κέλι Όρτμπεργκ για την αναστροφή της αεροπορικής εταιρείας, καθώς παραχωρεί όλο και περισσότερο έδαφος στην ανταγωνίστρια Airbus στην κούρσα των παραδόσεων και μπαίνει στο στόχαστρο των ρυθμιστικών αρχών και των πελατών μετά από μια σειρά παραλείψεων.
Οι μετοχές της Boeing υποχώρησαν οριακά στις συναλλαγές πριν από το καμπανάκι την Τρίτη.
Ωστόσο, ο Όρτμπεργκ, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της αεροπορικής εταιρείας τον Αύγουστο, δήλωσε ότι η εταιρεία σημειώνει πρόοδο στην αποκατάσταση της σταθερότητας στις προβληματικές γραμμές παραγωγής της, μετά από ένα οδυνηρό ατύχημα στο μέσο του αέρα το 2024, που προκάλεσε ανησυχίες για την ασφάλεια των αεροσκαφών της.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ζημίες ύψους 3,86 δισεκατομμυρίων δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο λόγω των «απογοητευτικών», όπως τις χαρακτήρισε ο Όρτμπεργκ, επιβαρύνσεων σε διάφορα αμυντικά προγράμματα σταθερής τιμής. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η Boeing ήταν «τώρα πιο προληπτική και με καθαρό μυαλό όσον αφορά τους κινδύνους» των προγραμμάτων.
Τα έσοδα για το τρίμηνο έως τον Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 31% στα 15,24 δισ. δολάρια, χάνοντας τις προσδοκίες των αναλυτών για 16,21 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η LSEG.
Η τριμηνιαία προσαρμοσμένη ζημία ανά μετοχή ήταν 5,9 δολάρια, έναντι των προσδοκιών για ζημία 3 δολαρίων ανά μετοχή.
Οι ταμειακές ροές ήταν 14,3 δισ. δολάρια το 2024, έναντι 4,43 δισ. δολαρίων το 2023.
Ο Όρτμπεργκ επανέλαβε το σχέδιο τεσσάρων τμημάτων της εταιρείας για να αλλάξει η επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένης της ανάληψης ενός «πολυετούς ταξιδιού» για τη διόρθωση της κουλτούρας της Boeing, «ίσως την πιο σημαντική αλλαγή που πρέπει να κάνουμε».
Αφού κατέγραψε κέρδη ρεκόρ στη δεκαετία του 2010, η Boeing έχει “αιμορραγήσει” πάνω από 30 δισεκατομμύρια δολάρια από το 2019, αφού δύο θανατηφόρα δυστυχήματα του αεροσκάφους 737 MAX, που σημείωσε την καλύτερη πώληση, προκάλεσαν ανησυχίες για την ποιότητα παραγωγής και την ασφάλεια και ανησυχίες ότι παραπλάνησε τις ρυθμιστικές αρχές κατά τη διαδικασία πιστοποίησης του αεροπλάνου.
Η πανδημία του COVID-19 συμπίεσε περαιτέρω την εταιρεία, ενώ η έκρηξη του πάνελ στον αέρα σε ένα σχεδόν νέο 737 MAX στις αρχές του 2024 έσυρε την Boeing σε άλλη μια κρίση.
«Ολοκληρώσαμε βαθιές καταδύσεις σε όλα τα απαιτητικά αναπτυξιακά προγράμματα σταθερής τιμής», δήλωσε την Τρίτη ο Όρτμπεργκ σε επιστολή του προς τους εργαζομένους.
Ο τομέας Άμυνας, Διαστήματος και Ασφάλειας της εταιρείας έχασε 5,41 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024.
Ο Όρτμπεργκ πρόσθεσε ότι η Boeing έχει σημειώσει πρόοδο με την εφοδιαστική της αλυσίδα και έχει επιστρέψει σε ρυθμό παραγωγής πέντε αεροσκαφών 787 ανά μήνα στο τέλος του 2024, παρά τις καθυστερήσεις σε τομείς όπως τα καθίσματα.
Το τμήμα εμπορικών αεροσκαφών της Boeing, το οποίο τώρα επικεντρώνεται στην πιστοποίηση τριών μοντέλων του, έχει καλό έλεγχο στην επίλυση ενός προβλήματος με τον σύνδεσμο ώσης που αποκαλύφθηκε στο ευρύ αεροσκάφος 777X, το οποίο επανέλαβε τις πτητικές δοκιμές νωρίτερα αυτό το μήνα, πρόσθεσε.
Ο Όρτμπεργκ ήταν επιφυλακτικός στο μήνυμά του σχετικά με την κατάσταση της επίλυσης των προβλημάτων με τα συστήματα αντιπαγοποίησης στα μοντέλα 737-7 και -10. Η εταιρεία «εξακολουθεί να εργάζεται στη φάση των δοκιμών εστιάζοντας στην οριστικοποίηση της λύσης του σχεδιασμού αντιπαγωτικής προστασίας», είπε.
Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε «βασικές επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα εξορθολογίζει το χαρτοφυλάκιό μας σε τομείς που δεν είναι βασικοί για το μέλλον μας», είπε.
Reuters
Τ.Σ.

