Η Boeing αντιμετωπίζει κρίση σε μετρητά καθώς η απεργία των μηχανικών επιβαρύνει την παραγωγή
Ο οικονομικός διευθυντής Brian West λέει στους επενδυτές ότι η εργασιακή διαμάχη θα καθυστερήσει τον στόχο για την έγκαιρη επίτευξη του στόχου παραγωγής 737 Max
Περίπου 33.000 εργαζόμενοι της International Association of Machinists District 751 αποχώρησαν στις 12:01 π.μ. την Παρασκευή © Getty Images
- Μια απεργία στην Boeing έχει θέσει υπό αμφισβήτηση τους στόχους παραγωγής της εταιρείας για το 737 Max και δημιούργησε το φάντασμα μιας κρίσης μετρητών, καθώς ο οικονομικός διευθυντής της την Παρασκευή δήλωσε ότι η εταιρεία θα αγωνιστεί για να διατηρήσει την πιστοληπτική της ικανότητα επενδυτικής ποιότητας.
Η αξιολόγηση επενδυτικού βαθμού της Boeing είναι ζωτικής σημασίας για τις δραστηριότητές της και η απώλειά της θα ήταν σοβαρό πλήγμα, που σημαίνει ότι η εταιρεία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει μια τιμωρητική αύξηση στο κόστος δανεισμού δεδομένου ενός φορτίου χρέους που έχει διογκωθεί στα 53 δισ. δολάρια. Οι επιλογές για τη διατήρησή του θα περιλαμβάνουν πιθανότατα κάποιο είδος τίτλων που προσφέρονται για εξαγορά μετρητών.
Περίπου 33.000 εργαζόμενοι της Διεθνούς Ένωσης Μηχανολόγων District 751 αποχώρησαν στις 12:01 π.μ. της Παρασκευής αφού απέρριψαν μια δοκιμαστική συμφωνία με την εταιρεία. Ο οικονομικός διευθυντής Μπράιαν Γουέστ είπε ότι ο Κέλι Όρτμπεργκ, o νέoς δ/νων σύμβουλος «ασχολείται προσωπικά» στην αντιμετώπιση της κατάστασης.
Τον Ιούνιο και τον Ιούλιο η Boeing κατασκεύαζε περίπου 25 Maxes το μήνα, με σχέδια να τα αυξήσει στα 38 μέχρι το τέλος του έτους. Όμως ο West είπε στους επενδυτές την Παρασκευή ότι «τώρα, προφανώς, αυτό θα διαρκέσει περισσότερο».
«Δεν μπορώ να σχολιάσω 38 το μήνα», είπε. «Αυτό το ποσοστό εξαρτάται τόσο από τη διάρκεια της απεργίας».
Η εταιρεία έχει επιβραδύνει την παραγωγή του Max φέτος καθώς προσπαθεί να βελτιώσει την ποιότητα της διαδικασίας κατασκευής της.
- Η Boeing ελέγχεται εξονυχιστικά από τις ρυθμιστικές αρχές, τους εισαγγελείς και το ιπτάμενο κοινό από τον Ιανουάριο, όταν ένα πάνελ πόρτας, από το οποίο έλειπαν πολλά μπουλόνια, έσκασε ένα εμπορικό αεροσκάφος στη μέση της πτήσης. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ έχει περιορίσει την παραγωγή του ομίλου σε 38 το μήνα.
Η επιβράδυνση έχει κοστίσει δισεκατομμύρια στην Boeing σε ελεύθερες ταμειακές ροές. Μια μακροχρόνια απεργία θα εμπόδιζε την ικανότητα της εταιρείας να παραδίδει αεροπλάνα στους πελάτες, βλάπτοντας περαιτέρω τις ταμειακές ροές της.
- Οι οίκοι αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας παρακολουθούν στενά τις παραδόσεις και την ικανότητα της Boeing να παράγει μετρητά. Και οι τρεις έχουν αξιολογήσει την ομάδα μια βαθμίδα πάνω από τα σκουπίδια, με αρνητική προοπτική. Ο Moody’s την Παρασκευή ανακοίνωσε ότι έθεσε την εταιρεία σε έλεγχο για υποβάθμιση.
«Η πιστοληπτική ικανότητα της Boeing επενδυτικής βαθμίδας έχει περιορισμένο περιθώριο απεργίας», δήλωσε ο αναλυτής της Fitch Ratings Ντίνο Κρητικός. «Αν η τρέχουσα απεργία διαρκέσει μία ή δύο εβδομάδες, είναι απίθανο να πιέσει την αξιολόγηση. Ωστόσο, μια εκτεταμένη απεργία θα μπορούσε να έχει σημαντικό λειτουργικό και οικονομικό αντίκτυπο, αυξάνοντας τον κίνδυνο υποβάθμισης».
- Όταν ρωτήθηκε εάν η Boeing μπορεί να αυξήσει χρέος ή μετοχές πριν από τις αρχές του 2025, η West είπε ότι η εταιρεία είχε δύο προτεραιότητες: να διατηρήσει την επενδυτική της βαθμολογία και να σταθεροποιήσει την αλυσίδα εφοδιασμού και το εργοστάσιο.
«Αυτός ο τελευταίος στόχος έγινε πιο δύσκολος με βάση τη χθεσινή νύχτα», είπε. «Έτσι, είμαστε απόλυτα άνετοι να συμπληρώσουμε τη θέση ρευστότητάς μας για να υποστηρίξουμε αυτούς τους δύο στόχους».
- Ο West είπε ότι έχει πει στους προμηθευτές που δεν καθυστερούν τις παραδόσεις τους να σταματήσουν τις αποστολές στα εργοστάσια της Boeing στο Ρέντον της Ουάσιγκτον. Τα χρονοδιαγράμματα ανεφοδιασμού παραμένουν ανέγγιχτα για το εργοστάσιο του ομίλου στη Νότια Καρολίνα, το οποίο κατασκευάζει το 787 και δεν είναι συνδικαλισμένο.
Η στάση εργασίας είναι «απογοητευτική», είπε ο West, «επειδή τα πράγματα άρχισαν να κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση».
«Εργαζόμαστε με κάθε υπεύθυνο μοχλό για να κάνουμε ό,τι είναι σωστό για την εξοικονόμηση μετρητών», είπε. «Η προσδοκία μας – και δεν έχω κανένα χρονοδιάγραμμα – είναι να θέλουμε να επιστρέψουμε στο τραπέζι και να συνάψουμε μια συμφωνία».
Τατιανή Σάγιεχ