Κινέζοι εργαζόμενοι σε εργοτάξιο στη Βραζιλία για εργοστάσιο που ανήκει στην κινεζική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων BYD (SZ:002594) είναι θύματα εμπορίας ανθρώπων, δήλωσαν την Πέμπτη οι αρχές εργασίας της Βραζιλίας σε μια αυξανόμενη διαμάχη στη μεγαλύτερη αγορά της BYD στο εξωτερικό.
Η BYD και ο εργολάβος Jinjiang Group συμφώνησαν να βοηθήσουν και να στεγάσουν τους 163 εργαζομένους σε ξενοδοχεία μέχρι να επιτευχθεί συμφωνία για τη λήξη των συμβολαίων τους, ανέφερε η Εισαγγελία Εργασίας της Βραζιλίας σε δήλωση μετά τη συνάντηση με εκπροσώπους και των δύο εταιρειών.
Η σύντομη δήλωση δεν παρείχε λεπτομέρειες για το πώς οι εισαγγελείς κατέληξαν στο συμπέρασμά τους.
Η BYD και η Jinjiang δεν απάντησαν αμέσως στα αιτήματα για σχολιασμό την Παρασκευή. Ο Τζιντζιάνγκ απέρριψε την εκτίμηση των αρχών της Βραζιλίας τη Δευτέρα ότι οι εργαζόμενοι στο εργοτάξιο στην ανατολική πολιτεία Μπαΐα λειτουργούσαν υπό «συνθήκες σκλαβιάς».
Ο Τζιντζιάνγκ είπε, σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αναδημοσίευσε εκπρόσωπος της BYD, ότι η απεικόνιση των εργαζομένων ως «σκλαβωμένων» ήταν ανακριβής και ότι υπήρχαν μεταφραστικές παρεξηγήσεις.
Η BYD είπε αρχικά ότι διέκοψε τους δεσμούς της με την Jinjiang, αλλά ένα στέλεχος της BYD κατηγόρησε αργότερα τις «ξένες δυνάμεις» και ορισμένα κινεζικά μέσα ενημέρωσης ότι «σκόπιμα σπιλώνουν κινεζικές μάρκες και τη χώρα και υπονομεύουν τη σχέση μεταξύ Κίνας και Βραζιλίας».
Το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας δήλωσε την Παρασκευή ότι διατήρησε επικοινωνία με τη βραζιλιάνικη πλευρά για να επαληθεύσει την κατάσταση, προσθέτοντας ότι η Κίνα προστατεύει τα δικαιώματα των εργαζομένων και απαιτεί από τις κινεζικές εταιρείες να λειτουργούν σύμφωνα με τη νομοθεσία.
Οι εισαγγελείς της Βραζιλίας είπαν ότι θα συναντηθούν ξανά με τις εταιρείες στις 7 Ιανουαρίου και θα προτείνουν συμφωνία.
Αυξανόμενη επιρροή της Κίνας στην Βραζιλία
Μια συμφωνία θα μπορούσε να απαλλάξει την BYD και την Jinjiang από μια έρευνα από εισαγγελείς εργασίας, αλλά θα μπορούσαν να εξακολουθήσουν να αντιμετωπίζουν τον έλεγχο από επιθεωρητές εργασίας και από ομοσπονδιακούς εισαγγελείς, οι οποίοι ζήτησαν την ανταλλαγή αποδεικτικών στοιχείων ώστε “να μπορούν να ληφθούν μέτρα στην ποινική σφαίρα”, η δήλωση. είπε.
Η BYD κατασκεύασε το εργοστάσιο για να παράγει 150.000 αυτοκίνητα αρχικά ως μέρος των σχεδίων για έναρξη παραγωγής στη Βραζιλία στις αρχές του επόμενου έτους. Σχεδόν ένα στα πέντε αυτοκίνητα BYD που πωλήθηκαν εκτός Κίνας τους πρώτους 11 μήνες του 2024 ήταν στη Βραζιλία.
Το εργοστάσιο έχει γίνει σύμβολο της αυξανόμενης επιρροής της Κίνας στη Βραζιλία και παράδειγμα στενότερης σχέσης μεταξύ των δύο χωρών. Η BYD επένδυσε 620 εκατομμύρια δολάρια για να δημιουργήσει μόνο το εργοστασιακό συγκρότημα της Bahia.
Οι αναφορές για παρατυπίες στη Μπαΐα θα μπορούσαν να αποδειχθούν ένα σημαντικό σημείο κόλλησης στις διμερείς σχέσεις.
Η Βραζιλία έχει από καιρό αναζητήσει περισσότερες κινεζικές επενδύσεις. Αλλά το μοντέλο της Κίνας να μεταφέρει Κινέζους εργάτες στις χώρες όπου επενδύει αποτελεί πρόκληση για τη δημιουργία τοπικών θέσεων εργασίας, προτεραιότητα για τον Πρόεδρο Luiz Inacio Lula da Silva.
Η έρευνα φέρνει επίσης ανεπιθύμητη προσοχή στην BYD όταν επιδιώκει να επεκταθεί παγκοσμίως αφού έχει αποκτήσει κυριαρχία στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, όπου πλέον καταλαμβάνει περισσότερο από το ένα τρίτο της αγοράς EV και plug-in υβριδικών.
Η BYD, έτοιμη να ξεπεράσει τις πωλήσεις της Ford (NYSE:F) και της Honda (NYSE:HMC) παγκοσμίως φέτος, έχει σημειώσει εξαιρετική επέκταση στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, αυξάνοντας την ικανότητα και αναλαμβάνοντας ένα τεράστιο ξεφάντωμα προσλήψεων. Η εταιρεία είχε σχεδόν 1 εκατομμύριο υπαλλήλους από τον Σεπτέμβριο.
Ενώ εξακολουθεί να πραγματοποιεί περισσότερο από το 90% των πωλήσεών της στην Κίνα, η BYD κατασκευάζει εργοστάσια επιβατικών οχημάτων στην Ουγγαρία, το Μεξικό, την Ταϊλάνδη, το Ουζμπεκιστάν και τη Βραζιλία για να εξυπηρετήσει τις μεγάλες αγορές του εξωτερικού και να αυξήσει τις επενδύσεις στο μάρκετινγκ στο εξωτερικό.
Η Jinjiang κάνει επίσης κατασκευές για την BYD στην Κίνα, σύμφωνα με αρχεία στη βάση δεδομένων πληροφοριών κινεζικών εταιρειών Tianyancha.
Σπάνια κινεζική αντιστροφή κατά BYD
Η υπόθεση έχει προκαλέσει μια σπάνια αντίδραση στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά της BYD, ανοίγοντας μια συζήτηση για τα δικαιώματα των εργαζομένων, με αρκετούς χρήστες του Διαδικτύου να λένε ότι οι συνθήκες διαβίωσης των εργαζομένων στη Βραζιλία ήταν χαρακτηριστικές εκείνων που βρέθηκαν σε εργοτάξια στην Κίνα.
Οι εισαγγελείς της Βραζιλίας δημοσίευσαν βίντεο από τους χώρους διαμονής των εργαζομένων που έδειχναν κουκέτες χωρίς στρώματα. Είπαν ότι οι εργαζόμενοι εργάζονταν για υπερβολικά πολλές ώρες, μερικές φορές επτά ημέρες την εβδομάδα, σε συνθήκες που οι αρχές χαρακτήρισαν εξευτελιστικές.
Στη Βραζιλία, οι «συνθήκες δουλείας» περιλαμβάνουν την καταναγκαστική εργασία, αλλά και τις εξευτελιστικές συνθήκες εργασίας, τις πολλές ώρες που θέτουν σε κίνδυνο την υγεία των εργαζομένων, τη δουλεία του χρέους και κάθε εργασία που παραβιάζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Ο εξέχων Κινέζος σχολιαστής Hu Xijin, πρώην συντάκτης της ταμπλόιντ του Κομμουνιστικού Κόμματος Global Times, επανέλαβε τον Jinjiang λέγοντας ότι μπορεί να υπάρξουν παρεξηγήσεις, αλλά είπε ότι οι κινεζικές κατασκευαστικές εταιρείες θα πρέπει να βελτιώσουν τις συνθήκες διαβίωσης των εργαζομένων τους.
Για την BYD, η υπόθεση δείχνει πώς είναι πιθανό να αντιμετωπίσει περισσότερες διαμάχες στο μέλλον καθώς αναδεικνύεται ως η πιο ισχυρή μάρκα EV της Κίνας, είπε ο Hu.
“Το μόνο πράγμα που μπορεί να κάνει η BYD είναι να αυξήσει τις δικές της απαιτήσεις και να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη επιρροή της προς όλες τις κατευθύνσεις. Αυτό δεν είναι εύκολο, αλλά η BYD θα πρέπει να μπορεί να το κάνει.”
πηγή: www.investing.com