Η CATL παρουσίασε αναβαθμισμένες κυψέλες μπαταρίας που ισχυρίζεται ότι μπορούν να προσφέρουν ακόμη ταχύτερη φόρτιση για ηλεκτρικά οχήματα από την αντίπαλό της BYD, θέτοντας τους δύο κινεζικούς ομίλους μπροστά σε έναν αγώνα δρόμου σε ολόκληρη τη βιομηχανία για την επίλυση ενός σημαντικού σημείου συμφόρησης για τη μετάβαση από τα βενζινοκίνητα οχήματα.
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στον κόσμο δήλωσε τη Δευτέρα ότι μια νέα έκδοση της εμβληματικής κυψέλης μπαταρίας Shenxing μπορεί να προσφέρει εμβέλεια 520 χιλιομέτρων από μόλις πέντε λεπτά φόρτισης.
Τον περασμένο μήνα, η BYD σόκαρε τον κλάδο παρουσιάζοντας ένα νέο σύστημα φόρτισης που θα μπορούσε να προσθέσει περίπου 470 χιλιόμετρα σε εμβέλεια στις μπαταρίες της στον ίδιο περίπου χρόνο.
Οι ισχυρισμοί των κινεζικών ομίλων μπαταριών θα τους έβαζαν μπροστά από τους μεγάλους δυτικούς αντιπάλους. Επί του παρόντος, τα οχήματα της Tesla μπορούν να φορτιστούν μέχρι και 321 χιλιόμετρα (200 μίλια) σε προστιθέμενη εμβέλεια σε 15 λεπτά, ενώ η γερμανική Mercedes-Benz παρουσίασε πρόσφατα το αμιγώς ηλεκτρικό συμπαγές σεντάν CLA, το οποίο μπορεί να φορτιστεί μέχρι και 325 χιλιόμετρα μέσα σε 10 λεπτά χρησιμοποιώντας έναν σταθμό ταχείας φόρτισης.
Οι αναλυτές δήλωσαν ότι η ανάπτυξη των συστημάτων φόρτισης υψηλής ταχύτητας από την BYD και την CATL θα βοηθήσει στην εξάλειψη των φόβων των καταναλωτών σχετικά με το εύρος οδήγησης των EV, αν και υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με το πόσο γρήγορα οι εταιρείες μπορούν να φέρουν αυτές τις τεχνολογίες εκτός Κίνας εν μέσω αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων.
Η δεύτερη γενιά της μπαταρίας Shenxing, η οποία μπορεί να υπερηφανεύεται για εμβέλεια 800 χιλιομέτρων με μία φόρτιση, μπορεί να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα φόρτισης 2,5 χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο, δήλωσε η εταιρεία σε εκδήλωση για τα μέσα ενημέρωσης πριν από την έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης αυτή την εβδομάδα.
«Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με περισσότερους ηγέτες του κλάδου για να διευρύνουμε τα όρια της υπερφόρτισης μέσω πραγματικής καινοτομίας», δήλωσε ο επικεφαλής τεχνολογίας της CATL Gao Huan, προσθέτοντας ότι επιθυμεί οι νέες μπαταρίες να γίνουν “το πρότυπο για τα ηλεκτρικά οχήματα”.
Ο Huan δήλωσε ότι η νέα μπαταρία Shenxing θα εγκατασταθεί σε περισσότερα από 67 μοντέλα EV φέτος.
Κατά τη διάρκεια της ημέρας τεχνολογίας, η CATL παρουσίασε επίσης τη νέα μπαταρία ιόντων νατρίου, η οποία, όπως είπε, θα αρχίσει να παράγεται μαζικά αργότερα φέτος. Η νέα μπαταρία με την ονομασία Naxtra είναι σε θέση να δώσει αυτονομία περίπου 200 χιλιομέτρων για ένα υβριδικό όχημα και 500 χιλιομέτρων για ένα ηλεκτρικό όχημα, σύμφωνα με τον Huan.
Οι μπαταρίες ιόντων νατρίου θεωρούνται φθηνότερη και ασφαλέστερη εναλλακτική λύση έναντι των μπαταριών λιθίου που χρησιμοποιούνται ευρέως για την αποθήκευση ενέργειας, επειδή λειτουργούν καλύτερα τόσο σε πολύ υψηλές όσο και σε χαμηλές θερμοκρασίες. Αλλά η ποσότητα ενέργειας που μπορούν να παράγουν σε σχέση με το μέγεθός τους υστερεί εδώ και καιρό σε σχέση με τις μπαταρίες λιθίου, καθιστώντας τις κυψέλες νατρίου μη πρακτικές μέχρι τώρα.
Η νέα τεχνολογία παρακολουθείται επίσης στενά ως πιθανή λύση για τη μείωση της εξάρτησης του κόσμου από την Κίνα για κρίσιμα ορυκτά, καθώς οι μπαταρίες ιόντων νατρίου δεν χρησιμοποιούν πόρους λιθίου.
Στην εκδήλωση, ο Huan υποστήριξε ότι η νέα μπαταρία ιόντων νατρίου θα επιτρέψει τη μετάβαση της βιομηχανίας από την «εξάρτηση από έναν μόνο πόρο» στην «ενεργειακή ελευθερία» και θα αναδιαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

