Στην ετήσια μάχη για τις καρδιές και τα πορτοφόλια των Βρετανών καταναλωτών τα φετινά Χριστούγεννα έχει ήδη αναδειχθεί ένας νικητής: η διαφημιστική αγορά. Οι διαφημιστές πρόκειται να δαπανήσουν το ποσό ρεκόρ των 10,5 δισ. λιρών στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά τη διάρκεια της χριστουγεννιάτικης περιόδου, σύμφωνα με τον εμπορικό οργανισμό του κλάδου, την Ένωση Διαφημιστών και τον πάροχο δεδομένων WARC, με εκστρατείες που έχουν ήδη ξεκινήσει από αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως οι Marks and Spencer, Aldi και Waitrose.
Η δαπάνη ρεκόρ για εκστρατείες προσέλκυσης αγοραστών και δωρητών Χριστουγέννων αντιπροσωπεύει αύξηση 7,8% από τα 9,7 δισ. στερλίνες που δαπανήθηκαν πέρυσι. Εξαιρουμένου του έτους 2021, που θα είναι μετά την πανδημία, η αύξηση θα είναι η μεγαλύτερη από την έναρξη των καταγραφών το 1982. «Τα Χριστούγεννα είναι το βρετανικό Super Bowl του μάρκετινγκ», δήλωσε ο James Murphy, διευθύνων σύμβουλος της Ogilvy UK, ο οποίος έχει εργαστεί στο παρελθόν σε καμπάνιες για την M&S και την John Lewis. «Οι χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις έχουν εξελιχθεί από την απλή προβολή προϊόντων στην εστίαση στην αφήγηση ιστοριών».
Τα στοιχεία αναδεικνύουν επίσης τη μετατόπιση των δαπανών από την τηλεόραση – όπου κάποτε οι μάρκες πάλευαν για τα διαφημιστικά διαλείμματα μεταξύ σαπουνόπερας και άνετων αστυνομικών δραμάτων – στο διαδίκτυο. Η διαφήμιση μέσω των μηχανών αναζήτησης αναμένεται να αυξηθεί κατά σχεδόν 9% σε περισσότερα από 4 δισ. λίρες, ενώ οι διαδικτυακές διαφημίσεις προβολής, συμπεριλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, θα αυξηθούν περισσότερο κατά 15,8% σε κάτι λιγότερο από 4 δισ. λίρες. Εν τω μεταξύ, το ποσό των χρημάτων που αναμένεται να δαπανηθούν για τηλεοπτική διαφήμιση έχει μειωθεί σχεδόν κατά 5 τοις εκατό σε 1,4 δισ. στερλίνες.
Το 2023, οι καμπάνιες της Aldi, με ένα παιχνίδι Kevin the Carrot, και της Coca-Cola θεωρήθηκαν από τις πιο αποτελεσματικές. Φέτος το Aldi παρουσιάζει και πάλι τον Kevin, ενώ οι ηθοποιοί Matthew Macfadyen και Dawn French εμφανίζονται για τις Waitrose και M&S αντίστοιχα. Το πρώτο μέρος της χριστουγεννιάτικης διαφήμισης της John Lewis αφηγείται η ηθοποιός Samantha Morton με το σλόγκαν «Give Knowingly» για ένα απροσδόκητα δημοφιλές δώρο – ένα ροζ πουλόβερ. «Τα Χριστούγεννα δεν αρχίζουν απλώς νωρίτερα κάθε χρόνο, αλλά γίνονται όλο και μεγαλύτερα», δήλωσε η Gabby Ludzker, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας μάρκετινγκ Rapp UK. «Ο πραγματικός άξονας, ωστόσο, είναι η αλματώδης αύξηση της δαπάνης των διαδικτυακών μέσων ενημέρωσης κατά 16% – η μεγαλύτερη αύξηση από πέρυσι από κάθε μέσο.
Αυτό αντανακλά τη μαζικά επιταχυνόμενη πρόοδο στη στόχευση ακριβείας, τα μοντέλα πρόβλεψης και την απόσβεση της εξατομίκευσης». Η διαφήμιση σε streamers και σε τηλεοπτικά video on demand αναμένεται επίσης να αυξηθεί, ενώ η διαφημιστική δαπάνη στους κινηματογράφους, έναντι εποχικών κυκλοφοριών όπως το Paddington στο Περού, το Wicked και το Gladiator 2, είναι αυξημένη κατά 5,1%.