Η Delta Air Lines μηνύθηκε από επιβάτες που παραπονέθηκαν ότι ο αερομεταφορέας αρνήθηκε να προσφέρει πλήρη επιστροφή χρημάτων μετά την καθυστέρηση ή την ακύρωση των πτήσεών τους μετά τη μαζική διακοπή λειτουργίας του υπολογιστή τον περασμένο μήνα.
Η προτεινόμενη συλλογική αγωγή δημοσιοποιήθηκε την Τετάρτη στο ομοσπονδιακό δικαστήριο της Ατλάντα, αφού η διακοπή της 19ης Ιουλίου διατάραξε αεροπορικές εταιρείες, τράπεζες, νοσοκομεία και γραμμές έκτακτης ανάγκης.
Οι επιβάτες κατηγόρησαν την Delta για παραβίαση της σύμβασης επειδή δεν παρείχε αυτόματες επιστροφές χρημάτων και παρείχε μερική επιστροφή χρημάτων μόνο εάν υπέγραφαν παραιτήσεις από την επιδίωξη περαιτέρω νομικών αξιώσεων.
Είπαν επίσης ότι η Delta θα πρέπει να τους αποζημιώσει για το κόστος και την ταλαιπωρία της αλλαγής κράτησης με άλλες αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχεία και τρόφιμα και από το διαχωρισμό από τις αποσκευές τους.
Ένας από τους τέσσερις ενάγοντες, ο John Brennan από τη Φλόριντα, δήλωσε ότι αυτός και η σύζυγός του έχασαν μια κρουαζιέρα επετείου 10.000 δολαρίων αφού είχαν αποκλειστεί στην Ατλάντα σε μια στάση, αλλά η Delta προσέφερε μόλις 219,45 δολάρια ως αποζημίωση.
Η αγωγή ανέφερε ότι οι «αθέμιτες, παράνομες και ασυνείδητες πρακτικές της αεροπορικής εταιρείας είχαν ως αποτέλεσμα η Delta να πλουτίζει άδικα εις βάρος των πελατών της». Η Delta αρνήθηκε να σχολιάσει την αγωγή, αλλά δήλωσε ότι οι επιβάτες των οποίων το ταξίδι διακόπηκε μπορούν να ζητήσουν και να λάβουν επιστροφή χρημάτων και να ζητήσουν αποζημίωση για παρεπόμενα έξοδα.
Οι επιβάτες της Delta παρέμειναν αποκλεισμένοι, περιμένοντας σε ουρές για μέρες προσπαθώντας να φτάσουν στους προορισμούς τους», δήλωσε ο Joseph Sauder, δικηγόρος των εναγόντων. Όταν οι πελάτες μας ζήτησαν επιστροφές χρημάτων, η Delta απέτυχε και πάλι να παραδώσει.
Η διακοπή προήλθε από μια ελαττωματική ενημέρωση λογισμικού από την εταιρεία κυβερνοασφάλειας CrowdStrike που κατέστρεψε περισσότερους από 8 εκατομμύρια υπολογιστές παγκοσμίως και επηρέασε πολλούς πελάτες της Microsoft.
Οι διαταραχές υποχώρησαν την επόμενη μέρα για πολλούς αερομεταφορείς των ΗΠΑ, αλλά συνεχίστηκαν στη Delta, οδηγώντας σε περισσότερες από 6.000 ακυρώσεις. Η CrowdStrike, η Microsoft και η Delta έχουν έκτοτε διαφωνήσει δημόσια για το ποιος φταίει και πρέπει να πληρώσει τους λογαριασμούς.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Delta, Ed Bastian, εκτίμησε στις 31 Ιουλίου ότι η διακοπή κόστισε στον αερομεταφορέα του με έδρα την Ατλάντα περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια.
Οι επιβάτες κατέθεσαν ξεχωριστή συλλογική αγωγή κατά της CrowdStrike τη Δευτέρα, ζητώντας επίσης αποζημίωση. Η εταιρεία με έδρα το Όστιν του Τέξας δήλωσε ότι δεν ήταν ούτε βαριά αμέλεια ούτε υπαιτιότητα για τα προβλήματα της Delta.
Η υπόθεση είναι Bajra et al κατά Delta Air Lines, U.S. District Court, Northern District of Georgia, No. 24-03477.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ – ΑΠΟΔΟΣΗ: Τατιανή Σάγιεχ