Η Delta διπλασιάζει την πολυτέλεια για να προσελκύσει επιβάτες υψηλού επιπέδου

Η αεροπορική εταιρεία επενδύει στην premium εμπειρία, από πολυτελή σαλόνια μέχρι επιλεγμένα καθίσματα και burger Shake Shack στο υψόμετρο

FILE - A Delta Air Lines jet leaves the gate, Friday, July 19, 2024, at Logan International Airport in Boston. Some airline issues are continuing on Monday after a faulty software update caused technological havoc worldwide and resulted in several carriers grounding flights, but the number of flights impacted is declining. (AP Photo/Michael Dwyer, File)

Η Delta Air Lines συνήθιζε να χαρίζει τις περισσότερες από τις premium θέσεις της. Τώρα, η αεροπορική εταιρεία ποντάρει σε φανταχτερά καθίσματα και πολυτελή σαλόνια στον αγώνα για ταξιδιώτες υψηλού επιπέδου που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για αυτά τα προνόμια.

Πριν από δεκαπέντε χρόνια, οι προσφορές premium θέσεων είχαν τα χειρότερα περιθώρια κέρδους στα αεροπλάνα της Delta, επειδή μόνο το 12% της καμπίνας της πρώτης θέσης εσωτερικού πήγαινε σε πελάτες που πλήρωναν γι’ αυτές, ενώ το υπόλοιπο προερχόταν από δωρεάν αναβαθμίσεις. Η αλλαγή αυτού του γεγονότος σήμαινε ότι έπρεπε να γίνουν οι πολυτελείς θέσεις πιο προσιτές και να επενδυθούν δισεκατομμύρια δολάρια, με περισσότερα να έρχονται, για να γίνει η εμπειρία της πτήσης κάτι για το οποίο πρέπει να πληρώνεις, με στοιχεία όπως πολυτελή σαλόνια, μπέργκερ Shake Shack και μια ομάδα σομελιέ που συμβουλεύει για τους συνδυασμούς κρασιών.

Η στρατηγική αποδίδει. Περίπου τα τρία τέταρτα της καμπίνας της πρώτης θέσης της Delta είναι πλέον πληρωμένα. Τα έσοδα από τα εισιτήρια premium αυξήθηκαν ταχύτερα από τα έσοδα από τα εισιτήρια της κύριας καμπίνας και αναμένεται να τα ξεπεράσουν μέχρι το 2027. Και για πρώτη φορά φέτος, περισσότερα από τα μισά έσοδα της Delta προέρχονται από τις συνολικές premium εμπειρίες, οι οποίες μαζί με τις θέσεις περιλαμβάνουν προνόμια επιβράβευσης, ένα μερίδιο που σύμφωνα με τον Chief Financial Officer Dan Janki αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω.

Οι καταναλωτές είναι όλο και περισσότερο πρόθυμοι να πληρώσουν για να ταξιδέψουν με στυλ και όταν εγκαταλείπουν την κύρια καμπίνα της Delta, την πιο βασική επιλογή της, τείνουν να μένουν σε premium θέσεις, σύμφωνα με τον Janki.

«Δεν θέλετε να γυρίσετε πίσω, για να το πω έτσι», είπε.

Μέρος της έλξης ξεκινά από το αεροδρόμιο. Η Delta διαθέτει 54 αίθουσες αναμονής και σχεδιάζει να ανοίξει περισσότερες, δήλωσε ο Janki. Η αεροπορική εταιρεία άνοιξε φέτος δύο αποκλειστικές αίθουσες αναμονής για τους πιο ακριβοπληρωμένους πελάτες της, στο Λος Άντζελες και στη Νέα Υόρκη, με χαρακτηριστικά που περιλαμβάνουν γεύματα τριών πιάτων, μπαρ σούσι, μαξιλάρια σχεδιαστών και παροχές που μοιάζουν με spa. Σύντομα θα ανοίξουν παραρτήματα στη Βοστώνη και το Σιάτλ.

Delta

Σε αντίθεση με τα άλλα σαλόνια της αεροπορικής εταιρείας, στα οποία μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση με πιστωτική κάρτα ή ετήσια συνδρομή, για τα υπερπολυτελή σαλόνια απαιτείται εισιτήριο business class της Delta One, του ακριβότερου ναύλου της Delta, ή το αντίστοιχο εισιτήριο σε μια συνεργαζόμενη αεροπορική εταιρεία που πληροί τις προϋποθέσεις. Σύμφωνα με τον Janki, περισσότεροι ταξιδιώτες της Delta πληρώνουν τον ναύλο λόγω των lounges.

«Αυτό προσελκύει τον κόσμο σε αυτό το εισιτήριο», δήλωσε.

Η Delta δεν αποκαλύπτει πόσα χρήματα επενδύει ειδικά στα σαλόνια. Την τελευταία δεκαετία, η εταιρεία έχει επενδύσει πάνω από 12 δισεκατομμύρια δολάρια σε οτιδήποτε, από γκισέ check-in, καρουζέλ παραλαβής αποσκευών και ανακαινίσεις τερματικών σταθμών και σαλονιών.

Τα premium τμήματα καταλαμβάνουν σήμερα περίπου το 30% των θέσεων των αεροπλάνων της Delta, σε σύγκριση με περίπου 10% πριν από δύο δεκαετίες. Ορισμένοι επιβάτες της Delta One λαμβάνουν amenity kits από την πολυτελή μάρκα Missoni που περιλαμβάνουν προϊόντα περιποίησης του δέρματος και μια οδοντόβουρτσα από μπαμπού, και ορισμένοι επιβάτες της πρώτης θέσης μπορούν να παραγγείλουν ένα μπέργκερ Shake Shack, μια επιλογή που ξεκίνησε αυτό το μήνα για πτήσεις από τη Βοστώνη και θα επεκταθεί και αλλού το επόμενο έτος.

Για όσους αναζητούν ακόμη περισσότερη πολυτέλεια, οι ιδιωτικές πτήσεις μπορεί να είναι μια επιλογή στο μέλλον, λόγω της συμμετοχής της Delta στον φορέα εκμετάλλευσης ιδιωτικών τζετ Wheels Up . «Έχουμε λίγη δουλειά να κάνουμε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Delta Εντ Μπάστιαν στους εφευρέτες τον περασμένο μήνα. «Αλλά τελικά, θα είναι το επόμενο βήμα μας στην premium σκάλα μας».

Ενώ το premium είναι το επίκεντρο, η Delta στοχεύει να αποφύγει την αποξένωση των ταξιδιωτών που αναζητούν φθηνότερους ναύλους, δήλωσαν οι αναλυτές. Αυτό σημαίνει να παρέχει στους επίδοξους ταξιδιώτες επιλογές, δήλωσε ο Tom Fitzgerald, αναλυτής που καλύπτει αεροπορικές εταιρείες στην TD Cowen. Η Delta διαθέτει έως και πέντε ναύλους ανάλογα με την πτήση, που κυμαίνονται από τους πιο απλούς έως τους πιο πολυτελείς.

Η Delta θέλει να προσθέσει περισσότερες επιλογές, με κάθε μία από τις καμπίνες της να έχει πιθανότατα «καλές», «καλύτερες» και «καλύτερες» επιλογές, δήλωσαν στελέχη της τον περασμένο μήνα. Η αεροπορική εταιρεία εστιάζει πρώτα στην κύρια καμπίνα της και θα δοκιμάσει επιλογές στο τμήμα Comfort+, ένα σκαλοπάτι πάνω από την τουριστική θέση, μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.

«Συνολικά, η Delta θα είναι σε θέση να ικανοποιήσει τους περισσότερους ανθρώπους», δήλωσε ο Fitzgerald.

Τα στελέχη της Delta δίνουν επίσης προσοχή σε άλλες αεροπορικές εταιρείες που απευθύνονται σε υψηλά αμειβόμενους επιβάτες. Ο οικονομικός αερομεταφορέας Frontier Airlines εισάγει καθίσματα πρώτης θέσης και η Southwest Airlines προσθέτει επιπλέον χώρο για τα πόδια. Η Spirit Airlines κατέθεσε αίτηση πτώχευσης και έχει λεπτομερή σχέδια στην υπόθεσή της που περιλαμβάνουν νέα πακέτα υψηλών κατηγοριών.

Η Τζάνκι δεν ανησυχεί ιδιαίτερα. «Δεν μπορείτε να δημιουργήσετε πριμοδοτημένες πτήσεις εν μία νυκτί», δήλωσε.

Jennifer Williams, The Wall Street Journal

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο