
Η Delta Air Lines μείωσε τις προσδοκίες για τις πωλήσεις και τα κέρδη του πρώτου τριμήνου, κατηγορώντας την πτώση της καταναλωτικής και εταιρικής εμπιστοσύνης που προκλήθηκε από την οικονομική «αβεβαιότητα».
Η προειδοποίηση για τα κέρδη του ομίλου με έδρα την Ατλάντα μετά το κλείσιμο της αγοράς τη Δευτέρα ήρθε σε πλήρη αντίθεση με την καθοδήγηση που παρείχε πριν από δύο μήνες, στην οποία περιέγραφε πολύ πιο αισιόδοξες προοπτικές από τους ανταγωνιστές λόγω των προσδοκιών ότι η συνεχιζόμενη προθυμία των επιβατών να πληρώνουν για premium θέσεις θα την ωθούσε σε κέρδη ρεκόρ φέτος.
Οι επιφυλακτικές προοπτικές της Delta, οι οποίες έστειλαν τις μετοχές της να καταρρεύσουν περισσότερο από 12% στις μετασυναλλακτικές συναλλαγές, είναι μία από τις ισχυρότερες ενδείξεις μέχρι στιγμής ότι οι δασμοί του Ντόναλντ Τραμπ διαβρώνουν το καταναλωτικό και επιχειρηματικό κλίμα. Οι μετοχές της Wall Street υποχώρησαν απότομα τη Δευτέρα, αφού ο πρόεδρος απέκρουσε τις ανησυχίες για την ύφεση, ακόμη και όταν οι τράπεζες της Wall Street μείωσαν τις οικονομικές προβλέψεις τους για τις ΗΠΑ.
Η Delta ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι αναμένει συνολική αύξηση των εσόδων της κατά 3% έως 4% τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους, μειωμένη από τις προβλέψεις της 10ης Ιανουαρίου για αύξηση 7% έως 9%. Τα κέρδη αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 30-50 σεντς ανά μετοχή αυτό το τρίμηνο, από την προηγούμενη πρόβλεψη για 70 σεντς έως 1 δολάριο ανά μετοχή.
Η Delta δήλωσε: «Η Δέλτα θα πρέπει να είναι σε θέση να κάνει μια τέτοια κίνηση: «Οι προοπτικές έχουν επηρεαστεί από την πρόσφατη μείωση της καταναλωτικής και εταιρικής εμπιστοσύνης που προκλήθηκε από την αυξημένη μακροοικονομική αβεβαιότητα, οδηγώντας σε εξασθένηση της εγχώριας ζήτησης».
Η αεροπορική βιομηχανία παρακολουθεί στενά το ΑΕΠ, με τους καταναλωτές να αγοράζουν εισιτήρια όταν αισθάνονται ότι έχουν χρήματα να ξοδέψουν. Ο αναλυτής της JPMorgan, Jamie Baker, σημείωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες της Βόρειας Αμερικής είδαν την αύξηση των τιμών των μετοχών τους να επιβραδύνεται σε σύγκριση με τους τελευταίους μήνες του 2024.
«Η ανησυχία των επενδυτών έχει κορυφωθεί για άλλη μια φορά, εστιάζοντας κυρίως στον καταναλωτή, την εγχώρια χωρητικότητα και τον αντίκτυπο των μειωμένων κυβερνητικών ταξιδιών», δήλωσε.
Η Delta έχει ξεχωρίσει μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αμερικανικών αερομεταφορέων, με τη φήμη ότι τα τελευταία χρόνια αποδίδει υψηλότερα κέρδη από τους κύριους ανταγωνιστές της και εκτελεί πτήσεις στην ώρα τους. Πέρυσι απέφερε καθαρά κέρδη ύψους 3,5 δισ. δολαρίων, έναντι 3,1 δισ. δολαρίων της United Airlines και 846 εκατ. δολαρίων της American Airlines.
Ο διευθύνων σύμβουλος Ed Bastian έδωσε έναν αισιόδοξο τόνο στις αρχές Ιανουαρίου, όταν δήλωσε στους επενδυτές ότι το 2025 είχε «κάνει ένα εξαιρετικό ξεκίνημα» με την αεροπορική εταιρεία «σε καλό δρόμο για να πραγματοποιήσει το καλύτερο οικονομικό έτος στην ιστορία μας», χάρη στην αύξηση των εσόδων και τη διεύρυνση των περιθωρίων κέρδους.
«Ο Αμερικανός καταναλωτής είναι οικονομικά υγιής και συνεχίζει να δίνει προτεραιότητα στις δαπάνες για εμπειρίες», δήλωσε τότε.
Αντίθετα, τη Δευτέρα δήλωσε σε συνεντευξιαζόμενο στο CNBC: «Είδαμε τις εταιρείες να αρχίζουν να υποχωρούν. Οι εταιρικές δαπάνες άρχισαν να σταματούν. Στους καταναλωτές σε μια επιχείρηση διακριτικής ευχέρειας δεν αρέσει η αβεβαιότητα».
Παρά την προειδοποίηση της Δευτέρας, ο αερομεταφορέας δήλωσε ότι οι τάσεις αύξησης των εσόδων για τους επιβάτες premium, διεθνείς και πιστούς επιβάτες ήταν «σύμφωνες με τις προσδοκίες και αντανακλούν την ανθεκτικότητα της διαφοροποιημένης βάσης εσόδων της Delta».
Peter Wells και Claire Bushey, Financial Times
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

