Η DoorDash συνάπτει συμφωνία ύψους 2,9 δισ. λιρών για την Deliveroo

Η βρετανική εταιρεία αντιμετώπιζε δυσκολίες από την είσοδό της στο χρηματιστήριο πριν από τέσσερα χρόνια

Η DoorDash συμφώνησε να εξαγοράσει την εταιρεία παράδοσης φαγητού Deliveroo σε μια συμφωνία ύψους 2,9 δισ. λιρών, τερματίζοντας την ταραχώδη πορεία της βρετανικής εταιρείας στις δημόσιες αγορές.

Η DoorDash, με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, δήλωσε ότι θα πληρώσει 180 πένες ανά μετοχή σε μετρητά για την βρετανική εταιρεία, η οποία αντιμετώπιζε δυσκολίες από την είσοδό της στο χρηματιστήριο του Λονδίνου πριν από τέσσερα χρόνια με αποτίμηση 7,6 δισ. λιρών.

Με τη συμφωνία αυτή, η Deliveroo γίνεται η τελευταία βρετανική εταιρεία που κατακτάται από αμερικανικό ανταγωνιστή, σε ένα πλήγμα για την αγορά του Λονδίνου και τον τεχνολογικό κλάδο της χώρας.

Η Deliveroo, η οποία λειτουργεί μια εφαρμογή παράδοσης φαγητού σε εννέα χώρες, αντιμετώπισε σκληρό ανταγωνισμό από ανταγωνιστές όπως η Uber Eats και ανακοίνωσε τα πρώτα της ετήσια κέρδη τον Μάρτιο.

Η ενοποίηση επιταχύνεται στον τομέα της παράδοσης φαγητού, καθώς οι εταιρείες στοιχηματίζουν ότι η αύξηση του μεγέθους θα τις βοηθήσει να αναπτυχθούν.

Νωρίτερα φέτος, η Prosus — ο ευρωπαϊκός επενδυτικός βραχίονας του νοτιοαφρικανικού ομίλου Naspers — σύναψε συμφωνία ύψους 4,1 δισ. ευρώ για την εξαγορά της μεγαλύτερης εταιρείας παράδοσης φαγητού στην Ευρώπη, Just Eat Takeaway.

Η Deliveroo και η DoorDash ανακοίνωσαν την Τρίτη ότι τα διοικητικά τους συμβούλια συμφώνησαν τους τελικούς όρους της συμφωνίας.

Οι δραστηριότητες της DoorDash επικεντρώνονται στις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία και δεν επικαλύπτονται με αυτές της Deliveroo, η οποία ιδρύθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο Will Shu το 2013.

Η Financial Times είχε προηγουμένως αναφέρει ότι η DoorDash ελπίζει ότι η απουσία αλληλεπικάλυψης θα σημαίνει ότι η συμφωνία δεν θα μπλοκαριστεί από τις ρυθμιστικές αρχές ανταγωνισμού.

Η DoorDash έχει επεκταθεί στο εξωτερικό, κυρίως μέσω μιας συμφωνίας ύψους 7 δισ. ευρώ για την εξαγορά της φινλανδικής εφαρμογής παράδοσης Wolt το 2021. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 30 χώρες.

Την Τρίτη, η DoorDash ανακοίνωσε επίσης σχέδια για την εξαγορά της πλατφόρμας κρατήσεων εστιατορίων SevenRooms έναντι 1,2 δισ. δολαρίων, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να ενισχύσει την κυριαρχία της στην αγορά παράδοσης φαγητού και υπηρεσιών εστιατορίων. Η συμφωνία θα είναι μια συναλλαγή εξ ολοκλήρου σε μετρητά και αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Η εξαγορά της Deliveroo από την DoorDash σηματοδοτεί το τέλος μιας δύσκολης περιόδου για την Deliveroo ως εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου: οι μετοχές της έπεσαν απότομα μετά την αρχική δημόσια προσφορά της το 2021 και δεν ανέκαμψαν ποτέ.

Παρά τις δυσκολίες, που οδήγησαν σε πτώση της τιμής της μετοχής της Deliveroo κατά περισσότερο από 50% από την τιμή εισαγωγής της στα 3,90 λίρες, ο Shu δήλωσε στην FT ότι είναι «πραγματικά περήφανος» για τα επιτεύγματα της εταιρείας κατά τη διάρκεια της παρουσίας της στο χρηματιστήριο.

Πρόσθεσε ότι η συμφωνία με την DoorDash αποτελεί «την αρχή ενός νέου κεφαλαίου μετασχηματισμού» για την Deliveroo, καθώς ο αμερικανικός όμιλος είναι περίπου 30 φορές μεγαλύτερος από αυτήν, με βάση την κεφαλαιοποίηση της αγοράς.

«Ο διευρυμένος όμιλος θα έχει το μέγεθος να επενδύσει σε προϊόντα, τεχνολογία και τη συνολική πρόταση αξίας για τον καταναλωτή», δήλωσε. Ο Shu είπε ότι δεν έχει ληφθεί ακόμη καμία απόφαση σχετικά με το ρόλο του στη μελλοντική εταιρεία ή για τυχόν αλλαγές στο εμπορικό σήμα.

Ο Tony Xu, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της DoorDash, δήλωσε ότι η συμφωνία θα συνδυάσει «το ισχυρό επιχειρησιακό μοντέλο της DoorDash με την τοπική εμπειρογνωμοσύνη της Deliveroo».

Και οι δύο εταιρείες έχουν επεκταθεί στον τομέα της παράδοσης τροφίμων και άλλων ειδών λιανικής και αναπτύσσουν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες για να αυξήσουν την κερδοφορία τους.

Ο Sean Kealy, αναλυτής της Panmure Liberum, δήλωσε ότι η πρόθεση της Doordash να αυξήσει τις επενδύσεις της στην Deliveroo υποδηλώνει ότι η συμφωνία έχει ως στόχο να «υποστηρίξει την ανταγωνιστικότητα στις αγορές της».

«[Είναι] μια σαφής ένδειξη ότι η DoorDash αποκτά την επιχείρηση για να επιταχύνει την ανάπτυξή της», δήλωσε.

Η DoorDash ανακοίνωσε τη συμφωνία με την SevenRooms παράλληλα με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου. Η DoorDash ανακοίνωσε ακαθάριστη αξία παραγγελιών — που αντικατοπτρίζει το σύνολο των συναλλαγών στην πλατφόρμα — ύψους 23,1 δισ. δολαρίων, ελαφρώς υψηλότερη από τις εκτιμήσεις της S&P Visible Alpha, που ανέρχονταν σε 22,9 δισ. δολάρια.

Τα έσοδα ανήλθαν σε 3,03 δισ. δολάρια, ελαφρώς κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών για 3,1 δισ. δολάρια, αλλά η DoorDash ανέφερε καθαρά έσοδα 193 εκατ. δολάρια, πάνω από την πρόβλεψη των αναλυτών για 169 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία προέβλεψε ότι θα πραγματοποιήσει ακαθάριστη αξία παραγγελιών μεταξύ 23,3 και 23,7 δισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, ελαφρώς πάνω από τις προβλέψεις της αγοράς για 23,3 δισ. δολάρια.

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο