Η επόμενη ιστορία επιστροφής της Tesla ξεκινά σήμερα

Η μετοχή της Tesla (TSLA) έχει πέσει κατακόρυφα και έχει επανέλθει στη ζωή τόσες πολλές φορές που είναι εύκολο να συγχωρήσει κανείς τους αναλυτές και τους επενδυτές που έχουν εγκαταλείψει το ticker κάποια στιγμή.

Αν η Tesla ήταν μια μετοχή meme πριν υπάρξουν μετοχές meme, μέρος της ελκυστικότητάς της προέρχεται από τις φαινομενικά άπειρες ιστορίες επιστροφής της. Η ύφεση της εποχής DOGE της Tesla είναι, για τους πιστούς ταύρους, απλώς ένα ακόμη σημείο καμπής για την επόμενη άνοδο.

Οι πιθανότητες είναι ότι έχετε κάνει λάθος για την Tesla – την εταιρεία, το απόθεμα, τον αντικαταστάτη του Musk – τουλάχιστον μερικές φορές. Πριν από τις ερωτήσεις σχετικά με τις αρνητικές επιπτώσεις της πολιτικής παρέμβασης στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, υπήρχε αδιάκοπη συζήτηση για το Twitter και έναν αφηρημένο CEO. Και πριν υπάρξουν (άλλες) κόκκινες σημαίες σχετικά με τον κινεζικό ανταγωνισμό, υπήρχαν ανησυχίες για την «κόλαση της παραγωγής» και τις «εμπλοκές» μετά το ντεμπούτο της εταιρείας με το μαζικής αγοράς Model 3.

«Υπήρξαν αρκετές φορές στην ιστορία της Tesla κατά την τελευταία δεκαετία που το αρνητικό συναίσθημα και οι ανησυχίες του δρόμου επισκίασαν την αφήγηση αυτής της μοναδικής ανατρεπτικής παγκόσμιας τεχνολογικής ιστορίας», έγραψε ο αναλυτής της Wedbush, Dan Ives, σταθερός ταύρος της Tesla. Αλλά αν ασπαστείς το όραμα του Musk ότι η Tesla δεν είναι απλώς μια εταιρεία αυτοκινήτων, συνέχισε, «Αυτή είναι η αρχή του μεγαλύτερου κύκλου καινοτομίας και τεχνολογίας στην ιστορία της Tesla που έρχεται τα επόμενα χρόνια».

Οι αναλυτές με μια πιο κριτική στάση απέναντι στην επιχείρηση της Tesla αναγνωρίζουν τις δυνατότητες των αυτόνομων φιλοδοξιών του Musk. Όμως βλέπουν ότι αυτή η άνοδος έχει ήδη ενσωματωθεί στη μετοχή, η οποία, όπως πιστεύουν, είναι υπερτιμημένη ακόμη και αν αναλογιστεί κανείς τα οικονομικά αγαθά που απορρέουν από τα ανθρωποειδή ρομπότ και έναν στόλο ρομποταξί.

Και ενώ η Tesla αναδιαμορφώνεται ως εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης και ρομποτικής, εξακολουθεί να πρέπει να πουλάει αυτοκίνητα. Κάτι που αποδεικνύεται πεισματική δυσχέρεια, τόσο στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, όπου η αντιδημοτικότητα του Μασκ πλήττει τις πωλήσεις, όσο και στην Κίνα, όπου η Tesla και ο CEO της έχουν καλύτερη εικόνα αλλά σκληρό ανταγωνισμό.

Τη Δευτέρα, ο αναλυτής της UBS, Joseph Spak, επανέλαβε την 12μηνη αξιολόγηση Sell για τις μετοχές της Tesla και μείωσε την τιμή-στόχο του από τα 259 δολάρια στα 225 δολάρια. Επικαλέστηκε χαμηλότερες προβλέψεις για τις παραδόσεις που προέρχονται από την ηπιότερη ζήτηση για τα οχήματα Model 3 και Model Y.

Η πτωτική κλήση σε συνδυασμό με τα δυσμενή στοιχεία από την Κίνα, όπου οι αποστολές της Tesla υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν τριών ετών, παρέσυρε τις μετοχές 15% χαμηλότερα, εξαλείφοντας τα υπόλοιπα μετεκλογικά κέρδη και θέτοντας τη μετοχή στο -41% σε ετήσια βάση.

Η άνοδος του Τραμπ εξανεμίστηκε. Και το ρεκόρ κλεισίματος των 479 δολαρίων στις 17 Δεκεμβρίου έχει μειωθεί στο μισό.

Αλλά αν η σκληρή υποχώρηση αντιπροσωπεύει τη μετάβαση από μια εταιρεία αυτοκινητοβιομηχανίας σε ένα παιχνίδι AI, ρομποτικών ταξί και ρομποτικής, με πολλούς επενδυτές να μην έχουν ακόμη πειστεί, η επόμενη άνοδος θα είναι ένα πολύ δαπανηρό «σας το είπα».

Ή, αν δεν έρθει ποτέ, άλλη μια φαντασίωση του Τόνι Σταρκ.

Hamza Shaban, Yahoo Finance

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο