Η Porsche SE αναμένει να απομειώσει τη συμμετοχή της στη Volkswagen έως και 40%, καθώς η αβεβαιότητα σχετικά με το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων και απεργιών ανάγκασε τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης να παρακρατήσει το ετήσιο οικονομικό της σχέδιο.
Η εταιρεία χαρτοφυλακίου της οικογένειας Porsche-Piëch δήλωσε την Παρασκευή ότι αναμένει να απομειώσει την αξία της συμμετοχής της στη VW κατά 7 έως 20 δισ. ευρώ, καθώς η έλλειψη οικονομικών στοιχείων από την εταιρεία σήμαινε ότι έπρεπε να βασιστεί στις προσδοκίες των αναλυτών.
Για τους ίδιους λόγους, αναμένεται να απομειώσει τη συμμετοχή της στην κατασκευάστρια σπορ αυτοκινήτων Porsche AG, η οποία εισήχθη εν μέρει στο χρηματιστήριο το 2022, κατά 1 δισ. ευρώ έως 2 δισ. ευρώ.
Η Porsche SE πρόσθεσε ότι η λογιστική αξία και των δύο συμμετοχών «θα συνεχίσει να είναι σημαντικά υψηλότερη από την αντίστοιχη χρηματιστηριακή τους αξία».
Τον Σεπτέμβριο, η Porsche SE αποτίμησε το 53,3% του μεριδίου της στο μετοχικό κεφάλαιο με δικαίωμα ψήφου της VW σε 51,5 δισ. ευρώ και το 25% συν μία μετοχή της στο μετοχικό κεφάλαιο με δικαίωμα ψήφου της Porsche AG σε 10,5 δισ. ευρώ.
Η ανακοίνωση της αναμενόμενης απομείωσης έρχεται καθώς η VW ετοιμάζεται να εισέλθει στον πέμπτο γύρο διαπραγματεύσεων με το συνδικάτο IG Metall τη Δευτέρα, εν μέσω αντιπαράθεσης με τους εργαζόμενους για τα σχέδια να κλείσει ορισμένα γερμανικά εργοστάσια και να απολύσει δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους.
Το IG Metall και το ισχυρό εργατικό συμβούλιο της VW έχουν αντισταθεί σθεναρά στα σχέδια αναδιάρθρωσης, τα οποία τα στελέχη έχουν υποστηρίξει ότι είναι απαραίτητα λόγω της διαρθρωτικής μείωσης των ευρωπαϊκών πωλήσεων αυτοκινήτων.
Ο οικονομικός διευθυντής Άρνο Άντλιτς προειδοποίησε τον Σεπτέμβριο ότι η ναυαρχίδα της VW πωλεί σήμερα περίπου 500.000 λιγότερα αυτοκίνητα ετησίως από ό,τι πριν από την πανδημία.
Κατά την ίδια χρονική περίοδο, το μερίδιο των πωλήσεων της μάρκας στην Κίνα -την πιο κερδοφόρα αγορά της- έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό, εν μέσω της στροφής των καταναλωτών προς τα ηλεκτρικά οχήματα και τα υβριδικά και του αυξανόμενου ανταγωνισμού από τοπικούς ανταγωνιστές εκεί, όπως η BYD.
Όμως οι εκπρόσωποι των εργαζομένων έχουν υποστηρίξει ότι η απλή μείωση του κόστους δεν θα αντιμετωπίσει την πτώση των πωλήσεων και έχουν κατηγορήσει τα στελέχη για κακές αποφάσεις σχετικά με τα προϊόντα.
Τη Δευτέρα, οι εργαζόμενοι στην πλειονότητα των γερμανικών εργοστασίων της VW κατέβασαν τα εργαλεία για δεύτερη φορά μέσα σε ένα μήνα, αποχωρώντας από τις βάρδιες τους τέσσερις ώρες νωρίτερα – δύο φορές περισσότερο από τις αποχωρήσεις την προηγούμενη εβδομάδα.
Η IG Metall έχει προειδοποιήσει ότι αν η VW δεν εγκαταλείψει το σχέδιό της να κλείσει εργοστάσια, οι απεργίες θα γίνουν πιο έντονες.
Patricia Nilsson, Financial Times
Τ.Σ.