Η Etihad Airways σχεδιάζει να κάνει το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο όχι νωρίτερα από το 2025

Η Etihad Airways του Άμπου Ντάμπι σχεδιάζει να κάνει το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο όχι νωρίτερα από το 2025, είπαν δύο άτομα που γνωρίζουν το θέμα, στην πιθανή πρώτη δημόσια εγγραφή μιας μεγάλης αεροπορικής εταιρείας του Κόλπου, καθώς η πρωτεύουσα των ΗΑΕ εντείνει τις προσπάθειες να γίνει παγκόσμιος ταξιδιωτικός κόμβος.

Η Etihad, που ανήκει στο κρατικό επενδυτικό ταμείο ADQ, είχε σκεφτεί να εισαχθεί στο χρηματιστήριο φέτος, ανέφεραν οι άνθρωποι.

Ωστόσο, θέλει να παρουσιάσει στους επενδυτές τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024 που θα δείξουν ισχυρές επιδόσεις, είπε ένας από τους ανθρώπους. Η γεωπολιτική αστάθεια στην περιοχή έχει επίσης επιβαρύνει το χρονοδιάγραμμα, είπε το δεύτερο πρόσωπο.

Η ADQ αρνήθηκε να σχολιάσει. Εκπρόσωπος της Etihad είπε ότι «δεν σχολιάζει φήμες ή εικασίες».

Η Etihad, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2003, ξόδεψε δισεκατομμύρια δολάρια αγοράζοντας μειοψηφικά μερίδια σε άλλους αερομεταφορείς για να δημιουργήσει μεγαλύτερο δίκτυο μέσω του κόμβου της στο Άμπου Ντάμπι και να ανταγωνιστεί καλύτερα τις ομοτίμους του Κόλπου Emirates και Qatar Airways. Αλλά αυτή η στρατηγική κατέρρευσε καθώς πολλές από αυτές τις αεροπορικές εταιρείες αντιμετώπισαν οικονομικά προβλήματα.

Μετά από μια μεταρρύθμιση της διοίκησης και χρόνια ανοδικών εργασιών, η Etihad επεκτάθηκε υπό τον νέο CEO Antonoaldo Neves.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής της «Ταξίδι 2030», σχεδιάζει να ενισχύσει τον ρόλο του Άμπου Ντάμπι ως ταξιδιωτικού κόμβου που συνδέει την Ασία και την Ευρώπη.

Οι στόχοι περιλαμβάνουν την επέκταση προορισμών σε περισσότερα από 125 αεροδρόμια έως το 2030 από πάνω από 70 σήμερα και την ενίσχυση του στόλου της σε περισσότερα από 160 αεροσκάφη από περίπου 90 τώρα.

Το διεθνές αεροδρόμιο Zayed του Άμπου Ντάμπι άνοιξε πέρυσι έναν νέο τερματικό σταθμό πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων που τριπλασίασε την ετήσια χωρητικότητα σε 45 εκατομμύρια επιβάτες.

«Η εντολή μας είναι σαφής: να προσφέρουμε εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών και βιώσιμη κερδοφορία, ως βάση για τη συμβολή της Etihad στις φιλοδοξίες του Άμπου Ντάμπι», φέρεται να είπε ο Νέβες τον περασμένο Νοέμβριο.

Η αεροπορική εταιρεία τον περασμένο μήνα ανέφερε αύξηση 48% στα κέρδη του εξαμήνου μετά από φόρους, με τον αριθμό των επιβατών να αυξάνεται κατά 38% στα 8,7 εκατομμύρια. Αυτό ακολούθησε τα καθαρά κέρδη ολόκληρου του έτους το 2022 και το 2023.

Ο Neves είπε στο Reuters τον Μάρτιο ότι η Etihad βελτιώνει τη διαφάνεια, τη διακυβέρνηση και τον ισολογισμό της για να είναι έτοιμη για μια δημόσια εγγραφή σε περίπτωση που η ADQ αποφασίσει να την εισαγάγει.

Η Etihad αντιμετωπίζει επίσης καθυστερήσεις στην παραλαβή νέων αεροσκαφών από τις κατασκευαστές αεροπλάνων Airbus και Boeing, οι οποίες ανάγκασαν ορισμένες αεροπορικές εταιρείες να περιορίσουν τα σχέδια ανάπτυξης.

Αυτό έρχεται εν μέσω μιας έκρηξης στα διεθνή ταξίδια μετά την πανδημία, ενώ οι κυβερνήσεις στον Κόλπο στοχεύουν στη διαφοροποίηση των οικονομιών τους μακριά από τα ορυκτά καύσιμα.

Τα μέτρα περιλαμβάνουν την ιδιωτικοποίηση κρατικών περιουσιακών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών εταιρειών, και μια πιθανή εισαγωγή στο χρηματιστήριο της Etihad θα προσθέσει στην περιφερειακή αναταραχή των IPO τα τελευταία χρόνια.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ – ΑΠΟΔΟΣΗ 
*

Etihad Airways

Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο