Η Eurostar σχεδιάζει να λανσάρει νέες υπηρεσίες από το Λονδίνο προς τη Φρανκφούρτη και τη Γενεύη για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση των επιχειρήσεων για πιο οικολογικά ταξίδια, καθώς αντιμετωπίζει τη μακροπρόθεσμη προοπτική ανταγωνισμού στις διακαναλικές υπηρεσίες της.
Ο σιδηροδρομικός όμιλος αποκάλυψε ένα σχέδιο επέκτασης στα δύο βασικά χρηματοοικονομικά κέντρα της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων νέων δρομολογίων από το Άμστερνταμ και τις Βρυξέλλες προς τη Γενεύη, με αόριστο χρονοδιάγραμμα «στις αρχές της δεκαετίας του 2030».
Η Eurostar ανακοίνωσε πέρυσι ότι σκοπεύει να επενδύσει 2 δισ. ευρώ σε 50 νέα τρένα, επεκτείνοντας τον στόλο της σε 67, αλλά δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει την παραγγελία των τρένων. Ανέφερε ότι τα νέα δρομολόγια θα ξεκινήσουν μετά την εισαγωγή των τρένων.
Για να τεθούν σε λειτουργία περαιτέρω προορισμοί, η σιδηροδρομική εταιρεία θα χρειαστεί τη συγκατάθεση των κυβερνήσεων για την εγκατάσταση δαπανηρών και δυσκίνητων υποδομών ασφάλειας και συνόρων στη Φρανκφούρτη και τη Γενεύη.
Η πολυπλοκότητα της εξυπηρέτησης των διασυνοριακών μεταφορών έχει ως αποτέλεσμα ότι, παρά την έναρξη λειτουργίας της πριν από περισσότερα από 30 χρόνια, η Eurostar εκτελεί δρομολόγια μόνο προς τρεις σημαντικούς προορισμούς από το Λονδίνο: Βρυξέλλες, Άμστερνταμ και Παρίσι.
«Μέχρι να δούμε ποια τρένα θα παραγγείλουν και πότε θα παραδοθούν, δεν μπορούμε να τα ονομάσουμε «σχέδια», αλλά μάλλον αόριστες ιδέες», δήλωσε ο Jon Worth, σύμβουλος διασυνοριακών σιδηροδρομικών μεταφορών.
Οι δυσκολίες στη λειτουργία των διεθνών σιδηροδρομικών μεταφορών και η έλλειψη χωρητικότητας στη διακαναλική γραμμή έχουν επίσης επιβραδύνει τις αμοιβαίες προσπάθειες να αμφισβητηθούν οι υπάρχουσες υπηρεσίες της Eurostar.
Συνολικά, 19,5 εκατομμύρια επιβάτες ταξίδεψαν με την Eurostar το 2024, αύξηση περίπου 5% σε σχέση με το 2023, χάρη στην ώθηση από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Ο σιδηροδρομικός όμιλος δήλωσε ότι μέχρι το τέλος Μαΐου είχε μεταφέρει συνολικά σχεδόν 8 εκατομμύρια επιβάτες, αύξηση 6,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023. Οι κρατήσεις από εταιρικούς πελάτες ανήλθαν σε 677.000 επιβάτες, αύξηση περίπου 58% σε σχέση με την ίδια περίοδο.
Η Γενεύη και η Φρανκφούρτη επιλέχθηκαν ως νέοι προορισμοί, καθώς είναι «μεγάλα χρηματοοικονομικά κέντρα [και] ευρωπαϊκές πόλεις» που «χρειαζόταν να συνδεθούν» με το Λονδίνο, δήλωσε η Gwendoline Cazenave, διευθύνουσα σύμβουλος της Eurostar, στην FT.
Ο αριθμός των επαγγελματιών ταξιδιωτών που μεταφέρει ο σιδηροδρομικός φορέας είναι πλέον «στο ίδιο επίπεδο με πριν από την Covid», δήλωσε η Cazenave.
«Μεταξύ των εταιρικών ταξιδιωτών παρατηρούμε πραγματική αύξηση λόγω των στόχων βιωσιμότητας», είπε. «Οι εταιρείες θέλουν πραγματικά το προσωπικό τους να ταξιδεύει με τρένο».
Η Deloitte και η BCG ήταν μεταξύ των μεγαλύτερων εταιρικών πελατών της Eurostar, σύμφωνα με τον σιδηροδρομικό φορέα, καθώς ενθάρρυναν το προσωπικό τους να ταξιδεύει με τρένο όπου αυτό αποτελούσε εναλλακτική λύση για την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας.
Η JPMorgan αποφάσισε να εγκαταστήσει τον κύριο εμπορικό της κόμβο στην ΕΕ στο Παρίσι το 2021 μετά το Brexit, εν μέρει λόγω της ευκολίας της απευθείας σύνδεσης με το Eurostar από το Λονδίνο, σύμφωνα με την τράπεζα. Τώρα έχει 1.000 υπαλλήλους στο Παρίσι — τέσσερις φορές περισσότερους από ό,τι πριν από το Brexit. Δεν έχει πολιτική «προτεραιότητας στον σιδηρόδρομο», αλλά ενθάρρυνε το προσωπικό να επιλέγει τον πιο «βιώσιμο τρόπο» μετακίνησης, ανέφερε.
Η Eurostar εκτιμά ότι ο χρόνος ταξιδιού από το Λονδίνο στη Φρανκφούρτη και τη Γενεύη θα είναι περίπου πέντε ώρες. Προγραμματίζει τέσσερις δρομολόγια καθημερινά προς τη Φρανκφούρτη και τρία προς τη Γενεύη.
«Βλέπουμε μεγαλύτερη προθυμία να ταξιδεύουν οι άνθρωποι για μεγαλύτερες αποστάσεις με το τρένο… Πριν από 10 ή 15 χρόνια, οι άνθρωποι δεν ήθελαν να ταξιδεύουν με το τρένο για περισσότερο από τρεις ώρες. Τώρα, αυτό έχει αυξηθεί σε τέσσερις ώρες και τείνει να φτάσει τις πέντε», δήλωσε ο Cazenave.
Όσον αφορά την πρόκληση του αυξημένου ανταγωνισμού, ο Cazenave δήλωσε: «Τελικά, η ζήτηση είναι τεράστια».
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

