Η Ford θα εισφέρει 4,4 δισ. ευρώ στην υπερχρεωμένη γερμανική θυγατρική της

Ο αντιπρόεδρος John Lawler καλεί την ΕΕ να κάνει περισσότερα για την υποστήριξη των ηλεκτρικών οχημάτων λέγοντας ότι είναι «θέμα ζήτησης

Η Ford θα εισφέρει έως και 4,4 δισ. ευρώ νέων κεφαλαίων για να κρατήσει τη χρεωμένη γερμανική θυγατρική της στη ζωή, καθώς ο αμερικανικός όμιλος προειδοποίησε για περισσότερες «δύσκολες αποφάσεις» που θα λάβει, καθώς προσπαθεί να αναζωογονήσει την παραπαίουσα αυτοκινητοβιομηχανία της στην Ευρώπη.

Σε συνέντευξή του, ο αντιπρόεδρος Τζον Λόουλερ δήλωσε ότι η Ford δεν θα αποσυρθεί από τις ευρωπαϊκές δραστηριότητές της, αλλά κάλεσε τις Βρυξέλλες και τη Γερμανία να κάνουν περισσότερα για να επιταχύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα και να μειώσουν το κόστος για να ανταγωνιστούν τους κινέζους ανταγωνιστές.

«Δεν νομίζω ότι πρέπει να είμαστε ηττοπαθείς», δήλωσε ο Λόλερ στους Financial Times. «Θα πρέπει να χαράξουμε μια πορεία και να βρούμε πώς θα το κάνουμε βιώσιμο, και αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε».

Με την ανακεφαλαιοποίηση, η Ford δήλωσε ότι θα τερματίσει επίσης τη δέσμευση που ισχύει από το 2006 να επωμιστεί τυχόν ζημίες της θυγατρικής της Ford-Werke.

Αντ’ αυτού, θα δεσμεύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ τα επόμενα τέσσερα χρόνια για την ενίσχυση της θυγατρικής, η οποία έχει χρέος άνω των 5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την εταιρεία.

Όταν ρωτήθηκε αν η Ford θα μπορούσε να αποχωρήσει από τη γερμανική θυγατρική της εάν οι ζημίες συνέχιζαν να αυξάνονται, ο Λόλερ δήλωσε: «Δεν νομίζω ότι οποιαδήποτε θυγατρική αφήνεται μόνη της . Πρέπει να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για τη μείωση του κόστους».

Η Ford αγωνίζεται να δημιουργήσει κέρδη στην Ευρώπη και έχει μειώσει τον αριθμό των οχημάτων στη γκάμα της για να επικεντρωθεί στην επιχείρηση φορτηγών και σε πιο κερδοφόρες περιοχές της ιδιαίτερα ανταγωνιστικής αγοράς.

Τον Νοέμβριο, η Ford δήλωσε ότι σχεδίαζε να περικόψει περίπου 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη – εκ των οποίων 2.900 στη Γερμανία – και να μειώσει την παραγωγή του Explorer, ενός ηλεκτρικού sport utility vehicle, και του ηλεκτρικού Capri – που κατασκευάζονται και τα δύο στη Γερμανία. Η εταιρεία έχει επενδύσει 2 δισ. δολάρια για να μεταμορφώσει το εργοστάσιό της στην Κολωνία ώστε να παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο όμιλος έχασε 5 δισ. δολάρια από τις δραστηριότητές του στα EV πέρυσι και δεν αναμένει να βγάλει τα έξοδά του μέχρι πιο κοντά στο τέλος της δεκαετίας, αφού λανσάρει μια νέα πλατφόρμα οχημάτων το 2027 που θα μειώσει το κόστος παραγωγής EV.

Ο Lawler δήλωσε ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση «απλά δεν έχει προχωρήσει τόσο γρήγορα όσο όλοι περίμεναν» και πρόσθεσε: «Θα απαιτηθούν σκληρές αποφάσεις . . και θα πρέπει να συνεργαστούμε όλοι μαζί».

Την περασμένη εβδομάδα, οι Βρυξέλλες ανακοίνωσαν ότι θα χαλαρώσουν τους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, επιτρέποντας στην ταλαιπωρημένη αυτοκινητοβιομηχανία να αποφύγει βαριά πρόστιμα μέχρι το 2027.

Όμως ο Λόλερ, ο οποίος ήταν οικονομικός διευθυντής μέχρι πέρυσι, προέτρεψε να δοθούν περισσότερα κίνητρα μετά την κατάρρευση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές όπως η Γερμανία και η Γαλλία, αφού οι κυβερνήσεις ξαφνικά απέσυραν ή μείωσαν τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

«Όλοι μας έχουμε άφθονη προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά. Είναι θέμα ζήτησης», δήλωσε ο Lawler, ο οποίος διορίστηκε επίσης πρόσφατα στο διοικητικό συμβούλιο του ευρωπαϊκού φορέα της αυτοκινητοβιομηχανίας ACEA. «Πρέπει να αρχίσουμε να επιτιθέμεθα στη βασική αιτία».

Kana Inagaki Financial Times

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο