Η General Motors Co. σχεδιάζει να εντείνει το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών της, επαναγοράζοντας μετοχές αξίας 6 δισ. δολαρίων και αυξάνοντας επίσης το μέρισμά της, ανταμείβοντας τους επενδυτές με την απομάκρυνση περισσότερων μετρητών από τον ισολογισμό της.
Η κίνηση, την οποία ανακοίνωσε την Τετάρτη η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Ντιτρόιτ, έρχεται καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει αβεβαιότητα σχετικά με τον αντίκτυπο των αλλαγών πολιτικής υπό τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, συμπεριλαμβανομένων των απειλούμενων δασμών και των υποσχέσεων να ανακόψει την υποστήριξη για τα ηλεκτρικά οχήματα.
«Αισθανόμαστε σίγουροι για το επιχειρηματικό μας σχέδιο, ο ισολογισμός μας παραμένει ισχυρός και θα είμαστε ευέλικτοι αν χρειαστεί να ανταποκριθούμε σε αλλαγές στη δημόσια πολιτική», ανέφερε σε δήλωσή του ο οικονομικός διευθυντής Πολ Τζέικομπσον.
Η GM δήλωσε ότι η επαναγορά δεν έχει ημερομηνία λήξης, αλλά ότι στοχεύει να ολοκληρώσει τις πρώτες επαναγορές ύψους 2 δισ. δολαρίων μέχρι το τέλος του δεύτερου τριμήνου. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να αυξήσει το μέρισμα κατά 3 σεντς ανά μετοχή στα 15 σεντς.
Πρόκειται για την τελευταία σε μια σειρά από μαζικές επαναγορές μετοχών από την εταιρεία. Μόλις το 2021, η GM είχε 1,45 δισεκατομμύρια μετοχές σε κυκλοφορία, αλλά επί του παρόντος έχει λιγότερες από 1 δισεκατομμύριο μετοχές σε δημόσια διαπραγμάτευση.
Η αυτοκινητοβιομηχανία ενέκρινε τον Ιούνιο εξαγορές μετοχών ύψους 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων και απομένουν 300 εκατομμύρια δολάρια από το πρόγραμμα αυτό. Αυτό ήρθε να προστεθεί σε ένα προηγούμενο πρόγραμμα επαναγοράς ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων που ολοκλήρωσε τον Νοέμβριο του 2023. Συνολικά, συμπεριλαμβανομένης της τελευταίας ανακοίνωσης, το διοικητικό συμβούλιο της GM έχει υπογράψει 37,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε επαναγορές μετοχών από το 2015. Αυτό έχει συμβάλει στην άνοδο της αξίας των μετοχών της GM, παρά μια σειρά πρόσφατων αποτυχιών στα επιχειρηματικά σχέδια και τη στρατηγική της.
Με έναν προσαρμοσμένο στόχο για τις ελεύθερες ταμειακές ροές της αυτοκινητοβιομηχανίας ύψους 11 έως 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2025, η εταιρεία μπορεί να αντέξει οικονομικά τις πληρωμές, διατηρώντας παράλληλα ένα σταθερό σχέδιο κεφαλαιακών δαπανών. Αλλά επιλέγει να μην διοχετεύσει όλη τη γενναιοδωρία της σε νέες επενδύσεις ή να τη διατηρήσει ως μαξιλάρι για τυχόν αρνητικές επιπτώσεις από την πολιτική ροή στην Ουάσινγκτον.
Ο Τραμπ έχει προτείνει δασμούς 25% στο Μεξικό και τον Καναδά, όπου η GM διαθέτει συνολικά πέντε εργοστάσια συναρμολόγησης και είναι επίσης εκτεθειμένη μέσω μιας εξαιρετικά ολοκληρωμένης βορειοαμερικανικής αλυσίδας εφοδιασμού ανταλλακτικών αυτοκινήτων. Ο Τραμπ έχει επίσης κατευθύνει την κυβέρνησή του να εξετάσει το ενδεχόμενο εξάλειψης των πολιτικών που ευνοούν τα ηλεκτρικά οχήματα, γεγονός που θα μπορούσε να θέσει τις επενδύσεις της GM σε plug-in οχήματα σε βραχυπρόθεσμο κίνδυνο.
David Welch, Bloomberg
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

