Η Google κερδίζει τους πολέμους αναζήτησης AI – Ωστόσο, τα ανταγωνιστικά προϊόντα Apple και OpenAI θα συνεχίσουν να προσελκύουν χρήστες

Η Google μπορεί να πηγαίνει από δύναμη σε δύναμη, αλλά τα γεγονότα αυτής της εβδομάδας δείχνουν προς μια πιο αποδιοργανωτική φάση στην αναζήτηση © που υποστηρίζεται από AI

  • Gabby Jones / Bloomberg

Παρά τις ευρέως διαδεδομένες προσδοκίες ότι η άφιξη του ChatGPT πριν από σχεδόν δύο χρόνια θα φέρει αναταραχή στην αγορά αναζήτησης στο διαδίκτυο, δεν έχουν αλλάξει πολλά. Ένα άλλο ισχυρό σύνολο τριμηνιαίων κερδών αυτή την εβδομάδα έδειξε ότι η Google έχει απορροφήσει γενετική τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης στη μηχανή αναζήτησής της και, αν μη τι άλλο, πηγαίνει από δύναμη σε δύναμη.

  • Ωστόσο, κάτι νέο βρίσκεται στον αέρα. Μια σειρά από άλλα γεγονότα αυτή την εβδομάδα έδειξαν μια πιο αποδιοργανωτική φάση στους πολέμους αναζήτησης που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη. Η πρώτη ήταν η κυκλοφορία της Apple Intelligence τη Δευτέρα, με έναν ανανεωμένο βοηθό Siri AI ως κεντρικό στοιχείο.

Η ενσωμάτωση του ChatGPT της OpenAI στο Siri, που πρόκειται να ακολουθήσει σύντομα, θα δώσει στους χρήστες iPhone έναν νέο τρόπο αναζήτησης πληροφοριών. Αυτό θα ανοίξει μια ρωγμή στη στενή συνεργασία με την Apple που έχει εγγυηθεί μια πολύτιμη ροή αναζητήσεων στο διαδίκτυο προς την Google – αν και μια αντιμονοπωλιακή απόφαση των ΗΠΑ κατά της Google τον Αύγουστο έχει ήδη απειλήσει να διαλύσει τη σχέση μεταξύ των τεχνολογικών γιγάντων.

  • Εν τω μεταξύ, τα στελέχη της Meta δήλωσαν την Τετάρτη ότι εργάζονται για την επέκταση της αναζήτησης ιστού μέσα στον δικό τους βοηθό AI, γνωστό ως Meta AI. Η Meta δεν επιβεβαίωσε μια αναφορά που υποδηλώνει ότι ήλπιζε να αντικαταστήσει το Google και το Bing, το οποίο χρησιμοποιεί για να δημιουργήσει τα αποτελέσματα αναζήτησής του, με τη δική του μηχανή αναζήτησης.

Ωστόσο, η επικεφαλής οικονομικών Σούζαν Λι επεσήμανε ότι η Meta έχει ήδη τα δικά της προγράμματα ανίχνευσης ιστού, μία από τις βασικές τεχνολογίες πίσω από την αναζήτηση. Είπε επίσης ότι η Meta AI αναμένεται να χειριστεί ένα όλο και πιο ευρύ σύνολο ερωτημάτων αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένων των “πιο χρηματικών” – ένα σαφές σημάδι ότι έχει βάλει στόχο να προχωρήσει στο χλοοτάπητα της Google.

  • Η τρίτη και πιο άμεση πρόκληση, ωστόσο, ήρθε την Πέμπτη με την είδηση ότι η OpenAI έχει αρχίσει να ενσωματώνει την αναζήτηση ιστού στο ChatGPT, μια ιδέα πάνω στην οποία εργάζεται από τον Ιούλιο.

Οι χρήστες του chatbot θα αρχίσουν να βρίσκουν ειδήσεις και άλλες ενημερωμένες πληροφορίες που εμφανίζονται στις συνομιλίες τους, μαζί με συνδέσμους προς πηγές στον ιστό. Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι καμία από αυτές τις κινήσεις δεν επιτίθεται στην Google με μια ανταγωνιστική μηχανή αναζήτησης γενικής χρήσης. Αυτή η στρατηγική υπήρξε νεκροταφείο για τους επίδοξους ανταγωνιστές όλα αυτά τα χρόνια.

  • Αντ ‘αυτού, οι αντίπαλοι προσθέτουν αναζήτηση στα chatbots και τους βοηθούς AI που αρχίζουν να διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο της προσοχής στο διαδίκτυο. Καθώς αυτοί οι έξυπνοι σύντροφοι αναπτύσσουν περισσότερες δεξιότητες και εξελίσσονται σε πράκτορες, με τη δύναμη να αναλαμβάνουν δράσεις για λογαριασμό των χρηστών τους, η ικανότητα να αντλούν πληροφορίες από το διαδίκτυο θα είναι μια ουσιαστική ικανότητα.

Αυτό θέτει την Google με ένα κλασικό δίλημμα που αντιμετωπίζουν συχνά οι κυρίαρχες εταιρείες τεχνολογίας. Πρέπει να προσπαθήσει να απορροφήσει μια δυνητικά ανατρεπτική τεχνολογία σε υπάρχοντα προϊόντα; Ή θα πρέπει να το θεωρήσει αυτό ως το θεμέλιο για ένα νέο είδος υπηρεσίας που θα μπορούσε μια μέρα να απειλήσει το παλιό μονοπώλιο;

Η Google προσπαθεί να κρατήσει τις επιλογές της ανοιχτές.

  • Αυτή την εβδομάδα δήλωσε ότι το AI Overviews ήταν ένα χτύπημα με τους χρήστες μηχανών αναζήτησης και θα επεκταθεί σε 100 νέες χώρες, φτάνοντας το 1 δισεκατομμύριο άτομα. Έχει ήδη επεκτείνει τη διαφήμιση αναζήτησης στις Επισκοπήσεις, έναν από τους παράγοντες πίσω από την ισχυρή έκθεση κερδών της.

Η εταιρεία αντιμετωπίζει μεγαλύτερο ανταγωνισμό όσον αφορά τον αναδυόμενο κόσμο των chatbots και των βοηθών. Η OpenAI, για παράδειγμα, λέει ότι 250 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το ChatGPT τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, δημιουργώντας ένα άμεσο κοινό για τις νέες λειτουργίες αναζήτησης, ενώ 500 εκατομμύρια άνθρωποι στρέφονται στο Meta AI τουλάχιστον μία φορά το μήνα.

  • Παρά τον ανταγωνισμό, το Gemini της Google έχει πολλά να κάνει. Το λειτουργικό σύστημα Android του δίνει μια άμεση διαδρομή σε πολλούς χρήστες smartphone.

Αυτή την εβδομάδα ενσωματώθηκε στους Χάρτες Google, μία από τις επτά υπηρεσίες της Google που προσεγγίζουν περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια άτομα. Και η κυριαρχία της Google στην αναζήτηση θα πρέπει να επεκταθεί πολύ στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ – ΑΠΟΔΟΣΗ 
*

Google

Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο