Η HSBC κλείνει την εφαρμογή πληρωμών Zing ένα χρόνο μετά την έναρξη λειτουργίας της

Το κλείσιμο σηματοδοτεί την τελευταία αποτυχημένη προσπάθεια fintech από παραδοσιακή τράπεζα

Η HSBC κλείνει την εφαρμογή πληρωμών Zing μόλις ένα χρόνο μετά την έναρξη λειτουργίας της ψηφιακής διεκδικητικής εφαρμογής, σηματοδοτώντας το τελευταίο κλείσιμο ενός παρακλαδιού fintech από μια μεγάλη τράπεζα.

«Έπειτα από μια στρατηγική επανεξέταση της Zing εντός του ομίλου HSBC και μετά από προσεκτική εξέταση, πήραμε την απόφαση να κλείσουμε τη Zing και να ενσωματώσουμε την υποκείμενη τεχνολογική πλατφόρμα της στην HSBC», δήλωσε η τράπεζα.

Η HSBC είχε ανακοινώσει τον Ιανουάριο του περασμένου έτους φιλόδοξα σχέδια για να προσφέρει μια φθηνή εφαρμογή συναλλάγματος για να ανταγωνιστεί τους ταχέως αναπτυσσόμενους ψηφιακούς αντιπάλους, όπως η Revolut και η Wise.

Η Zing, η οποία απευθυνόταν σε νέους πελάτες, συμπεριλαμβανομένων των διεθνών φοιτητών και των ομογενών, είχε σχέδια να ανοίξει σε δύο ηπείρους μέχρι το τέλος του 2024, αλλά δεν επεκτάθηκε ποτέ εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου.

Το κλείσιμο σηματοδοτεί το πιο πρόσφατο αποτυχημένο εγχείρημα fintech από παραδοσιακή τράπεζα, η οποία αγωνίζεται να δημιουργήσει ευέλικτες λειτουργίες και να διαφοροποιηθεί σε μια πολυπληθή αγορά.

Η βρετανική τράπεζα λιανικής NatWest δήλωσε το 2020 ότι θα κλείσει την ψηφιακή τράπεζα Bó μόλις έξι μήνες μετά την έναρξή της για να δώσει προτεραιότητα στις «επενδυτικές δαπάνες σε ολόκληρη την τράπεζα». Εν τω μεταξύ, η Barclays έκλεισε την υπηρεσία πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου Pingit το 2021.

Η απόφαση να κλείσει το Zing – που αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Financial News – ήταν μέρος της στρατηγικής «απλούστευσης» του ομίλου που ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, δήλωσε η τράπεζα.

«Η HSBC επικεντρώνεται στην αύξηση της ηγεσίας και του μεριδίου αγοράς στους τομείς όπου έχει σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και όπου έχει τις μεγαλύτερες ευκαιρίες για ανάπτυξη και υποστήριξη των πελατών μας».

Η απόφαση ελήφθη μετά την ανάληψη της θέσης του διευθύνοντος συμβούλου από τον Georges Elhedery τον Ιούλιο του περασμένου έτους, μετά την αποχώρηση του πρώην επικεφαλής Noel Quinn.

Το λανσάρισμα της Zing είχε επιβλέψει ο πρώην επικεφαλής της HSBC για τον πλούτο και την προσωπική τραπεζική, Nuno Matos, ο οποίος ήταν ένας από τους επικρατέστερους υποψήφιους για να γίνει διευθύνων σύμβουλος, αλλά εγκατέλειψε την τράπεζα τον Αύγουστο, αφού έχασε την κορυφαία θέση.

Η HSBC έκανε μια ώθηση στον τομέα fintech του Ηνωμένου Βασιλείου το 2022 με μια επένδυση ύψους 35 εκατ. δολαρίων στη Monese, μια νεοφυή επιχείρηση με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο που προσφέρει τρεχούμενους λογαριασμούς σε άτομα που δεν εξυπηρετούνται επαρκώς από τις κύριες τράπεζες. Η HSBC χρησιμοποίησε την τεχνολογική στοίβα της Monese για την κατασκευή του Zing.

Αφού δημοσίευσε ζημίες ύψους 30,5 εκατ. λιρών για το 2022 και προειδοποίησε για «σημαντική αβεβαιότητα σχετικά με την επιτυχία της μελλοντικής άντλησης κεφαλαίων και, ως εκ τούτου, την κατάσταση συνέχισης της δραστηριότητας της εταιρείας», η Monese αγοράστηκε από την fintech Pockit πέρυσι.

Akila Quinio, Financial Times

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο