Οι σύμμαχοι των ΗΠΑ Ιαπωνία και Νότια Κορέα θα δυσκολευτούν να αυξήσουν γρήγορα τη ναυπηγική δραστηριότητα για να καλύψουν τη ζήτηση των ΗΠΑ για εναλλακτικές λύσεις σύμφωνα με το σχέδιο του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει λιμενικά τέλη στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, δήλωσε τη Δευτέρα κορυφαίο στέλεχος της ιαπωνικής ναυτιλίας.
Η κυβέρνηση Τραμπ συντάσσει εκτελεστικό διάταγμα σε μια προσπάθεια να αναζωογονήσει την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία και να αποδυναμώσει τη λαβή της Κίνας στον κλάδο.
Η ιαπωνική ναυπηγική βιομηχανία λειτουργεί σχεδόν σε πλήρη δυναμικότητα, με ελάχιστα περιθώρια επέκτασης μέχρι το 2028, ενώ οι ναυπηγοί στη Νότια Κορέα, καθώς και στις ΗΠΑ, αντιμετωπίζουν οικονομικές προκλήσεις, δήλωσε ο Τακάγια Σόγκα, διευθύνων σύμβουλος της Nippon Yusen (NYK), της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας της Ιαπωνίας.
«Η χωρητικότητα της ιαπωνικής ναυπηγικής βιομηχανίας είναι σχεδόν πλήρης αυτή τη στιγμή, μέχρι π.χ. το 2028. Επομένως, δεν είναι τόσο εύκολο γι’ αυτούς να αυξήσουν τη χωρητικότητα», δήλωσε ο Soga στο Reuters στο περιθώριο του συνεδρίου Singapore Maritime Week.
Ο Soga δήλωσε ότι η επέκταση των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων δεν ήταν επίσης επικείμενη, καθώς «υπέφεραν από μια πολύ κακή οικονομική κατάσταση» για σχεδόν δύο δεκαετίες.
Τα αμερικανικά ναυπηγεία χρειάζονται τόσο επενδύσεις όσο και τεχνολογία για να αυξήσουν τη χωρητικότητα, δήλωσε ο Soga.
Το διάταγμα του Τραμπ θα δημιουργήσει ένα καταπιστευματικό ταμείο για τη θαλάσσια ασφάλεια ως πηγή χρηματοδότησης και θα δημιουργήσει κίνητρα για τη ναυπηγική βιομηχανία μέσω φορολογικών πιστώσεων, επιχορηγήσεων και δανείων, σύμφωνα με ένα σχέδιο ενημερωτικού δελτίου.
Η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία αντιπροσωπεύουν το 90% της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας, σύμφωνα με το Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών. Τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν αυξήσει το μερίδιό τους στην αγορά σε περισσότερο από το 50% της χωρητικότητας των εμπορικών πλοίων, από 5% το 1999, κερδίζοντας μερίδιο από τους Ασιάτες γείτονές τους.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

