Η κρατική σιδηροδρομική εταιρεία της Ιταλίας σχεδιάζει να επενδύσει 1 δισ. ευρώ για να ξεκινήσει μια νέα σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλών ταχυτήτων μεταξύ Λονδίνου και Παρισιού μέσω της σήραγγας της Μάγχης έως το 2029, αποτελώντας την τελευταία εταιρεία που στοχεύει να τερματίσει το μονοπώλιο του Eurostar που διαρκεί δεκαετίες.
Σε ανακοίνωσή του το πρωί της Τρίτης, ο κρατικός όμιλος FS Group, ο οποίος διαχειρίζεται την Trenitalia, δήλωσε ότι η υπηρεσία θα ξεκινήσει σε συνεργασία με τον ισπανικό όμιλο Evolyn, ο οποίος διοικείται από την οικογένεια Cosmen. Η υπηρεσία θα εγκαινιάσει μια «νέα εποχή ανταγωνισμού και προσβασιμότητας στο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό τοπίο υψηλών ταχυτήτων», ανέφερε.
Εταιρείες όπως η Virgin Group του Sir Richard Branson και η Gemini ενδιαφέρονται επίσης για την επέκταση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών υψηλής ταχύτητας μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ευρώπης. Αλλά η ιταλική εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών στοχεύει να βγει πρώτη από τα τετράγωνα.
Ο Stefano Antonio Donnarumma, διευθύνων σύμβουλος του FS Group, δήλωσε: «Η εταιρεία FS Group είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών: «Ο περισσότερος ανταγωνισμός θα συμβάλει στη δημιουργία ενός πιο αποτελεσματικού και πελατοκεντρικού κλάδου, προσφέροντας μια πραγματική εναλλακτική λύση στα αεροπορικά ταξίδια».
Η ΕΕ έχει απελευθερώσει τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες υψηλών ταχυτήτων, επιδιώκοντας να μειώσει την αγορά αεροπορικών μεταφορών χαμηλού κόστους και να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενθαρρύνοντας τον ανταγωνισμό στις πολυσύχναστες γραμμές για την αύξηση του αριθμού των επιβατών.
Η γραμμή υψηλής ταχύτητας που συνδέει το Λονδίνο με την ηπειρωτική Ευρώπη είναι μία από τις λίγες στην Ευρώπη χωρίς ανταγωνισμό. Η αυξημένη περιβαλλοντική συνείδηση έχει επίσης κάνει τους ανθρώπους πρόθυμους να αναλάβουν μεγαλύτερα ταξίδια με τρένο, με τα δρομολόγια που διαρκούν έξι ώρες ή περισσότερο να θεωρούνται ανταγωνιστικά σε σχέση με το αεροπλάνο.
Ο ιδιοκτήτης της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας από το Λονδίνο προς τη σήραγγα της Μάγχης, η London St Pancras Highspeed (LSPH), παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα νέα οικονομικά κίνητρα για να προσπαθήσει να ενθαρρύνει τους φορείς εκμετάλλευσης να δρομολογήσουν νέες υπηρεσίες μεταξύ Λονδίνου και ηπειρωτικής Ευρώπης.
Η Evolyn, η οποία υποστηρίζεται από τον μεγαλύτερο μέτοχο της Mobico, ήταν η πρώτη εταιρεία που το 2023 ανακοίνωσε σχέδια για τη διάσπαση του μονοπωλίου της Eurostar. Έχει υπογράψει μνημόνιο κατανόησης με τον όμιλο FS Group, αν και οι λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της συνεργασίας και το μοντέλο χρηματοδότησης δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί.
Η Trenitalia δήλωσε ότι έχει ήδη λάβει τις απαραίτητες άδειες και εγκρίσεις στη Γαλλία για την εκτέλεση δρομολογίων από το Λονδίνο στο Παρίσι. Είπε επίσης ότι είχε λάβει επιβεβαίωση από το βρετανικό Γραφείο Σιδηροδρόμων και Οδικών Μεταφορών ότι υπήρχε διαθέσιμος χώρος στο αμαξοστάσιο Temple Mills, τον οποίο θα χρειαζόταν για τη συντήρηση των συρμών.
Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για πρόσθετη χωρητικότητα στο St Pancras βρισκόταν σε προχωρημένο στάδιο, πρόσθεσε.
Η Trenitalia δεν περιέγραψε λεπτομέρειες σχετικά με μια πιθανή παραγγελία για τρένα, η οποία, σύμφωνα με τους ειδικούς του κλάδου, αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο για κάθε εταιρεία που επιθυμεί να ξεκινήσει μια νέα υπηρεσία διέλευσης από τη Μάγχη. Όμως ένα άτομο στην εταιρεία δήλωσε ότι δεν αναμένουν ότι η απόκτηση τρένων θα αποτελέσει εμπόδιο.
Η Trenitalia επεκτείνει την παρουσία της σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές και εγκαινίασε μια σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας μεταξύ του Μιλάνου και του Παρισιού. Εκτελεί επίσης αρκετά υπεραστικά τρένα στη Γαλλία, συμπεριλαμβανομένης μιας σχεδιαζόμενης σύνδεσης υψηλής ταχύτητας μεταξύ Παρισιού και Μασσαλίας.
Επιπλέον, λειτουργεί τρένα υψηλών ταχυτήτων στην Ισπανία, υπό την επωνυμία Iryo. Παρέχει υπηρεσίες περιφερειακών τρένων στη Γερμανία και διαχειρίζεται το σύστημα μετρό χωρίς οδηγό στο Ριάντ. Στην ετήσια έκθεσή της για το 2023, η εταιρεία ανέφερε ότι ο κύκλος εργασιών της ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ από τις διεθνείς δραστηριότητές της.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

