Η Kia καταφέρνει στην Αμερική και αποφεύγει τους δασμούς – προς το παρόν

Ο COO της Kia Americas λέει ότι οι «επιχειρηματικοί κανόνες», όπως η δασμολογική στρατηγική, δεν θα υπαγορεύσουν πού κατασκευάζει η εταιρεία τα αυτοκίνητά της.

Η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία Kia (000270.KS), το σκοτώνει.

Η Kia America, μέρος του ομίλου Hyundia Motor Group, ανακοίνωσε έναν ακόμη μήνα ρεκόρ πωλήσεων τον Φεβρουάριο, τροφοδοτούμενη από το μείγμα των προσφορών της με κινητήρα φυσικού αερίου, όπως το SUV Telluride με υψηλές πωλήσεις, καθώς και οχήματα EV, όπως το crossover EV6.

«Έτσι, η μεγάλη μας στρατηγική είναι, πρώτον, θέλουμε να είμαστε ηγέτες σε αυτό που αποκαλούμε βιώσιμη κινητικότητα. Αυτό είναι το κλειδί, είναι η αποστολή, και τα EV είναι μέρος αυτού, και περιλαμβάνει επίσης την ηλεκτροκίνητη εσωτερική καύση, που είναι υβριδικά και plug in υβριδικά και ούτω καθεξής», δήλωσε ο Steven Center, Kia Americas COO & EVP στο Yahoo Finance. «Αλλά έχουμε επίσης δημιουργήσει μια πολύ πλήρη γκάμα οχημάτων εσωτερικής καύσης τα τελευταία χρόνια».

Ο Center αναφέρει το προαναφερθέν τριάρι Telluride, καθώς και το Sorrento και άλλα μικρότερα SUV. Η εταιρεία δεν εγκατέλειψε τα σεντάν – όπως έκαναν οι τρεις μεγάλοι ανταγωνιστές της – και μόλις πέρυσι παρουσίασε το μεσαίο K4. Το μεγαλύτερο K5 κατασκευάζεται στην πραγματικότητα στη Βόρεια Αμερική.

Ένα μεγάλο μέρος των σχεδίων ανάπτυξης της Kia περιλαμβάνει την τοπικοποίηση της παραγωγής στις ΗΠΑ, κάτι που κάνει εδώ και πολλά χρόνια. Η Kia σκοπεύει να μεταφέρει και την παραγωγή EV στις ΗΠΑ.

«Θα κατασκευάσουμε EVs στη Τζόρτζια, και αυτό πριν από οποιαδήποτε συζήτηση για τους δασμούς. Η Kia βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες εδώ και πάνω από 30 χρόνια και έχουμε επενδύσει ως εταιρεία, δισεκατομμύρια και δισεκατομμύρια και δισεκατομμύρια δολάρια στην αμερικανική παραγωγή και την αλυσίδα εφοδιασμού», δήλωσε ο Center. «Έτσι, αυτό είναι μέρος ενός σχεδίου που έχουμε εδώ και πολύ καιρό».

Επισήμως, η Kia αντιμετώπισε τον γορίλα των 800 κιλών στο δωμάτιο -τους δασμούς αυτοκινήτων του Trump- δηλώνοντας ότι η εταιρεία παρακολουθεί τις εξελίξεις των δασμών και θα επανεξετάσει τις επιχειρηματικές στρατηγικές ως απάντηση.

Αλλά -και αυτό είναι ένα μεγάλο αλλά- ο Λευκός Οίκος δεν έχει βάλει στο στόχαστρο τα οχήματα που κατασκευάζονται στη Νότια Κορέα, όπου η Kia έχει την έδρα της και εξακολουθεί να εισάγει οχήματα στις ΗΠΑ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, ουρλιάζει ότι η μη στόχευση άλλων διεθνών εισαγωγών με δασμούς είναι άδικη, επειδή οι διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Kia ουσιαστικά έχουν μια δωρεάν βόλτα, ενώ οι εισαγωγές από το Μεξικό και τον Καναδά – που επίσης αποτελούν μέρος μιας συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου – έχουν προγραμματιστεί για δασμούς 25% από τις 2 Απριλίου.

Αθέμιτο ή όχι, είναι πιθανότατα μόνο θέμα χρόνου να στοχοποιηθούν και άλλοι εμπορικοί εταίροι από τη διοίκηση, και το Center πιστεύει ότι η Kia έχει ένα καλό σχέδιο παιχνιδιού αν συμβεί αυτό, λόγω του μεγάλου αποτυπώματός της στις ΗΠΑ.

«[Οι δασμοί] θα επηρεάσουν κάθε μάρκα διαφορετικά, ανάλογα με την ισορροπία του τι κατασκευάζουν πού. Έτσι, στην περίπτωσή μας, και είχαμε πολλές συναντήσεις σχετικά με αυτό τους τελευταίους μήνες, έχουμε το επιχειρηματικό μας σχέδιο και θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε αυτό το σχέδιο προς όφελος των πελατών μας, των αντιπροσώπων μας – οι οποίοι είναι επίσης πελάτες που έχουν μεγάλες επενδύσεις στην Kia – και για να πετύχουμε τα επίπεδα όγκου, θέλουμε να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε [στις ΗΠΑ]».

Ο Center πρόσθεσε: «Δεν κυνηγάμε επιχειρηματικούς κανόνες, κάνουμε αυτό που πιστεύουμε ότι είναι το σωστό για την Kia, και αυτό είναι να κατασκευάζουμε όσα περισσότερα αυτοκίνητα μπορούμε εδώ».

 Kia

Η κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων είναι το επόμενο θέμα στην ατζέντα του κοινού εργοστασίου της Hyundai και της Kia στην κομητεία Bryan της Τζόρτζια. Η εταιρεία προβάλλει τα 20,5 δισεκατομμύρια δολάρια που έχει δαπανήσει στις ΗΠΑ για τις εγχώριες εγκαταστάσεις παραγωγής της, οι οποίες, όπως λέει, απασχολούν πάνω από 570.000 εργαζόμενους.

Στη μεγάλη εκδήλωση «Kia Day» της Kia στην Πορτογαλία στα τέλη του περασμένου μήνα, η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε μια σειρά από νέα οχήματα, συμπεριλαμβανομένου του EV4, ενός σπορ EV sedan που κυκλοφορεί και σε μορφή hatchback.

Ο Center πιστεύει ότι αυτοκίνητα όπως το EV4 θα αυξήσουν μόνο τις πωλήσεις της εταιρείας και δεν θα κανιβαλίσουν άλλα παρόμοια οχήματα, όπως το βενζινοκίνητο K4 ή το μεγαλύτερο μεσαίο crossover EV6. Αυτά θα είναι «καθαρός αυξητικός όγκος», λέει, που σημαίνει ότι οι πωλήσεις του θα είναι πρόσθετες πωλήσεις πέρα από αυτές που θα έπαιρνε κανονικά η Kia.

Μένει να δούμε αν οι πωλήσεις δεν κανιβαλίζονται, όπως έχει συμβεί σε άλλους κατασκευαστές που προσφέρουν παρόμοια προϊόντα με διαφορετικά συστήματα κίνησης. Από την άλλη πλευρά, η ευρεία διαθεσιμότητα κινητήριων μονάδων μπορεί να επεκτείνει τις πωλήσεις, φέρνοντας νέους πελάτες στην αναδίπλωση.

Το Center πιστεύει ότι το σχέδιο της Kia να προσφέρει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων είναι το σωστό για τις ΗΠΑ.

Κοιτάζοντας τη μεγάλη εικόνα, παρά την οικονομική νευρικότητα που προέρχεται από τους δασμούς και τις ανησυχίες για μια πιθανή επακόλουθη οικονομική επιβράδυνση στις ΗΠΑ το 2025, το Center και η Kia βλέπουν ανάπτυξη στα χαρτιά.

«Πιστεύουμε λοιπόν ότι η αγορά θα είναι καλή. Αν δεν υπάρξουν πάρα πολλά σοκ στο σύστημα, θα έχουμε άλλη μια χρονιά ρεκόρ. Σχεδιάζουμε κάτι τέτοιο», δήλωσε ο Center.

Pras Subramanian, Yahoo Finance

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο