Η Full Truck Alliance (FTA), η κινεζική «Uber για φορτηγά», θα μπορούσε να επανεξετάσει τα σχέδια για μια δεύτερη εισαγωγή στο Χονγκ Κονγκ μετά την ανάκαμψη του επενδυτικού κλίματος και την κλιμάκωση των γεωπολιτικών εντάσεων μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, δήλωσε στέλεχος της εταιρείας.
Η εταιρεία, γνωστή και ως Manbang στην Κίνα, είχε αρχικά προγραμματίσει διπλή πρωτογενή εισαγωγή στο Χονγκ Κονγκ το 2022 λόγω των αυστηρότερων απαιτήσεων ελέγχου για τις κινεζικές εταιρείες που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ.
Αλλά απέσυρε το σχέδιο τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, αφού η αμερικανική ελεγκτική υπηρεσία δήλωσε ότι απέκτησε πλήρη πρόσβαση στην επιθεώρηση και τη διερεύνηση εταιρειών στην Κίνα για πρώτη φορά. Η εξέλιξη αυτή απομάκρυνε τον κίνδυνο να εκδιωχθούν από τα αμερικανικά χρηματιστήρια περίπου 200 κινεζικές εταιρείες.
«Όσον αφορά μια (δεύτερη) εισαγωγή στο Χονγκ Κονγκ, είτε τότε είτε τώρα, το πιο σημαντικό στοιχείο για εμάς ήταν πάντα η αντιστάθμιση των κινδύνων των ΗΠΑ», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Simon Cai. Σε αυτούς περιλαμβάνονται οι διάφοροι πολιτικοί κίνδυνοι που έχουν προκύψει από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ.
“Αυτός είναι ο πρωταρχικός μας στόχος. Πέρα από αυτό, αν υπάρχουν πρόσθετα οφέλη, όπως βελτιώσεις στην αποτίμηση και τη ρευστότητα, αυτά θα ήταν bonus points», δήλωσε ο Cai σε συνέντευξή του στο Reuters.
Η FTA, η οποία υποστηρίζεται από μεγάλους επενδυτές όπως το Vision Fund της SoftBank και η Tencent Holdings, εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2021 και είναι μεταξύ των λίγων κινεζικών εταιρειών που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ και δεν έχουν επιδιώξει ακόμη μια δεύτερη εισαγωγή στο ασιατικό χρηματοπιστωτικό κέντρο.
Οι τιμές των μετοχών των κινεζικών εταιρειών τεχνολογίας που είναι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ έχουν σημειώσει άνοδο τους τελευταίους μήνες, ενισχύοντας τη ρευστότητα και την αποτίμησή τους, καθώς η όρεξη των επενδυτών για μετοχές τεχνολογίας έχει αναζωπυρωθεί από τις ελπίδες για την υποστήριξη του Πεκίνου προς τις ιδιωτικές εταιρείες και την αισιοδοξία για τον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης της Κίνας.
Ο δείκτης Hang Seng Tech Index έχει αυξηθεί πάνω από 30% μέχρι στιγμής φέτος.
“Σε αυτό το ευρύτερο πλαίσιο, θα επανεξετάσουμε ενεργά και θα εξετάσουμε εκ νέου την εισαγωγή στο Χονγκ Κονγκ. Ωστόσο, δεν έχουν αποφασιστεί ακόμη συγκεκριμένα σχέδια», πρόσθεσε ο Cai.
Η FTA, που δημιουργήθηκε το 2017 από τη συγχώνευση δύο ψηφιακών πλατφόρμων εμπορευματικών μεταφορών Yunmanman και Huochebang, λειτουργεί μια εφαρμογή για κινητά που συνδέει οδηγούς φορτηγών με ανθρώπους που πρέπει να στείλουν αντικείμενα εντός της Κίνας. Η εταιρεία ανέφερε σχεδόν 200 εκατομμύρια εκτελεσμένες παραγγελίες στην πλατφόρμα της το 2024, μια αύξηση 24% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η FTA ανακοίνωσε την Τετάρτη ισχυρά κέρδη για το 2024, με τα ετήσια συνολικά έσοδα να αυξάνονται κατά 33% σε ετήσια βάση στα 11,2 δισ. γιουάν (1,55 δισ. δολάρια) και τα καθαρά κέρδη να αυξάνονται κατά 40% στα 3,1 δισ. γιουάν. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στην αύξηση της ψηφιακής υιοθέτησης, του ποσοστού διείσδυσης και του όγκου παραγγελιών.
Ο Cai αναμένει άλλη μια ισχυρή επίδοση για την εταιρεία το 2025, αναμένοντας ρεκόρ εσόδων άνω των 12 δισεκατομμυρίων γιουάν με αύξηση των παραγγελιών κατά 15%-20%.
Οι πρόσφατες θετικές αλλαγές στο πολιτικό περιβάλλον του Πεκίνου για τον ιδιωτικό τομέα έχουν επίσης αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των παγκόσμιων επενδυτών στις κινεζικές μετοχές, συμπεριλαμβανομένης της ΣΕΣ, δήλωσε ο Cai.
«Έχουμε παρατηρήσει σαφώς σημαντικές εισροές κεφαλαίων (στη ΣΕΣ) κατά το τελευταίο τρίμηνο», πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι μεγάλοι επενδυτές όπως η Norges Bank Investment Management της Νορβηγίας, η BlackRock και η Fidelity έχουν αυξήσει τις θέσεις τους στην εταιρεία τους τελευταίους μήνες.
Η FTA ενισχύει τις επενδύσεις της στην τεχνητή νοημοσύνη και σχεδιάζει να αναπτύξει ένα εθνικό σύστημα με βάση την τεχνητή νοημοσύνη για να αυξήσει το ποσοστό εκτέλεσης των παραγγελιών μέχρι το τέλος του έτους, δήλωσε ο Cai.
Το 2023, η FTA αποσχίζει την επιχείρηση ψυχρής αλυσίδας, η οποία βρίσκεται κοντά στην ολοκλήρωση του τελευταίου γύρου άντλησης κεφαλαίων, συγκεντρώνοντας περίπου 200 εκατομμύρια γιουάν σε μια αποτίμηση μετά την επένδυση άνω των 30 δισεκατομμυρίων γιουάν, δήλωσε ο Cai.
Η μονάδα η οποία απέφερε πάνω από 100 εκατομμύρια γιουάν καθαρά κέρδη πέρυσι, σχεδιάζει να επεκταθεί και ενδεχομένως να εισαχθεί στο χρηματιστήριο είτε στο Χονγκ Κονγκ είτε στην ηπειρωτική Κίνα, πρόσθεσε.
“Οι μετοχές μικρής κεφαλαιοποίησης δεν τυγχάνουν μεγάλης προσοχής στο Χονγκ Κονγκ. Θα προτιμούσαμε μια χρηματιστηριακή αξία τουλάχιστον 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων ή και μεγαλύτερη κατά τη στιγμή της εισαγωγής της», δήλωσε ο Cai. Εκτίμησε ότι η μονάδα θα μπορούσε να εισαχθεί στο χρηματιστήριο το νωρίτερο το 2026 ή το 2027.
(1 δολάριο = 7,2405 κινεζικά γιουάν ρενμίνμπι)
Julie Zhu, Reuters
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

