Η Lego ενισχύει την ικανότητά της να κατασκευάζει τα δικά της βιντεοπαιχνίδια, καθώς ο μεγαλύτερος κατασκευαστής παιχνιδιών στον κόσμο επενδύει σημαντικά στην ανάπτυξη των δικών του ψηφιακών εμπειριών παιχνιδιού παράλληλα με τα τουβλάκια και τις μίνι φιγούρες του.
Η δανέζικη παιχνιδοβιομηχανία είχε αναθέσει σε εξωτερικούς συνεργάτες το στούντιο βιντεοπαιχνιδιών της, καθώς και τα θεματικά πάρκα και άλλες μη βασικές δραστηριότητες μετά την πτώχευσή της πριν από δύο δεκαετίες.
Όμως ο Niels Christiansen, διευθύνων σύμβουλος της Lego, δήλωσε στους Financial Times ότι μετά από μια ισχυρή περίοδο ανάπτυξης, κατά την οποία τα έσοδά της διπλασιάστηκαν στα 10 δισ. δολάρια από το 2019, προσθέτει νέες ψηφιακές δυνατότητες στη βασική επιχείρηση φυσικών παιχνιδιών.
«Μπορούμε σίγουρα να πούμε ότι όσο είμαστε κάτω από τη μάρκα Lego μπορούμε να καλύψουμε εμπειρίες για παιδιά όλων των ηλικιών, ψηφιακές ή φυσικές. [Η ανάπτυξη παιχνιδιών στο εσωτερικό της εταιρείας] είναι κάτι που αναπτύσσουμε», πρόσθεσε.
Η Lego έχει γνωρίσει επιτυχία με μια σειρά βιντεοπαιχνιδιών που αναπτύχθηκαν από εξωτερικά στούντιο, καθώς και με την πιο πρόσφατη συνεργασία της με το παιχνίδι βολών Fortnite, το οποίο έχει προσελκύσει 87 εκατ. παίκτες. Έχει επενδύσει αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στον τριπλασιασμό του αριθμού των μηχανικών λογισμικού που απασχολεί από το 2022 και στην ενίσχυση της ψηφιακής υποδομής της. Η κατασκευάστρια παιχνιδιών έχει επίσης κυκλοφορήσει μια σειρά από σετ Lego που βασίζονται σε βιντεοπαιχνίδια όπως το Super Mario και το Sonic the Hedgehog.
Τα σχόλια του Κρίστιανσεν ήρθαν καθώς η εταιρεία με έδρα το Billund συνέχισε να ξεπερνά τους ανταγωνιστές της με έδρα τις ΗΠΑ, όπως η Mattel και η Hasbro, τόσο στα έσοδα όσο και στην κερδοφορία, αναπτύσσοντας ταχύτερα από μια βιομηχανία παιχνιδιών που έχει επιβαρυνθεί από υπαρξιακές ανησυχίες για τις ψηφιακές συσκευές που κλέβουν τον χρόνο παιχνιδιού των παιδιών.
Η Lego ανακοίνωσε την Τρίτη ότι τα έσοδα πέρυσι αυξήθηκαν κατά 13% στα 74 δισ. δρχ. (10,1 δισ. δολάρια), ενώ τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 10% στα 18,7 δισ. δρχ. (2,7 δισ. δολάρια).
Τα έσοδα της Mattel παρέμειναν αμετάβλητα στα 5,4 δισ. δολάρια το 2024, ενώ τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά ένα τέταρτο στα 690 εκατ. δολάρια. Στη Hasbro, τα έσοδα μειώθηκαν σχεδόν κατά το ένα πέμπτο στα 4,1 δισ. δολάρια, ενώ ανέκαμψε σε λειτουργικά κέρδη ύψους 690 εκατ. δολαρίων.
Ο Κρίστιανσεν δήλωσε ότι η Lego δεν θα «αντιδράσει υπερβολικά» στην απειλή δασμών από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, παρά το γεγονός ότι εισάγει το μεγαλύτερο μέρος των σετ της στις ΗΠΑ από το Μεξικό.
Είπε ότι η Lego ήθελε να «παράγει όσο το δυνατόν πιο αργά» για να αποφύγει την ύπαρξη πλεονάζοντος αποθέματος, οπότε δεν θα προ-στέλνει σετ. Πρόσθεσε ότι η Lego είχε ξεπεράσει την πανδημία του Covid-19 καθώς και την έξαρση του πληθωρισμού και του κόστους των πρώτων υλών «με το να μην αντιδράσει υπερβολικά, και είναι η ίδια προσέγγιση και εδώ».
Και πρόσθεσε: «Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχουν δασμοί, αλλά υπάρχει αβεβαιότητα». Η Lego έχει ανακοινώσει ένα νέο εργοστάσιο στη Βιρτζίνια των ΗΠΑ, το οποίο όμως δεν θα λειτουργήσει πριν από το 2027. «Θα είναι καλό όταν τεθεί σε λειτουργία. Πήραμε αυτή την απόφαση πριν από τους δασμούς».
Ο διευθύνων σύμβουλος κατέληξε: «Στη μεγάλη εικόνα, οι δασμοί δεν είναι αυτό που με κρατάει ξύπνιο. Αυτό είναι να είμαι σχετικός».
Τόνισε ότι υπάρχει αυξανόμενος ανταγωνισμός για το χρόνο των παιδιών με ψηφιακά προϊόντα όπως το YouTube. Η Lego έχει δοκιμάσει νέες συνεργασίες, όπως με το Fortnite και τη Formula 1, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει μεγαλύτερα παιδιά. «Έχουμε κάνει αρκετές επενδύσεις στο μέλλον – σχεδόν θα προτιμούσα να υπερεπενδύσω. Αυτό είναι το πλεονέκτημα του να είσαι οικογενειακή επιχείρηση και μακροπρόθεσμα», πρόσθεσε ο Κρίστιανσεν.
Η Lego υπερεκτιμήθηκε στις αρχές αυτού του αιώνα, προχωρώντας σε περιφερειακές επιχειρήσεις και απομακρυνόμενη από την κατασκευή μόνο των εμβληματικών της τούβλων. Όμως ο Christiansen πιστεύει ότι έχει πάρει τα μαθήματά της και είναι σε θέση να υποστηρίξει περισσότερες δραστηριότητες, καθώς είναι μια πολύ μεγαλύτερη εταιρεία. Η ιδρυτική οικογένεια της Lego εξαγόρασε επίσης πρόσφατα τα θεματικά πάρκα Legoland, καθώς η εταιρεία βλέπει όλο και περισσότερο την Disney ως αντίπαλο και όχι ως κατασκευαστή παιχνιδιών.
Richard Milne, Financial Times
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

