Η LVMH στοιχηματίζει στην τεχνητή νοημοσύνη για να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση των πωλήσεων πολυτελών αγαθών

Ο πολυεθνικός όμιλος πολυτελών αγαθών, στον οποίο ανήκουν οι μάρκες Tiffany, Dior και Celine, δήλωσε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι καθοριστική τόσο για την επιχειρησιακή αποδοτικότητα όσο και για την καλύτερη διατήρηση των πελατών σε μια πιο δύσκολη αγορά.

Κύρια σημεία

  • Η LVMH χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση των πωλήσεων πολυτελών αγαθών λόγω της μείωσης της ζήτησης των καταναλωτών στις ΗΠΑ και την Κίνα.
  • Η LVMH εφαρμόζει την τεχνητή νοημοσύνη στην εφοδιαστική αλυσίδα, την τιμολόγηση, το σχεδιασμό προϊόντων και το μάρκετινγκ, προκειμένου να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς και να βελτιώσει την αποδοτικότητα.
  • Η LVMH χρησιμοποιεί πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης για να εξατομικεύει τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες και να βελτιώσει τις δυνατότητες αναζήτησης.
  • Η LVMH δήλωσε ότι η τεχνητή νοημοσύνη και οι πράκτορες θα είναι καθοριστικοί παράγοντες για για την αντιμετώπιση μιας ευρείας επιβράδυνσης και της μειωμένης καταναλωτικής ζήτησης στον τομέα των ειδών πολυτελείας.

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ο όμιλος συνεργάστηκε με την Google Cloud για τη δημιουργία μιας κεντρικής πλατφόρμας δεδομένων, η οποία φιλοξενεί δεδομένα από τις 75 μάρκες του, γνωστές ως maisons.

Τώρα εφαρμόζει προγνωστική τεχνητή νοημοσύνη, γενετική τεχνητή νοημοσύνη και πράκτορες σε τομείς όπως ο σχεδιασμός της εφοδιαστικής αλυσίδας, η τιμολόγηση, ο σχεδιασμός προϊόντων, το μάρκετινγκ και η εξατομίκευση, με στόχο τη διατήρηση και την αύξηση του μεριδίου αγοράς και τη βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας.

«Η αγορά γίνεται όλο και πιο δύσκολη για όλους», δήλωσε ο Franck Le Moal, Διευθυντής Πληροφορικής και Τεχνολογίας του Ομίλου LVMH.

Οι λιανοπωλητές πολυτελών ειδών αύξησαν τις τιμές κατά 20% έως 30% κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εν μέρει λόγω του πληθωρισμού και εν μέρει επειδή οι καταναλωτές, που δεν είχαν πολλά άλλα να ξοδέψουν, συνέχισαν να αγοράζουν, δήλωσε η Carole Madjo, επικεφαλής της έρευνας για τα πολυτελή αγαθά στην Ευρώπη της Barclays. Τώρα, η δυσμενέστερη μακροοικονομική κατάσταση στις δύο μεγαλύτερες αγορές της LVMH, τις ΗΠΑ και την Κίνα, έχει αποδυναμώσει το κλίμα των καταναλωτών και έχει πλήξει τις επιχειρήσεις.

Ο τομέας της μόδας και των δερμάτινων ειδών της LVMH, που περιλαμβάνει μάρκες όπως Celine, Fendi, Givenchy και Dior, σημείωσε πτώση των πωλήσεων πέρυσι, κάτι σημαντικό σε έναν κλάδο που έχει συνηθίσει να βλέπει μόνο αύξηση των πωλήσεων, δήλωσε η Madjo.

«Ίσως έχετε παρατηρήσει ότι ορισμένοι καταναλωτές δεν είναι απόλυτα πιστοί και δεν επιστρέφουν για να αγοράσουν τα προϊόντα αυτών των μαρκών», δήλωσε η Madjo.

Η LVMH δήλωσε ότι αυτό δεν ισχύει και ότι οι μάρκες της παραμένουν ελκυστικές για τους καταναλωτές. Η εταιρεία δήλωσε ότι βιώνει μια ομαλοποίηση στον τομέα των πολυτελών προϊόντων μετά την έκρηξη που ακολούθησε την πανδημία Covid.

Η τεχνολογία δεν θα λύσει πλήρως όλα αυτά τα προβλήματα, αλλά σίγουρα μπορεί να βοηθήσει, δήλωσε η Carrie Tharp, αντιπρόεδρος της Global Solutions and Industries στο Google Cloud. «Θεωρούμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη και η τεχνητή νοημοσύνη με πράξεις είναι ο παράγοντας που θα κάνει τη διαφορά για τις επιχειρήσεις που απευθύνονται στους καταναλωτές, ώστε να ξεπεράσουν την κρίση», δήλωσε.

Η LVMH δήλωσε ότι οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να την βοηθήσουν να διατηρήσει και να αυξήσει την πελατειακή της βάση. Για παράδειγμα, στην Tiffany, οι περισσότεροι σύμβουλοι πωλήσεων έχουν πλέον πρόσβαση σε πράκτορες που μπορούν να συνοψίζουν κάθε προηγούμενη αλληλεπίδραση με τους πελάτες και να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες για να δημιουργήσουν ένα εξατομικευμένο μήνυμα για αυτούς.

Ο στόχος δεν είναι να πνίξουμε τους πελάτες σε ψηφιακές εμπειρίες, αλλά να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία στο παρασκήνιο για να κάνουμε τους ανθρώπινους συμβούλους πωλήσεων πιο αποτελεσματικούς στην προσέλκυση πελατών, δήλωσε ο Le Moal.

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η LVMH αρχίζει να χρησιμοποιεί το προϊόν Search for Commerce της Google για να επιτύχει καλύτερη σημασιολογική κατανόηση του τι αναζητούν οι πελάτες στους ιστότοπούς της. «Όταν διαθέτεις τη σωστή δυνατότητα αναζήτησης, το ποσοστό μετατροπής είναι σημαντικά υψηλότερο», είπε.

Η LVMH στοχεύει επίσης στην τεχνητή νοημοσύνη για τις εσωτερικές της λειτουργίες, έναν τομέα όπου «κάθε απόφαση μπορεί να υποστηριχθεί από την τεχνολογία», δήλωσε ο Le Moal. Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για την προσαρμογή των τιμών των προϊόντων της με βάση παράγοντες όπως οι διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών, πρόσθεσε.

Η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας των προϊόντων πολυτελείας μπορεί επίσης να είναι πιο δύσκολη από ό,τι σε άλλους τομείς, επειδή η ποικιλία των προϊόντων είναι πολύ μικρή και οι πρώτες ύλες είναι πολύ ακριβές, δήλωσε ο Le Moal. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η LVMH είναι σε θέση να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα δεδομένων για να εντοπίζει τα σημάδια νωρίτερα και να αντιδρά πιο γρήγορα από ό,τι στο παρελθόν, κάτι που είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, όπως είπε, δεδομένης της απρόβλεπτης φύσης των δασμών.

Η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει επίσης τη δημιουργική πλευρά της επιχείρησης. Οι ομάδες σχεδιασμού χρησιμοποιούν πλέον γενετική τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσουν τα λεγόμενα mood boards για έμπνευση. Και τα τμήματα μάρκετινγκ χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να δημιουργήσουν πιο εξατομικευμένα κείμενα για ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου, κάτι που, σύμφωνα με τον Le Moal, έχει γίνει τόσο βασικό που κάθε μάρκα πρέπει να το κάνει για να παραμείνει ανταγωνιστική.

Η LVMH διαθέτει επίσης έναν γενετικό πράκτορα τεχνητής νοημοσύνης σε επίπεδο εταιρείας, γνωστό ως MaIA, ο οποίος χρησιμοποιεί μοντέλα όπως το Gemini της Google και το μοντέλο δημιουργίας εικόνων Imagen και GPT της OpenAI. Λαμβάνει πάνω από 2 εκατομμύρια αιτήματα το μήνα από περίπου 40.000 υπαλλήλους.

«Ξοδεύουμε ένα σημαντικό ποσό σε τεχνολογία», δήλωσε ο Le Moal. «Για μένα, η τεχνολογία είναι απαραίτητη για να γίνουμε εξαιρετικά αποδοτικοί και ταυτόχρονα να διατηρήσουμε το πνεύμα και την ουσία της πολυτέλειας και να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πολυτέλειας».

LVMH

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο