Η McDonald’s ανακοίνωσε αύξηση των πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο, καθώς το μποϊκοτάζ της Γάζας υποχωρεί

Η αμερικανική αλυσίδα φαστ φουντ καταγράφει βελτίωση των εσόδων της, με τις επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή να ανακάμπτουν

Η McDonald’s ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι η επιχειρηματική δραστηριότητα στη Μέση Ανατολή ανέκαμψε μετά από ένα έτος ύφεσης που σχετίζεται με τα μποϊκοτάζ λόγω του πολέμου στη Γάζα, συμβάλλοντας στην απροσδόκητη ανάκαμψη των παγκόσμιων πωλήσεων.

Η αμερικανική αλυσίδα fast-food ανακοίνωσε ότι οι παγκόσμιες συγκρίσιμες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,4% το τέταρτο τρίμηνο σε ετήσια βάση, αψηφώντας τις προβλέψεις για μείωση 0,4%, βάσει δημοσκόπησης της Visible Alpha μεταξύ αναλυτών.

Προωθώντας την αύξηση των πωλήσεων ήταν τα κέρδη σε ορισμένες διεθνείς αγορές με επικεφαλής εν μέρει τη Μέση Ανατολή, πρόσθεσε η εταιρεία με έδρα το Σικάγο.

Οι πωλήσεις της McDonald’s βρίσκονται υπό πίεση από τότε που η επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ τον Οκτώβριο του 2023 οδήγησε σε μαζική επίθεση των Ισραηλινών Δυνάμεων Άμυνας στη Γάζα.

Μποϊκοτάζ κατά αμερικανικών εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των McDonald’s και Starbucks, ξεκίνησαν σε αρκετές χώρες της Μέσης Ανατολής, καθώς και σε άλλες με μουσουλμανική πλειοψηφία, όπως η Ινδονησία και η Μαλαισία.

Το φιλοπαλαιστινιακό κίνημα «Μποϊκοτάζ, Αποεπένδυση, Κυρώσεις» ισχυρίστηκε το 2023 ότι η McDonald’s ήταν «συνένοχη με τις ισραηλινές θηριωδίες» μετά την απόφαση ενός ισραηλινού δικαιοδόχου να προσφέρει εκπτώσεις και δωρεάν γεύματα σε στρατιώτες και δυνάμεις ασφαλείας.

Τον περασμένο Οκτώβριο ο Ίαν Μπόρντεν, οικονομικός διευθυντής της McDonald’s, επανέλαβε ότι οι πωλήσεις θα βρίσκονται υπό πίεση «όσο συνεχίζεται ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή». Το Ισραήλ και η Χαμάς συμφώνησαν κατάπαυση του πυρός τον περασμένο μήνα.

Οι συγκρίσιμες πωλήσεις στο διεθνές τμήμα της McDonald’s που αποτελείται κυρίως από αδειούχους αυξήθηκαν κατά 4,1% σε ετήσια βάση το τέταρτο τρίμηνο, η πρώτη αύξηση σε 12 μήνες.

Οι επιδόσεις του τμήματος «καθοδηγήθηκαν από τη Μέση Ανατολή και την Ιαπωνία», δήλωσε η McDonald’s.

Στις ΗΠΑ, οι συγκρίσιμες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,4% το τέταρτο τρίμηνο, μια βαθύτερη από την αναμενόμενη πτώση, η οποία, σύμφωνα με την McDonald’s, αντανακλά μειώσεις στο μέσο ποσό που ξοδεύουν οι πελάτες κατά τη διάρκεια κάθε επίσκεψης, ακόμη και όταν η επισκεψιμότητα παρουσίασε μια μέτρια αναζωογόνηση.

Η McDonald’s έχει επεκτείνει τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες σε μια προσπάθεια να αναζωογονήσει τις πωλήσεις.

Η μείωση των πωλήσεων στις ΗΠΑ ήρθε μετά την αντιμετώπιση από την εταιρεία της επιδημίας E. coli που συνδέεται με έναν προμηθευτή κρεμμυδιών στο Κολοράντο και οδήγησε σε περισσότερα από 100 κρούσματα ασθένειας και έναν θάνατο, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.

Εστιατόρια σε διάφορες πολιτείες έκλεισαν προσωρινά στα τέλη Οκτωβρίου, καθώς οι αρχές διερευνούσαν και περιόριζαν την επιδημία.

Η McDonald’s ανακοίνωσε ότι τα έσοδα του τέταρτου τριμήνου παρέμειναν αμετάβλητα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, στα 6,4 δισ. δολάρια, ελαφρώς λιγότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Τα έσοδα περιλαμβάνουν τις πωλήσεις σε όλα τα εστιατόρια που ανήκουν στην εταιρεία και τις αμοιβές που καταβάλλονται στη McDonald’s από τα καταστήματα franchising.

Οι συγκρίσιμες πωλήσεις προέρχονται μόνο από τα εστιατόρια που λειτουργούν τουλάχιστον 13 μήνες, τόσο τα ιδιόκτητα όσο και τα franchise.

Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 1% στα 2 δισ. δολάρια, κάτω από τις εκτιμήσεις για 2,1 δισ. δολάρια.

Οι μετοχές της McDonald’s σημείωσαν άνοδο 2% κατά την προ-χρηματιστηριακή διαπραγμάτευση της Δευτέρας.

Gregory Meyer, Financial Times

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο