Οι εθνικές κυβερνήσεις της Ιαπωνίας και του Τόκιο επιδιώκουν αποτίμηση 700 δισεκατομμυρίων γιεν (4,7 δισεκατομμύρια δολάρια) για το μετρό του Τόκιο, καθώς ετοιμάζονται να εισαγάγουν τον φορέα εκμετάλλευσης του μετρό ήδη από τα τέλη Οκτωβρίου, ανέφεραν τρεις πηγές, σε αυτό που θα ήταν η μεγαλύτερη IPO του έθνους σε περίπου έξι χρόνια.
Οι δύο κυβερνήσεις, οι οποίες κατέχουν το 100% της Tokyo Metro, σχεδιάζουν να οργανώσουν μια συνάντηση χρηματιστηριακών εταιρειών εντός μιας εβδομάδας για ενημέρωση σχετικά με την IPO και αναμένουν να λάβουν έγκριση για την εισαγωγή από το Χρηματιστήριο του Τόκιο μόλις στα μέσα Σεπτεμβρίου, ανέφεραν οι πηγές.
Με τη μισή εταιρεία να πωλείται, η αρχική δημόσια προσφορά (IPO) θα μπορούσε να συγκεντρώσει 350 δισεκατομμύρια γιεν σε αυτή την αποτίμηση, η οποία θα υπερβεί το μέγεθος της IPO της Kokusai Electric πέρυσι και θα γίνει η μεγαλύτερη από τότε που ο όμιλος SoftBank (TYO: 9984) εισήγαγε την ασύρματη μονάδα του το 2018.
Η κυβέρνηση του Τόκιο δήλωσε ότι το χρονοδιάγραμμα της πώλησης συζητείται με την εθνική κυβέρνηση και δεν έχει αποφασιστεί. Το υπουργείο Οικονομικών δεν απάντησε σε αιτήματα για σχολιασμό. Η Tokyo Metro δήλωσε ότι δεν θα σχολιάσει την πρόοδο στην καταχώριση. Η Japan Exchange Group, η οποία διαχειρίζεται το Χρηματιστήριο του Τόκιο, δήλωσε ότι δεν μπορεί να σχολιάσει συγκεκριμένες εταιρείες.
Η IPO ακολουθεί την εισαγωγή άλλων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένης της Kyushu Railway (JR Kyushu) το 2016. Το μετρό του Τόκιο τρέχει 195 χιλιόμετρα (120 μίλια) γραμμών που μεταφέρουν 6,5 εκατομμύρια επιβάτες καθημερινά.
Η ιστορία του μετρό του Τόκιο χρονολογείται από το 1920 με την ίδρυση της Εταιρείας Υπόγειου Σιδηροδρόμου του Τόκιο. Επτά χρόνια αργότερα, άνοιξε την πρώτη γραμμή μετρό της Ιαπωνίας, μεταξύ των περιοχών Asakusa και Ueno του Τόκιο.
Η εταιρεία, της οποίας οι δραστηριότητες περιλαμβάνουν ακίνητα και λιανικό εμπόριο, ανέφερε ότι τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά δύο τρίτα στα 46 δισεκατομμύρια γιεν το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο του 2024, καθώς η οικονομική δραστηριότητα ανέκαμψε από την πανδημία COVID-19.
Η κεντρική κυβέρνηση, η οποία κατέχει το 53,4% του μετρό του Τόκιο, σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια που συγκεντρώθηκαν για την αποπληρωμή ομολόγων ανοικοδόμησης που εκδόθηκαν μετά τον σεισμό και το τσουνάμι του 2011. Η κυβέρνηση του Τόκιο κατέχει το υπόλοιπο 46,6% του φορέα εκμετάλλευσης του μετρό.
Η Nomura, η Mizuho και η Goldman Sachs είναι οι κοινοί παγκόσμιοι συντονιστές για την εισαγωγή.
πηγή:www.investing.com