Η Mercedes-Benz σχεδιάζει περικοπές θέσεων εργασίας καθώς τα κέρδη αναμένεται να υποχωρήσουν

Η εταιρεία απέκλεισε το κλείσιμο των γερμανικών εργοστασίων υπέρ της μείωσης της παραγωγικής ικανότητας και της μετατόπισης περισσότερης παραγωγής αλλού

Η Mercedes-Benz θα περικόψει θέσεις εργασίας και θα μεταφέρει μέρος της παραγωγής από τη γερμανική της έδρα σε χώρες με χαμηλότερο κόστος, καθώς προετοιμάζεται για ένα ακόμη δύσκολο έτος.

Αφού ανέφερε μια απότομη πτώση των κερδών το 2024, η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει επίσης ότι τα κέρδη θα μειωθούν σημαντικά φέτος. Σε μια εκδήλωση για επενδυτές την Πέμπτη, παρουσίασε σχέδια για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας που περιλαμβάνουν μείωση του κόστους παραγωγής κατά 10% τα επόμενα δύο χρόνια.

Ενώ απέκλεισε το κλείσιμο οποιωνδήποτε γερμανικών εργοστασίων, η Mercedes θα επιδιώξει μείωση του κόστους με μείωση της παραγωγικής ικανότητας στη χώρα, μεταφέροντας αντ’ αυτού περισσότερη παραγωγή σε χώρες με χαμηλότερο κόστος, όπως η Ουγγαρία.

Το γερμανικό προσωπικό θα μειωθεί επίσης, με την εταιρεία να σχεδιάζει προγράμματα εθελούσιας εξόδου, ενώ οι εργαζόμενοι που αποχωρούν από την εταιρεία λόγω φυσικής φθοράς δεν θα αντικατασταθούν. Δεν έδωσε λεπτομέρειες για το πόσες θέσεις εργασίας θα περικοπούν.

«Για να διασφαλίσουμε τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα της εταιρείας σε έναν όλο και πιο αβέβαιο κόσμο, λαμβάνουμε μέτρα για να κάνουμε την εταιρεία πιο λιτή, ταχύτερη και ισχυρότερη, ενώ παράλληλα ετοιμάζουμε μια εντατική εκστρατεία προώθησης προϊόντων για πολλά νέα οχήματα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Kaellenius.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους, καθώς αντιμετωπίζουν την παραπαίουσα ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα και τον έντονο ανταγωνισμό στην Κίνα, ενώ η προβληματική κινεζική οικονομία έχει επίσης δει τους αγοραστές να αποφεύγουν τις πολυτελείς δαπάνες.

Ταυτόχρονα, οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν την προοπτική ενός κλιμακούμενου παγκόσμιου εμπορικού πολέμου, καθώς η απειλή δασμών στα αυτοκίνητα που εισάγονται στις ΗΠΑ κρέμεται επίσης πάνω από τη βιομηχανία.

Η γερμανική εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων δήλωσε ότι για να αντιμετωπίσει τη δύσκολη κινεζική αγορά -μια περιοχή-κλειδί που αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεων αυτοκινήτων της- θα δαπανήσει σημαντικό χρόνο και πόρους για να υπερασπιστεί και να οικοδομήσει τη θέση της στη χώρα κατά τα επόμενα πέντε χρόνια.

Αυτό δεν θα περιλαμβάνει συμβιβασμούς στις τιμές, αλλά η εταιρεία δήλωσε ότι θα χρησιμοποιήσει περισσότερους τοπικούς προμηθευτές, θα βελτιστοποιήσει την παραγωγή της, θα εξετάσει τη χρήση της Κίνας περισσότερο ως βάση έρευνας και ανάπτυξης και θα αξιοποιήσει την εκεί δεξαμενή ταλέντων.

«Η Κίνα είναι η πιο έντονη αγορά στον κόσμο», δήλωσε ο Kaellenius στην εκδήλωση για τους επενδυτές. «Η Κίνα πρέπει να είναι ένα σπίτι μακριά από το σπίτι».

Θα μπορούσε επίσης να εντοπίσει περισσότερη παραγωγή στις ΗΠΑ από την Ευρώπη, μετά την απειλή του προέδρου Τραμπ να επιβάλει δασμούς 25% στις εισαγωγές οχημάτων.

Στο πλαίσιο των σχεδίων της εταιρείας για την ενίσχυση της ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια, δήλωσε ότι θα λανσάρει δεκάδες νέα ή ανανεωμένα μοντέλα που θα φτάσουν στις αγορές μέχρι το 2027. Η πλειονότητα αυτών θα είναι νέα κορυφαία αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς οι πωλήσεις των πιο παραδοσιακά τροφοδοτούμενων οχημάτων συνεχίζουν να ξεπερνούν τη ζήτηση για τα EV και θα αποφέρουν επίσης υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Επιπλέον, μέσω της ενοποίησης ορισμένων πτυχών της τεχνολογίας και του σχεδιασμού της, θα είναι σε θέση να προσαρμόσει τα προϊόντα της σε συγκεκριμένες αγορές όπως η Κίνα, ανέφερε.

Η εταιρεία ανακοίνωσε πτώση 41% στα κέρδη της μονάδας αυτοκινήτων της πέρυσι λόγω των χαμηλότερων όγκων, ιδίως στην Κίνα, της αρνητικής καθαρής τιμολόγησης και του δυσμενούς μείγματος μοντέλων.

Αναμένει να πουλήσει ελαφρώς λιγότερα αυτοκίνητα και φορτηγά φέτος σε σύγκριση με το 2024, ενώ το προσαρμοσμένο περιθώριο απόδοσης επί των πωλήσεων στη μονάδα αυτοκινήτων καθοδηγείται στο 6%-8% σε σύγκριση με 8,1% το 2024. Στοχεύει σε περιθώριο κέρδους τουλάχιστον 10% από το 2027.

Τα έσοδα του ομίλου το 2025 θα είναι ελαφρώς χαμηλότερα από το επίπεδο του προηγούμενου έτους και τα κέρδη του ομίλου προ τόκων και φόρων αναμένεται να είναι σημαντικά χαμηλότερα. Οι ελεύθερες ταμειακές ροές του ομίλου από τις βιομηχανικές δραστηριότητες, όπως αναφέρει, φαίνονται επίσης σημαντικά χαμηλότερες από το ισχυρό επίπεδο του 2024.

Η Mercedes μείωσε το μέρισμά της στα 4,30 ευρώ (4,48 δολάρια) ανά μετοχή από 5,30 ευρώ το 2023 και αποφάσισε την επαναγορά μετοχών ύψους έως και 5 δισ. ευρώ σε διάστημα έως και 24 μηνών.

Τα καθαρά κέρδη του τέταρτου τριμήνου μειώθηκαν στα 2,48 δισ. ευρώ από 3,12 δισ. ευρώ ένα χρόνο πριν, καθώς τα έσοδα μειώθηκαν κατά 3,8% στα 38,45 δισ. ευρώ.

Οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της FactSet ανέμεναν ότι τα καθαρά κέρδη θα διαμορφωθούν στα 2,42 δισ. ευρώ με έσοδα 38,12 δισ. ευρώ.

Ο όγκος των αυτοκινήτων του πρώτου τριμήνου αναμένεται περίπου στα ίδια επίπεδα με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους, με το περιθώριο κέρδους να εκτιμάται μεταξύ 6% και 8%, ανέφερε.

Dominic Chopping, The Wall Street Journal

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο