Η Meta Platforms Inc. ανεβαίνει στην αγορά με τα εκπληκτικά επιτυχημένα έξυπνα γυαλιά της, λανσάροντας νέα μοντέλα σε συνεργασία με την Oakley που απευθύνονται σε αθλητές και περιλαμβάνουν βελτιωμένη λειτουργία εγγραφής βίντεο.
Η εταιρεία παρουσίασε την Παρασκευή νέα μοντέλα βασισμένα στο σχεδιασμό HSTN της Oakley, σηματοδοτώντας την πρώτη επέκταση της εταιρείας πέρα από τη Ray-Ban για τα γυαλιά χωρίς οθόνη. Όπως και τα αρχικά μοντέλα, οι εκδόσεις Oakley μπορούν να πραγματοποιούν και να λαμβάνουν τηλεφωνικές κλήσεις, να αναπαράγουν μουσική, να τραβούν φωτογραφίες και βίντεο και να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη της Meta για να απαντούν σε ερωτήσεις σχετικά με το περιβάλλον.
Οι νέες εκδόσεις, οι οποίες ξεκινούν από 399 δολάρια και φτάνουν τα 499 δολάρια για ένα μοντέλο περιορισμένης έκδοσης με χρυσές λεπτομέρειες, περιλαμβάνουν περίπου διπλάσια διάρκεια ζωής της μπαταρίας, εγγραφή βίντεο σε ανάλυση 3K και αντοχή στο νερό.
«Βλέπουμε όλο και περισσότερες περιπτώσεις χρήσης των Ray-Ban σε δραστηριότητες όπως τρενάκια λούνα παρκ, ποδηλασία και δραστηριότητες κοντά στο νερό, οπότε προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε αυτό το στοιχείο», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Alex Himmel, αντιπρόεδρος της εταιρείας υπεύθυνος για τα wearables.
Η δημιουργία της δεύτερης μάρκας γυαλιών δεν ήταν καθόλου σίγουρη. Τα πρώτα γυαλιά της Meta, τα Ray-Ban Stories, απέτυχαν το 2021. Ωστόσο, η επόμενη έκδοση το 2023 γνώρισε τεράστια επιτυχία, προσφέροντας στον γίγαντα των κοινωνικών δικτύων ένα πραγματικό πλεονέκτημα στον τομέα του υλικού στον αγώνα της τεχνητής νοημοσύνης. «Ήταν τρελό. Η δημοτικότητα μας εξέπληξε λίγο», δήλωσε ο Himmel. Τα Ray-Ban «θα ήταν τα τελευταία γυαλιά χωρίς οθόνη.
Είπαμε ότι θα κάνουμε δύο προσπάθειες και αν δεν πετύχει, θα επικεντρωθούμε πλήρως στην επαυξημένη πραγματικότητα».
Αντ’ αυτού, πέρα από το τελευταίο μοντέλο Oakley, η εταιρεία έχει ένα πολυετές σχέδιο για την κατηγορία των γυαλιών χωρίς οθόνη και σχεδιάζει ένα νέο ζευγάρι γυαλιών Oakley βασισμένο στο σχεδιασμό Sphera για αργότερα φέτος, σύμφωνα με άτομα που έχουν γνώση του θέματος. Αυτό το ζευγάρι θα απευθύνεται σε ποδηλάτες και θα έχει μια κεντρική κάμερα. Το μοντέλο της Παρασκευής έχει μια κάμερα τοποθετημένη στην επάνω γωνία, όπως η έκδοση Ray-Ban.
Τα γυαλιά χωρίς οθόνη είναι ένα από τα στοιχεία της συνολικής στρατηγικής της Meta AI για τον εξοπλισμό. Η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει γυαλιά υψηλότερης ποιότητας με οθόνη για την προβολή ειδοποιήσεων και το σκόπευτρο της κάμερας αργότερα φέτος, σύμφωνα με αναφορά του Bloomberg News. Το 2027, στοχεύει να λανσάρει τα πρώτα της γυαλιά πραγματικής επαυξημένης πραγματικότητας, τα οποία θα συνδυάζουν ψηφιακές εφαρμογές με τον πραγματικό κόσμο.
Ο σχεδιασμός της Meta έχει γίνει δημοφιλής, με αρκετές άλλες εταιρείες τεχνολογίας να εργάζονται για την ανάπτυξη ανταγωνιστικών προϊόντων. Η Apple Inc. σχεδιάζει να παρουσιάσει το πρώτο της προϊόν γυαλιών στα τέλη του 2026, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg News. Η συσκευή αυτή θα λειτουργεί παρόμοια με το προϊόν της Meta, αλλά θα συγχρονίζεται καλύτερα με το υπόλοιπο οικοσύστημα της Apple. Η Amazon.com Inc. πωλεί επίσης γυαλιά, αλλά τα τρέχοντα μοντέλα της δεν διαθέτουν κάμερες.
Ο Himmel, ο οποίος δήλωσε ότι η Meta έχει πουλήσει εκατομμύρια γυαλιά και έχει «ωραία, αυξανόμενη πολλαπλάσια» αγορές σε ετήσια βάση κάθε εβδομάδα, απέδωσε την αυξημένη δημοτικότητα στη βελτίωση των Ray-Ban σε έναν μεγάλο αριθμό «μικρών πραγμάτων». Είπε ότι η ποιότητα του ήχου και τα μικρόφωνα άρχισαν να ξεπερνούν τα αυτόνομα ακουστικά, ενώ βελτιώθηκε επίσης η ποιότητα της κάμερας και της τεχνητής νοημοσύνης.
Ωστόσο, ο Himmel είπε ότι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας παραμένει το «νούμερο ένα παράπονο» για τις εκδόσεις Ray-Ban. Τα νέα μοντέλα Oakley μπορούν να λειτουργήσουν για 8 ώρες με μία μόνο φόρτιση, με τη θήκη φόρτισης να έχει χωρητικότητα 48 ωρών. «Πρέπει να περιμένετε αύξηση 40% με αυτά», λέει, αποδίδοντας τη βελτίωση στη νέα χημεία της μπαταρίας και στις βελτιστοποιήσεις του λογισμικού — όχι σε μεγαλύτερες μπαταρίες.
Όπως και η Ray-Ban, η Oakley ανήκει στην EssilorLuxottica SA, η οποία θεωρεί την Oakley τη δεύτερη πιο δημοφιλή μάρκα της μετά τη Ray-Ban. Ο Himmel δήλωσε ότι η Meta θα λανσάρει νέες μάρκες στο χαρτοφυλάκιο της EssilorLuxottica «όσο πιο γρήγορα μπορούμε». «Θα πρέπει να κινηθούμε πολύ γρήγορα, γιατί στον κόσμο της μόδας, τα πράγματα κινούνται πολύ γρήγορα», λέει. «Αυτό που είναι επιτυχία σήμερα, μπορεί να μην είναι σε ένα χρόνο από τώρα. Πρέπει να είμαστε γρήγοροι για να καλύψουμε όλες τις μάρκες που θέλουμε».
Το πρώτο μοντέλο Oakley, το οποίο θα είναι διαθέσιμο για προπαραγγελία στις 11 Ιουλίου, θα είναι το ζευγάρι περιορισμένης έκδοσης των 499 δολαρίων. Οι εκδόσεις των 399 δολαρίων — οι οποίες διατίθενται σε γκρι, μαύρο, καφέ και διαφανές χρώμα — θα κυκλοφορήσουν τους επόμενους μήνες. Θα υπάρχουν εκδόσεις με διαφανείς, μεταβατικούς και πολωμένους φακούς. Όπως και με τα Ray-Ban, οι χρήστες μπορούν να αντικαταστήσουν τους φακούς με φακούς συνταγής.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

