Η μετοχή της Macy’s πέφτει καθώς χάνει το στόχο της αύξησης των πωλήσεων και προειδοποιεί για τα κέρδη της

Η Macy’s (M) προστίθεται σε έναν αυξανόμενο κατάλογο μεγάλων λιανεμπορικών επιχειρήσεων που εκδίδουν αδύναμες προοπτικές, καθώς μάχεται με αντιξοότητες όπως ο επιφυλακτικός καταναλωτής και οι δασμοί από την κυβέρνηση Τραμπ.

Η αλυσίδα πολυκαταστημάτων ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή του τέταρτου τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 1,80 δολάρια, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 1,54 δολάρια. Όμως, οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων αυξήθηκαν μόνο κατά 0,2% και έχασαν την εκτίμηση της αγοράς για αύξηση 1,23%.

Οι επενδυτές θα επικεντρωθούν με “λέιζερ” στην καθοδήγηση και τα σχόλια της κλήσης για τα κέρδη, καθώς οι ανησυχίες για τα δασμολογικά μέτρα διαφαίνονται. Αυτή την εβδομάδα, η κυβέρνηση Τραμπ επέβαλε δασμούς 25% στο Μεξικό και τον Καναδά μετά από μια παύση 30 ημερών και πρόσθεσε έναν δεύτερο γύρο δασμών 10% στα κινεζικά προϊόντα.

Ο διευθύνων σύμβουλος Τόνι Σπρινγκ δήλωσε στην κλήση για τα κέρδη της ότι η εταιρεία «υιοθετεί μια συνετή προσέγγιση στις προοπτικές μας, αντανακλώντας τις εξωτερικές αβεβαιότητες που αντιμετωπίζουμε τόσο εμείς όσο και ο καταναλωτής».

Για το 2025, η Macy’s προβλέπει έσοδα από 21 δισ. έως 21,4 δισ. δολάρια, κάτω από τα 22,29 δισ. δολάρια του 2024 και χάνοντας τις εκτιμήσεις για 21,66 δισ. δολάρια.

Οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα αναμένεται να μειωθούν από 0,5% έως 2% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με την αύξηση 0,71% που ανέμενε η Wall Street.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή από 2,05 έως 2,25 δολάρια ήταν επίσης κάτω από τις εκτιμήσεις της συναίνεσης για 2,31 δολάρια και ήταν χαμηλότερα από τα 2,64 δολάρια που σημείωσε πέρυσι.

Η μετοχή της Macy’s σημείωσε πτώση περίπου 4% κατά την προσυνεδριακή διαπραγμάτευση.

Macy's

Αυτή την εβδομάδα, οι μετοχές των Best Buy (BBY), Target (TGT) και Abercrombie & Fitch (ANF) έπεσαν όλες μετά την έκδοση ήπιων οδηγιών από τις εταιρείες.

Ο αναλυτής της Citi, Paul Lejuez, έγραψε σε σημείωμα πελάτη ότι, ενώ οι μάρκες ιδιωτικής ετικέτας αποτελούν μόνο το 15% των πωλήσεων της Macy’s, «οι δασμοί που επηρεάζουν τις εθνικές μάρκες» όπως η Nike (NKE), η Steve Madden (SHOO) ή η Adidas (ADDYY) θα μπορούσαν να επηρεάσουν το κόστος και την τιμολόγησή της.

«Η διοίκηση έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι ο καταναλωτής της επικεντρώνεται στην αξία και θα είναι ενδιαφέρον να ακούσουμε την άποψη της διοίκησης για το αν θα προσπαθήσει να μετακυλήσει το υψηλότερο κόστος στους καταναλωτές», έγραψε ο Lejuez.

Ο αναλυτής της Morningstar, David Swartz, χαρακτήρισε τα τιμολόγια «άλλο ένα πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει η Macy’s, επιπλέον όλων των άλλων προβλημάτων που πρέπει να αντιμετωπίσει η Macy’s».

Macy's

Μέχρι το κλείσιμο της Τετάρτης, η μετοχή της Macy’s έχει υποχωρήσει κατά 20% σε ετήσια βάση και κατά 34% τους τελευταίους 12 μήνες. Ο S&P 500 (^GSPC) κυμαίνεται γύρω από την επίπεδη γραμμή για το 2025 και έχει κερδίσει 15% το τελευταίο έτος.

Ανάλυση κερδών

Δείτε τι μοιράστηκε η Macy’s στα αποτελέσματά της για το τέταρτο τρίμηνο, σε σχέση με τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις του Bloomberg:

Καθαρές πωλήσεις: 7,77 δισ. δολάρια, έναντι 7,76 δισ. δολαρίων
Αναπροσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή: $1,80, έναντι $1,54
Αύξηση των πωλήσεων στα ίδια καταστήματα: 0,2%, έναντι 1,23%.

Ακολουθούν τα αποτελέσματα της Macy’s για το σύνολο του οικονομικού έτους, έναντι των συγκλίνουσων εκτιμήσεων του Bloomberg:

Καθαρές πωλήσεις: 22,29 δισ. δολάρια, έναντι 22,39 δισ. δολαρίων
Αναπροσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή: $2,64, έναντι $2,37
Αύξηση των πωλήσεων στα ίδια καταστήματα: -0,9%, έναντι -1,01%.

Μέσα στη Macy’s

Τον περασμένο Ιούλιο, η Macy’s ανακοίνωσε ότι τερμάτισε τις συνομιλίες με την Arkhouse Management και την Brigade Capital Management, οι οποίες είχαν υποβάλει προσφορά για την εξαγορά της σε ιδιωτική εταιρεία στα 24,80 δολάρια ανά μετοχή. Η μετοχή έκλεισε την Τετάρτη στα 13,31 δολάρια.

Οι επενδυτές θα εξετάσουν εξονυχιστικά την απόφασή της να ποντάρει στη στρατηγική ανάκαμψης της, που ονομάστηκε Bold New Chapter. Το σχέδιο προβλέπει το κλείσιμο 150 υπολειτουργούντων καταστημάτων βραχυπρόθεσμα, ενώ μέρος της εξοικονόμησης πόρων θα διατεθεί για τις υπάρχουσες τοποθεσίες και τις ψηφιακές εμπειρίες.

Το τέταρτο τρίμηνο, οι ίδιες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1,2% στα πρώτα 50 καταστήματα όπου επένδυσε σε περισσότερο μάρκετινγκ και προσωπικό. Στο πλαίσιο αυτού του σχεδίου, σχεδιάζει να κλείσει 66 μη κερδοφόρα καταστήματα φέτος.

«Οι επενδύσεις στην εμπειρία του πελάτη μας επέτρεψαν να επιτύχουμε τις υψηλότερες συγκρίσιμες πωλήσεις του έτους [και] τις καλύτερες επιδόσεις μας σε 11 τρίμηνα», ανέφερε η Spring στην ανακοίνωση.

Τον Δεκέμβριο, η Barington Capital Group και η Thor Equities αύξησαν την πίεση προς τη Macy’s για τη βελτίωση της αξίας των μετόχων.

Οι ακτιβιστές μέτοχοι δήλωσαν ότι οι μετοχές «δεν αντικατοπτρίζουν τις δυνατότητες ανόδου από την αναζωογόνηση του ονόματος της Macy’s». Υποστήριξαν επίσης ότι η εταιρεία λιανικής πώλησης μπορεί να κάνει περισσότερα με την Bluemercury, το Bloomingdale’s και την ακίνητη περιουσία της, την οποία αποτιμούν σε 5 έως 9 δισεκατομμύρια δολάρια.

Για το τέταρτο τρίμηνο, οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων της αλυσίδας πολυτελών ειδών Bloomingdale’s και της εταιρείας λιανικής πώλησης καλλυντικών Bluemercury αυξήθηκαν κατά 6,5% και 6,2% αντίστοιχα.

Ο Swartz της Morningstar δήλωσε ότι δεν έχει εμπιστοσύνη στη στρατηγική ανάκαμψης, δεδομένου ότι αυτή είναι η τελευταία από τις τρεις παρόμοιες προσπάθειες της τελευταίας δεκαετίας. «Οι δύο τελευταίες δεν δημιούργησαν μεγάλη αξία για τους μετόχους», είπε.

Brooke DiPalma, Yahoo Finance

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο