Οι μετοχές της Meta Platforms (NASDAQ: META) έχουν προσφέρει εκρηκτικές αποδόσεις στους επενδυτές από το 2022, οπότε και η μετοχή συνεχίζει να σημειώνει νέα υψηλά. Η μετοχή εκτινάχθηκε πρόσφατα, αφού η εταιρεία ανακοίνωσε ισχυρές επιδόσεις εσόδων και κερδών στο τέταρτο τρίμηνο.
Παρά την τερατώδη πορεία της μετοχής, εξακολουθεί να προσφέρει άνοδο. Οι μετοχές διαπραγματεύονται σε έναν λογικό πολλαπλασιαστή κερδών της τάξης του 30, που συνάδει με τον μέσο όρο του S&P 500 (SNPINDEX: ^GSPC). Επιπλέον, η τελευταία έκθεση κερδών αποκάλυψε μερικούς καταλύτες που ενισχύουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών στις προοπτικές ανάπτυξης του ηγέτη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ακολουθούν τρεις λόγοι για τους οποίους η μετοχή αποτελεί αγορά.
1. Οι επενδύσεις τεχνητής νοημοσύνης της Meta οδηγούν σε υψηλότερες αποδόσεις κεφαλαίου
Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας έχουν επιταχύνει τις κεφαλαιουχικές τους δαπάνες το τελευταίο έτος για να υποστηρίξουν τη δημιουργία τεχνολογικών υποδομών για την τεχνητή νοημοσύνη (AI). Αλλά δεν βλέπουν όλες βελτίωση της αύξησης των κερδών και της απόδοσης του απασχολούμενου κεφαλαίου.
Σκεφτείτε ότι η Microsoft και η Meta Platforms έχουν περίπου διπλασιάσει τις κεφαλαιουχικές τους δαπάνες τα τελευταία τρία χρόνια, αλλά η Microsoft ανακοίνωσε αύξηση κερδών μόλις 10% σε ετήσια βάση το πιο πρόσφατο τρίμηνο, ενώ η απόδοση του κεφαλαίου της υποχώρησε κατά μερικές ποσοστιαίες μονάδες στο 30%.
Εν τω μεταξύ, η Meta Platforms αύξησε τις κεφαλαιουχικές της δαπάνες κατά 37% στα 37 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, αλλά τα κέρδη ανά μετοχή της αυξήθηκαν εντυπωσιακά κατά 60% σε ετήσια βάση. Αυτή η αστρική επίδοση αύξησε την απόδοση του κεφαλαίου της σε ένα εταιρικό ρεκόρ 33,6% πέρυσι.
Η βελτίωση της απόδοσης κεφαλαίου και η ισχυρή αύξηση των κερδών της Meta ενισχύει την εμπιστοσύνη των επενδυτών στη στρατηγική της για την τεχνητή νοημοσύνη.
2. Αύξηση των διαφημιστικών εσόδων
Το κύριο μέσο της Meta για τη δημιουργία εσόδων από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι η διαφήμιση. Τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 22% το 2024, φθάνοντας τα 164 δισ. δολάρια, και υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να ωφελήσει τη μελλοντική της ανάπτυξη.
Η Meta AI είναι ένας εξατομικευμένος βοηθός που θα μπορούσε να φτάσει σε περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο χρήστες φέτος. Καθώς η εταιρεία συνεχίζει να εκπαιδεύει τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης της, αυτός ο βοηθός θα μαθαίνει καλύτερα τα ενδιαφέροντα ενός χρήστη και θα αυξάνει τη δέσμευσή του με την οικογένεια εφαρμογών της Meta. Αυτό θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη διαφήμιση.
Πέρυσι, η Meta και ο ηγέτης των τσιπ AI της Nvidia συνεργάστηκαν για να λανσάρουν το Andromeda, ένα σύστημα μηχανικής μάθησης που βελτιώνει την απόδοση της διαφήμισης. Το Andromeda φιλτράρει δεκάδες εκατομμύρια διαφημίσεις για να βρει έναν μικρό αριθμό που θα είναι πιο σχετικός με κάποιον που περιηγείται σε μία από τις εφαρμογές της Meta.
Η Meta διαθέτει μια ισχυρή μηχανή ανάπτυξης που λειτουργεί εδώ. Το Meta AI συμβάλλει στην αύξηση της δέσμευσης των χρηστών από τη μία πλευρά και από την άλλη, η Andromeda διευκολύνει τους διαφημιζόμενους να συνδεθούν με περισσότερους από 3,3 δισεκατομμύρια καθημερινά ενεργούς χρήστες.
3. Καινοτομία υλικού
Ένας άλλος παράγοντας που ανεβάζει το κλίμα των επενδυτών γύρω από τη μετοχή της Meta είναι η δυνατότητα για έναν αυξανόμενο αριθμό περιπτώσεων χρήσης με AI μακροπρόθεσμα. Μία από αυτές τις ευκαιρίες είναι τα γυαλιά τεχνητής νοημοσύνης Ray-Ban της Meta, τα οποία φέρεται να έχουν πουλήσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο και ο διευθύνων σύμβουλος Mark Zuckerberg είναι αισιόδοξος για τις μελλοντικές πωλήσεις.
«Αυτή θα είναι μια καθοριστική χρονιά που θα καθορίσει αν είμαστε σε μια πορεία προς πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια και τελικά δισεκατομμύρια γυαλιά AI και αν τα γυαλιά θα είναι η επόμενη υπολογιστική πλατφόρμα, όπως λέγαμε εδώ και καιρό, ή αν αυτό θα είναι απλώς μια μεγαλύτερη διάρκεια», δήλωσε κατά τη διάρκεια της κλήσης για τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου.
Είναι πιθανό τα γυαλιά Ray-Ban της Meta να έχουν φτάσει στο ταβάνι τους, λαμβάνοντας υπόψη το πώς απέτυχαν οι προηγούμενες προσπάθειες (π.χ. το Google Glass της Alphabet). Αλλά η διοίκηση σαφώς δεν εγκαταλείπει τη δυνατότητα να γίνει αυτό ένας σημαντικός παράγοντας εσόδων με την πάροδο του χρόνου, και λαμβάνοντας υπόψη τη δημοτικότητα της Ray-Ban, αυτά τα νέα γυαλιά θα μπορούσαν να βρουν ένα αυξανόμενο κοινό.
Είναι σημαντικό ότι αυτό το προϊόν δεν θα βλάψει την επιχείρηση της Meta αν αποτύχει, αλλά αν απογειωθούν, θα επικυρώσει περαιτέρω τη στρατηγική AI της Meta Platforms και θα τροφοδοτήσει τη μετοχή υψηλότερα.
Μην χάσετε αυτή τη δεύτερη ευκαιρία σε μια δυνητικά προσοδοφόρα ευκαιρία
Έχετε νιώσει ποτέ ότι χάσατε το πλοίο στην αγορά των πιο επιτυχημένων μετοχών; Τότε θα θέλετε να ακούσετε αυτό.
Σε σπάνιες περιπτώσεις, η εξειδικευμένη ομάδα αναλυτών μας εκδίδει μια σύσταση μετοχών «Double Down» για εταιρείες που πιστεύουν ότι πρόκειται να εκτοξευθούν. Αν ανησυχείτε ότι έχετε ήδη χάσει την ευκαιρία να επενδύσετε, τώρα είναι η καλύτερη στιγμή να αγοράσετε πριν να είναι πολύ αργά. Και οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους:
- Nvidia: αν είχατε επενδύσει 1.000 δολάρια όταν διπλασιάσαμε το 2009, θα είχατε 360.040 δολάρια!
- Apple: αν επενδύατε 1.000 δολάρια όταν διπλασιάσαμε το 2008, θα είχατε 46.374 δολάρια!
- Netflix: αν επενδύατε 1.000 δολάρια όταν διπλασιάσαμε το 2004, θα είχατε 570.894 δολάρια!*
Αυτή τη στιγμή, εκδίδουμε ειδοποιήσεις «Double Down» για τρεις απίστευτες εταιρείες, και μπορεί να μην υπάρξει άλλη τέτοια ευκαιρία σύντομα.
John Ballard, The Motley Fool
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

