Η Nestlé λέει ότι οι γονείς με λιγότερα παιδιά αγοράζουν πιο ακριβές παιδικές τροφές

Η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο λέει ότι η μείωση του αριθμού των παιδιών ανά νοικοκυριό έχει οδηγήσει στην "πριμοδότηση"

Οι γονείς που έχουν λιγότερα παιδιά αγοράζουν πιο ακριβές παιδικές τροφές, σύμφωνα με τον επικεφαλής του τομέα διατροφής της Nestlé, καθώς η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο αλλάζει τη στρατηγική της για να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο της μείωσης των γεννήσεων.

Η Nestlé, όπως και άλλες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, προσπαθεί να ωθήσει τους πελάτες της να αγοράζουν λιγότερα και ακριβότερα προϊόντα, καθώς προσπαθεί να καταπολεμήσει την πιθανή συρρίκνωση της πελατειακής βάσης και το υψηλότερο κόστος των συστατικών, μια στρατηγική γνωστή ως premiumisation.

Η Serena Aboutboul δήλωσε στους Financial Times ότι οι άνθρωποι με λιγότερα παιδιά, ή μόνο παιδιά, «τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα. Βλέπουμε μια σαφή μείωση του αριθμού των παιδιών ανά νοικοκυριό. Και αυτό οδηγεί στην πριμοδότηση».

Ο ελβετικός όμιλος δήλωσε ότι η σταθερή μείωση των παγκόσμιων ποσοστών γεννήσεων, τόσο στις αναπτυσσόμενες χώρες όσο και στις πλουσιότερες οικονομίες, οδηγεί τη ζήτηση στα υψηλότερης ποιότητας βρεφικά προϊόντα του, όπως τα Sinergity, NAN και Illuma.

Η διατροφή είναι ο τρίτος μεγαλύτερος τομέας της Nestlé, μετά τον καφέ και τα προϊόντα για κατοικίδια ζώα. Η κατηγορία περιλαμβάνει βρεφικές φόρμουλες, παιδικές τροφές και ροφήματα και γάλατα σε σκόνη, όπως τα Nesquik, Milo και Nido.

Ο τομέας έχει στοχεύσει στις πωλήσεις βρεφικών προϊόντων υψηλότερης ποιότητας, συμπεριλαμβανομένων των βρεφικών γαλάτων και τροφών, καθώς και στη μείωση του κόστους των φθηνότερων εμπορικών σημάτων του, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής για την τόνωση της εξασθενημένης απόδοσης του ομίλου καταναλωτικών αγαθών.

Σε μια επικαιροποίηση των αποτελεσμάτων για το σύνολο του έτους τον περασμένο μήνα, η εταιρεία δήλωσε ότι οι πωλήσεις βρεφικής διατροφής αυξήθηκαν με χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, χάρη στις πωλήσεις της ακριβότερης φόρμουλας NAN και της μάρκας μαζικής αγοράς Lactogen.

Στοχεύει σε ανάπτυξη για τη βρεφική και παιδική διατροφή με σύνθετο ετήσιο ρυθμό 2-3% και 3% αντίστοιχα μεταξύ 2025 και 2027, σε σύγκριση με 5% ανάπτυξη για τα εμπορικά σήματα διατροφής ενηλίκων, συμπεριλαμβανομένων των συμπληρωμάτων για γυναίκες και γήρανση.

Οι χώρες σε όλο τον κόσμο παλεύουν με τη μείωση των ποσοστών γεννήσεων, με τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού να ζουν πλέον σε χώρες με ποσοστά γεννήσεων ανά γυναίκα κάτω από το λεγόμενο «ποσοστό αντικατάστασης» του 2,1.

Ο Aboutboul δήλωσε ότι ένα μέρος αυτού του φαινομένου είναι ότι οι γυναίκες αποκτούν παιδιά αργότερα στη ζωή τους, όταν είναι συνήθως πιο σταθερές οικονομικά, γεγονός που προσθέτει επίσης δυναμική στην αύξηση των πωλήσεων των πιο ακριβών εμπορικών σημάτων.

Εκτός από τη στόχευση σε προϊόντα υψηλότερης ποιότητας για μωρά, η Nestlé στρέφεται επίσης περαιτέρω σε τομείς όπως η παροχή συμπληρωμάτων διατροφής και εμπλουτισμένων τροφίμων για ηλικιωμένους, για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της γήρανσης του πληθυσμού.

Ο Aboutboul δήλωσε ότι η Nestlé, η οποία βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης υπό τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Laurent Freixe, «διευρύνει τα όρια» της κατηγορίας διατροφής της, σε προϊόντα για μητέρες, μεγαλύτερα παιδιά και για τον ηλικιωμένο πληθυσμό.

«Έχεις [λιγότερα] μωρά, αλλά μπορείς να κοιτάξεις τα νήπια, να κοιτάξεις τις μητέρες και να αναπτύξεις μια στρατηγική για την υγιή γήρανση και τη μακροζωία, η οποία είναι μια αυξανόμενη τάση», είπε.

Εκτός από το στόχο της επέκτασης των ακριβότερων τμημάτων της, το τμήμα διατροφής της Nestlé μειώνει το κόστος των προϊόντων της μαζικής αγοράς, τα οποία περιλαμβάνουν το προσιτό γάλα Nestogen και τα στιγμιαία δημητριακά Cerevita, καθώς προσπαθεί να καταπολεμήσει την αυξανόμενη πόλωση των καταναλωτικών δαπανών.

Η εταιρεία δήλωσε ότι στοχεύει τα φθηνότερα προϊόντα της σε ευάλωτους πληθυσμούς στην Αφρική, την Ασία και τη Λατινική Αμερική, όπου ο υποσιτισμός και η «ακατάλληλη» βρεφική διατροφή εξακολουθούν να είναι υψηλά.

Madeleine Speed, Financial Times

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο