Η Nestlé μειώνει τις προβλέψεις για τα κέρδη και ανακοινώνει περικοπές κόστους ύψους 2,8 δισ. δολαρίων

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Laurent Freixe θα διαχωρίσει την ευρωπαϊκή επιχείρηση εμφιαλωμένου νερού

Madeleine Speed, Financial Times

Η Nestlé μείωσε τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της για τα κέρδη της και ανακοίνωσε εκστρατεία μείωσης του κόστους, καθώς το νέο αφεντικό της Laurent Freixe παρουσίασε το σχέδιό του για να αλλάξει την πορεία της μεγαλύτερης εταιρείας τροφίμων στον κόσμο.

Ο Freixe μείωσε τις μεσοπρόθεσμες προβλέψεις για το περιθώριο κέρδους της εταιρείας στο 17%, από τον στόχο 17,5% έως 18,5% που είχε θέσει ο προκάτοχός του Mark Schneider, ο οποίος παραιτήθηκε αυτό το καλοκαίρι.

Πριν από την ημέρα των κεφαλαιαγορών, ο ελβετικός όμιλος παρουσίασε ένα «σχέδιο δράσης», που περιλαμβάνει την αύξηση των διαφημιστικών δαπανών κατά 9% έως το τέλος του επόμενου έτους και τη μείωση του κόστους κατά 2,5 δισ. ελβετικά φράγκα (2,8 δισ. δολάρια) έως το 2027 για τη χρηματοδότηση νέων επενδύσεων.

Επιπλέον, η Nestlé ανακοίνωσε τον διαχωρισμό της ευρωπαϊκής επιχείρησης εμφιαλωμένου νερού.

«Το σχέδιο δράσης μας θα βελτιώσει επίσης τον τρόπο λειτουργίας μας, καθιστώντας μας πιο αποτελεσματικούς, ευέλικτους και ευέλικτους», δήλωσε ο Freixe, ένας βετεράνος της Nestlé που ανέλαβε τον Σεπτέμβριο. «Αυτό θα μας επιτρέψει να παράγουμε αξία για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη μας».

Όπως πολλές εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, η Nestlé αγωνίζεται να ανακτήσει την αύξηση του όγκου πωλήσεων μετά από μια περίοδο πληθωρισμού ρεκόρ, καθώς οι καταναλωτές αντιδρούν στην εκτίναξη του κόστους των καθημερινών αγαθών.

Η ελβετική εταιρεία έχει υποαποδώσει σε σχέση με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως η Unilever και η Danone.

Η τιμή της μετοχής της Nestlé έχει υποχωρήσει περισσότερο από 20% φέτος μετά από μια σειρά από αποτυχίες στα κέρδη και λειτουργικά ατυχήματα, συμπεριλαμβανομένης της αποτυχημένης ενσωμάτωσης ενός συστήματος πληροφορικής και ενός σκανδάλου καθαρισμού νερού που σχετίζεται με τις γαλλικές μάρκες νερού, όπως η Vittel και η Perrier. Οι μετοχές ήταν σταθερές καθώς άνοιξε η αγορά την Τρίτη.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι, στο πλαίσιο του σχεδίου της για την «αύξηση των λειτουργικών επιδόσεων», η επιχείρηση νερού θα διαχωριστεί ως αυτόνομη από τον Ιανουάριο του επόμενου έτους. Η Nestlé δήλωσε ότι εξετάζει τη στρατηγική της για την επιχείρηση και θα διερευνήσει «ευκαιρίες συνεργασίας».

Ο David Hayes, αναλυτής της Jefferies, δήλωσε ότι αναμένει από τη Nestlé να προσδιορίσει τη ρίζα της υποαπόδοσης των τελευταίων ετών και κατά πόσον ο όμιλος έχει «πολιτισμικό ζήτημα» κατά την ημέρα των κεφαλαιαγορών.

Ο Hayes δήλωσε ότι θα ήθελε επίσης να ακούσει πώς η Nestlé σχεδιάζει να ανακτήσει την ανάπτυξη όταν η αύξηση των πωλήσεων καφέ και κατοικίδιων ζώων επιβραδύνεται. Ο καφές και τα προϊόντα για κατοικίδια ζώα έχουν ιστορικά συνεισφέρει έως και το 60 % της ανάπτυξης της πρώτης γραμμής του ομίλου.

Στην πρώτη του κίνηση ως διευθύνων σύμβουλος, ο Freixe, ο οποίος προηγουμένως ήταν επικεφαλής των δραστηριοτήτων της Nestlé στη Λατινική Αμερική, μείωσε τον Οκτώβριο την πρόβλεψη για την αύξηση των πωλήσεων της Nestlé για το έτος σε περίπου 2%, από το 3% που προέβλεπε τον Ιούλιο, ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης αδυναμίας των καταναλωτών.

Ο όμιλος διατήρησε τον μεσοπρόθεσμο στόχο του για οργανική αύξηση των πωλήσεων στο 4%.

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο