Η Nestle USA αυξάνει τις τιμές ορισμένων προϊόντων σοκολάτας λόγω του κόστους των πρώτων υλών, ένα σημάδι ότι τα γλυκά θα παραμείνουν ακριβά για τους καταναλωτές στο εγγύς μέλλον.
Η αμερικανική θυγατρική της Nestle SA, της μεγαλύτερης εταιρείας τροφίμων στον κόσμο, θα αυξήσει τις τιμές των προϊόντων Toll House morsels, του κακάου για ψήσιμο και των σετ για φοντάν από τις 23 Ιουνίου, σύμφωνα με ένα σημείωμα που είδε το Bloomberg News.
Οι αυξήσεις ακολουθούν επιστολές που έστειλε η εταιρεία στα τέλη του περασμένου έτους σε ορισμένους προμηθευτές πρώτων υλών, στις οποίες η Nestle τους ζητούσε να μειώσουν τις τιμές, να παρέχουν εκπτώσεις και, σε ορισμένες περιπτώσεις, να ακυρώσουν εντελώς τις συμβάσεις προμήθειας, σύμφωνα με άτομα που είναι εξοικειωμένα με το θέμα και ζήτησαν να μην κατονομαστεθούν, καθώς οι πληροφορίες είναι εμπιστευτικές. Ορισμένοι προμηθευτές αρνήθηκαν να το πράξουν, σύμφωνα με τα ίδια άτομα.
Οι επιστολές ήταν συγκεκριμένες για κάθε προμηθευτή και περιείχαν λεπτομέρειες σχετικά με τα αιτήματα της εταιρείας για μια σειρά προϊόντων που αγοράζει, όπως ζάχαρη και καφές, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Οι τιμές της σοκολάτας και ορισμένων τροφίμων συνεχίζουν να αυξάνονται, παρά τη συγκράτηση του συνολικού πληθωρισμού στα είδη διατροφής. Η περιορισμένη προσφορά ώθησε τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του κακάου σε ιστορικά υψηλά επίπεδα στα τέλη του περασμένου έτους, προκαλώντας αυξήσεις των τιμών, οι οποίες δοκιμάζουν την προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν περισσότερα για σνακ.
Η Nestle και οι ανταγωνιστές της αντιμετώπισαν την άνοδο των τιμών του κακάου και του καφέ κατά το παρελθόν έτος, γεγονός που οδήγησε σε αυξήσεις των τιμών για την προστασία των περιθωρίων κέρδους. Αυτές οι αυξήσεις ήταν ο κύριος παράγοντας της καλύτερης από το αναμενόμενο αύξησης των πωλήσεων της Nestle κατά το πρώτο τρίμηνο, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Laurent Freixe να δηλώνει ότι ο ελβετικός όμιλος «αυξάνει τις τιμές όσο μπορεί για να καλύψει τα έξοδά του, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη την αντίδραση των καταναλωτών σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον».
Η Nestle θα ανακοινώσει τις συγκεκριμένες αλλαγές στις τιμές των προϊόντων σε μεταγενέστερη ημερομηνία, σύμφωνα με το σημείωμα. Οι αλλαγές στις τιμές για τους καταναλωτές θα αποφασιστούν από τους λιανοπωλητές, οι οποίοι θα λάβουν υπόψη μια σειρά παραγόντων, συμπεριλαμβανομένου του ανταγωνισμού.
Οι αυξήσεις των τιμών της Toll House έρχονται μετά από «εξαντλητικές προσπάθειες να αντισταθμιστούν οι επιβαρύνσεις λόγω της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών», σύμφωνα με το σημείωμα της Nestle. Οι αλλαγές δεν οφείλονται στους πρόσφατους δασμούς, ανέφερε η εταιρεία στο σημείωμα.
Η Nestle επιδιώκει να επιτύχει εξοικονόμηση κόστους ύψους 700 εκατομμυρίων ελβετικών φράγκων (843,6 εκατομμύρια δολάρια) έως το 2025, κυρίως μέσω προμηθειών.
Εκπρόσωπος της Nestle δήλωσε ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση του κόστους του κακάου και ότι η εταιρεία προβαίνει σε αυξήσεις των τιμών μετά από προσεκτική εξέταση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος και των προσπαθειών για την αντιμετώπιση των υψηλότερων κόστους. Προς το παρόν, δεν θα επηρεαστούν άλλα προϊόντα κακάου.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του κακάου στη Νέα Υόρκη εκτοξεύθηκαν πέρυσι σε ρεκόρ κοντά στα 13.000 δολάρια ανά τόνο, καθώς οι κακές καιρικές συνθήκες και οι ασθένειες έπληξαν τις καλλιέργειες στη Δυτική Αφρική. Αν και οι τιμές έχουν πλέον υποχωρήσει κατά περίπου 30% από το υψηλότερο σημείο τους, λόγω των προσδοκιών για ένα μικρό πλεόνασμα, ο κακάος εξακολουθεί να είναι πολύ πιο ακριβός από τα ιστορικά επίπεδα.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του καφέ Arabica έφτασαν επίσης σε ρεκόρ νωρίτερα φέτος, καθώς η ξηρασία έπληξε την παραγωγή της Βραζιλίας
Οικονομολόγοι, επενδυτές και εταιρείες παρακολουθούν με ιδιαίτερη προσοχή τις τιμές μετά από χρόνια υψηλού πληθωρισμού που έχουν μειώσει την αγοραστική δύναμη ορισμένων καταναλωτών. Οι εκτεταμένοι και ταχέως μεταβαλλόμενοι δασμοί του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αναμένεται να αυξήσουν περαιτέρω τις τιμές ορισμένων προϊόντων. Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις ΗΠΑ μειώθηκε τον Απρίλιο στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε ετών, λόγω του αυξανόμενου πεσιμισμού για την οικονομία και την αγορά εργασίας.
Η Nestle αντιμετωπίζει δυσκολίες στη Βόρεια Αμερική, η οποία ήταν μία από τις περιοχές με τις χειρότερες επιδόσεις της εταιρείας το πρώτο τρίμηνο. Ήταν επίσης μία από τις λίγες περιοχές όπου οι μέσες τιμές μειώθηκαν. Η ελβετική εταιρεία τροφίμων έχασε μερίδιο αγοράς, καθώς οι καταναλωτές, φοβούμενοι τον πληθωρισμό, στράφηκαν σε φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις — κάτι που ο διευθύνων σύμβουλος Freixe έχει δεσμευτεί να μετριάσει μειώνοντας τις τιμές προϊόντων όπως οι κατεψυγμένες πίτσες στις ΗΠΑ.
Τα γλυκά, ο καφές και τα αυγά είναι μεταξύ των προϊόντων που ξεπερνούν τον συνολικό πληθωρισμό των τροφίμων, ο οποίος κυμαίνεται σε χαμηλά μονοψήφια ποσοστά, σύμφωνα με στοιχεία της αμερικανικής κυβέρνησης. Οι μέσες τιμές μονάδας των σοκολάτων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά περίπου 18% στα 3,45 δολάρια για τις 4 εβδομάδες που έληξαν στις 19 Απριλίου, σε σύγκριση με δύο χρόνια νωρίτερα, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών NIQ.
Οι υψηλότερες τιμές της σοκολάτας έχουν επηρεάσει αρνητικά τον όγκο των πωλήσεων ορισμένων εταιρειών τροφίμων, καθώς οι καταναλωτές παραμένουν προσεκτικοί στις δαπάνες τους. Η Hershey Co. ανακοίνωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι οι τιμές της σοκολάτας καθημερινής κατανάλωσης έχουν αυξηθεί κατά 8% από την αρχή του έτους, ενώ ο όγκος των πωλήσεων έχει μειωθεί κατά 4,5%. Εν τω μεταξύ, η Mondelez International Inc. ανακοίνωσε πρόσφατα ότι αναδιαρθρώνει την επιχείρηση σοκολάτας της, προκειμένου να προσφέρει μια σειρά από συσκευασίες διαφορετικών μεγεθών, διατηρώντας παράλληλα χαμηλές τιμές για ορισμένα βασικά προϊόντα.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

