Η Nissan και η Honda βρίσκονται σε διερευνητικές συνομιλίες για μια συγχώνευση των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών που θα δημιουργήσει ένα ιαπωνικό κολοσσό ύψους 52 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με άτομα που έχουν ενημερωθεί για το θέμα.
Οι δύο εταιρείες μελετούν έναν τρόπο συνένωσης που θα τις βοηθούσε να ανταγωνιστούν καλύτερα σε μια εποχή που οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με τους ταχέως αναπτυσσόμενους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και την πιο αργή από την αναμενόμενη ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι συνομιλίες μεταξύ της Nissan και της Honda βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και υπάρχουν ανησυχίες για πιθανές πολιτικές αντιδράσεις στην Ιαπωνία, επειδή μια συγχώνευση δύο από τις πιο ιστορικές μάρκες αυτοκινήτων της χώρας θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικές περικοπές θέσεων εργασίας, δήλωσε ένας από τους ανθρώπους που έχουν γνώση των συζητήσεων.
Η Nissan και η Honda ανακοίνωσαν τον Μάρτιο ότι θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων οχημάτων και έχουν εμβαθύνει τις συνομιλίες τους εν μέσω αβεβαιότητας για το τι θα σημάνει για την αυτοκινητοβιομηχανία η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ.
Φέτος, οι μετοχές της Nissan, η οποία έχει διασταυρούμενη μετοχική δομή με τη γαλλική Renault, έχουν υποχωρήσει κατά 40%, δίνοντάς της κεφαλαιοποίηση 8,2 δισ. δολαρίων. Η Honda έχει κεφαλαιοποίηση αγοράς 44 δισ. δολαρίων.
Η Nissan τον Νοέμβριο παρουσίασε ένα σχέδιο έκτακτης ανάκαμψης που περιλάμβανε την απώλεια 9.000 θέσεων εργασίας, λέγοντας ότι θα μειώσει την παγκόσμια παραγωγική ικανότητα κατά 20%. Η εταιρεία υποβάθμισε τις προβλέψεις για τα κέρδη της για δεύτερη φορά φέτος, αφού κατέγραψε ζημίες στο τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.
Η Nissan αναζητά έναν επενδυτή-άγκυρα εδώ και αρκετούς μήνες και οι Financial Times ανέφεραν τον περασμένο μήνα ότι εξετάζονται «όλες οι επιλογές», συμπεριλαμβανομένης της συγχώνευσης με τη Honda.
Οι συνομιλίες για τη συγχώνευση μεταξύ της Nissan και της Honda αναφέρθηκαν για πρώτη φορά από το Nikkei. Η Nissan δήλωσε το βράδυ της Τρίτης: «Το περιεχόμενο της έκθεσης [του Nikkei] δεν είναι κάτι που έχει ανακοινωθεί από καμία από τις δύο εταιρείες».
Πρόσθεσε: «Όπως ανακοινώθηκε τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η Honda και η Nissan διερευνούν διάφορες δυνατότητες για μελλοντική συνεργασία, αξιοποιώντας η μία τα δυνατά σημεία της άλλης. Εάν υπάρξουν οποιεσδήποτε ενημερώσεις, θα ενημερώσουμε τους ενδιαφερόμενους φορείς μας την κατάλληλη στιγμή».
Η Honda εξέδωσε παρόμοια ανακοίνωση, λέγοντας ότι η ίδια και η Nissan «διερευνούν διάφορες δυνατότητες για μελλοντική συνεργασία, αξιοποιώντας ο ένας τα δυνατά σημεία του άλλου».
Η Renault αρνήθηκε να σχολιάσει.
Τον Αύγουστο, η Honda και η Nissan δήλωσαν ότι θα παρουσιάσουν ένα EV μέχρι το τέλος της δεκαετίας, καθώς οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να αναπτύξουν από κοινού λογισμικό.
Μια συγχώνευση μεταξύ της Nissan και της Honda θα έδινε στη διευρυμένη εταιρεία ένα σημαντικό κατασκευαστικό αποτύπωμα στις ΗΠΑ, βοηθώντας και τις δύο μάρκες να ελαχιστοποιήσουν ενδεχομένως τις επιπτώσεις των δασμών που προτείνει ο Τραμπ στις εισαγωγές από το Μεξικό. Η Nissan έχει σημαντικές κατασκευαστικές δραστηριότητες στο Μεξικό.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει επίσης ότι ο Τραμπ, μακροχρόνιος επικριτής των ηλεκτρικών οχημάτων, μπορεί να επιβραδύνει την υιοθέτησή τους στις ΗΠΑ, ενδεχομένως με την άμβλυνση των κανόνων για τις εκπομπές ρύπων.
Η επιδείνωση των οικονομικών επιδόσεων της Nissan ήρθε αφότου απέτυχε να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση των παγκόσμιων πωλήσεων EV με μια ισχυρή υβριδική προσφορά: αυτοκίνητα που συνδυάζουν την ισχύ της μπαταρίας με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι πωλήσεις αυτών των οχημάτων βοήθησαν την Toyota.
Η Nissan βρέθηκε πρόσφατα στο στόχαστρο ακτιβιστών επενδυτών, όπως η Effissimo Capital Management, ένα hedge fund με έδρα τη Σιγκαπούρη, γνωστό για εκστρατείες υψηλού προφίλ εναντίον ορισμένων από τα μεγαλύτερα ονόματα στην Ιαπωνία, συμπεριλαμβανομένης της Toshiba.
Η Nissan, η οποία κατέχει μερίδιο στη μικρότερη ανταγωνίστρια Mitsubishi Motors, σχεδιάζει μια σειρά σημαντικών λανσαρισμάτων προϊόντων για να προσπαθήσει να ανακτήσει τη δυναμική της.
Εάν οι συνομιλίες για συγχώνευση μεταξύ της Nissan και της Honda επιμείνουν, οι δύο εταιρείες θα πρέπει να βρουν τρόπο να συμβιβάσουν τις εντελώς διαφορετικές εταιρικές κουλτούρες τους.
Οι FT ανέφεραν τον περασμένο μήνα ότι η Renault θα ήταν ανοιχτή στην πώληση μέρους των μετοχών της στη Nissan στη Honda στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της 25ετούς συμμαχίας.
Ένα πρόσωπο που βρίσκεται κοντά στη Renault δήλωσε ότι μια ισχυρότερη σχέση μεταξύ της Nissan και της Honda θα μπορούσε να είναι «μόνο θετική» για τον γαλλικό όμιλο.
Η Renault αναδιοργάνωσε τη συμμαχία της με τη Nissan πέρυσι, με τον γαλλικό όμιλο να μειώνει το ποσοστό συμμετοχής του στην ιαπωνική εταιρεία σε λίγο κάτω από το 36%.
Η Nissan απέκτησε δικαιώματα ψήφου για το 15 τοις εκατό του μεριδίου της στη Renault. Η Nissan έχει δικαίωμα ψήφου στο 15 τοις εκατό του μετοχικού κεφαλαίου της Renault.
Peter Campbell, James Fontanella-Khan, και David Keohane, Financial Times
Τ.Σ.
![](https://markets.economico.gr/wp-content/uploads/2023/06/icon-new-2.png)
![](https://markets.economico.gr/wp-content/uploads/2023/06/icon-new-2.png)