Η νομοθεσία για τις ψηφιακές αγορές της ΕΕ δίνει ώθηση αε μικρότερες εταιρείες

τράπεζες

ΕΕ

Καθώς οι μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο ανανεώνουν τις βασικές διαδικτυακές υπηρεσίες τους για να συμμορφωθούν με τον ορόσημο νόμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για τις Ψηφιακές Αγορές, οι αλλαγές θα μπορούσαν να δώσουν σε ορισμένους μικρότερους αντιπάλους και ακόμη και σε ομολόγους τους ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Το DMA είναι η προσπάθεια της Ευρώπης να χαλιναγωγήσει την Alphabet (NASDAQ:GOOGL) της Google, της Amazon (NASDAQ:AMZN), της Apple (NASDAQ:AAPL), του κατόχου του TikTok ByteDance, των Meta Platforms (NASDAQ:META) και της Microsoft (NASDAQ:MSFT) και να δημιουργήσουν ίσους όρους ανταγωνισμού για τους μικρότερους αντιπάλους και τελικά περισσότερο ανταγωνισμό για τους Ευρωπαίους.

Η σαρωτική νομοθεσία υποχρεώνει μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο να διευκολύνουν τους καταναλωτές να επιλέγουν και να επιλέγουν υπηρεσίες από διαφορετικούς παρόχους.

«Οι νικητές θα είναι μικρές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις που θα έχουν περισσότερες επιλογές και μεγαλύτερη προβολή από τις μεγάλες εταιρείες», δήλωσε ο Christophe Carugati στη συμβουλευτική εταιρεία Digital Competition.

Για παράδειγμα, η Meta πρέπει να καταστήσει τις υπηρεσίες Facebook Messenger και WhatsApp διαλειτουργικές με τους κατάλληλους ανταγωνιστές, εφόσον πληρούν τα τεχνικά πρότυπα και τα πρότυπα ασφαλείας της εταιρείας.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες άλλων εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως το Signal και το Telegram – που έχουν κερδίσει διεθνώς την έμφαση που δίνουν στην προστασία του απορρήτου των χρηστών – θα μπορούν σύντομα να συνομιλούν με τις επαφές του Messenger και του Whatsapp χωρίς να αλλάζουν εφαρμογές.

Η Meta αναφέρει στην έκθεση συμμόρφωσής της ότι επιτυγχάνει μια ισορροπία μεταξύ της δημιουργίας μιας βιώσιμης προσέγγισης για τους τρίτους παρόχους που ενδιαφέρονται να γίνουν διαλειτουργικοί με τη Meta μεγιστοποιώντας ταυτόχρονα την ασφάλεια, την ασφάλεια και το απόρρητο των χρηστών.

Ομοίως, οι χρήστες των τηλεφώνων Android της Google θα έχουν εγγυημένη επιλογή της προεπιλεγμένης μηχανής αναζήτησης κατά τη ρύθμιση της συσκευής τους, κάτι που αντιπροσωπεύει μια μεγάλη ευκαιρία για εναλλακτικές λύσεις, όπως το DuckDuckGo με επίκεντρο το απόρρητο και το Ecosia με συνείδηση ​​του περιβάλλοντος.

«Η εφαρμογή αυτών των νέων κανόνων είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά η απόδειξη της πουτίγκας βρίσκεται πάντα στην κατανάλωση και στο αν βλέπουμε ουσιαστικές αλλαγές στο μερίδιο αγοράς», δήλωσε η Sophie Dembinski, επικεφαλής δημόσιας πολιτικής στην Ecosia.

Η Google ανέφερε σε ένα ιστολόγιο αυτή την εβδομάδα ότι οι αλλαγές στα αποτελέσματα αναζήτησης σημαίνουν ότι οι μεγάλοι μεσάζοντες και οι συγκεντρωτές θα έχουν περισσότερη επισκεψιμότητα ενώ τα ξενοδοχεία, οι αεροπορικές εταιρείες, οι έμποροι και τα εστιατόρια θα έχουν λιγότερη.

Οι καταναλωτές στην ΕΕ έχουν επίσης κερδίσει νέα προστασία απορρήτου, καθώς η DMA εισάγει νέους κανόνες για τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα δεδομένα τους.

Για παράδειγμα, οι χρήστες μπορούν να ξεμπερδέψουν τους λογαριασμούς τους στο Facebook και στο Instagram, επομένως οι πληροφορίες δεν θα μοιράζονται πλέον σε πλατφόρμες για σκοπούς παρακολούθησης και στόχευσης.

Ο πόλεμος του app store

Ενώ το DMA προσφέρει νέους δρόμους για τους μικρότερους αντιπάλους να έχουν πρόσβαση στους καταναλωτές, οι κατεστημένοι τεχνολογικοί γίγαντες θα μπορούσαν επίσης να δουν τους ομοτίμους τους να παίρνουν ένα κομμάτι από τα μερίδια αγοράς τους.

Η Apple αναμφισβήτητα πρόκειται να χάσει τα περισσότερα από το DMA, το οποίο την αναγκάζει να ανοίξει το προσοδοφόρο App Store της, μια ευκαιρία που πιθανότατα θα εκμεταλλευτούν οι ανταγωνιστές της Big Tech και οι μικρότερες νεοφυείς επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με το DMA, η Apple θα πρέπει να επιτρέπει στους προγραμματιστές λογισμικού να διανέμουν τις εφαρμογές τους σε χρήστες στην ΕΕ εκτός του δικού της App Store.

Η Apple έχει προειδοποιήσει ότι οι αλλαγές στο λειτουργικό της σύστημα για κινητά iOS, στο πρόγραμμα περιήγησης ιστού Safari και στο App Store ενέχουν μεγαλύτερους κινδύνους για τους χρήστες και τους προγραμματιστές καθώς θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν νέους δρόμους για κακόβουλο λογισμικό, απάτες και απάτες, παράνομο και επιβλαβές περιεχόμενο και άλλο απόρρητο και ασφάλεια απειλές.

Οι επικριτές της Apple λένε ότι ενδιαφέρεται μόνο για την υπεράσπιση των κερδών της, καθώς λαμβάνει προμήθεια 30% για αγορές εντός εφαρμογής.

Η εφαρμογή των νέων κανόνων έρχεται εν μέσω κλιμάκωσης της διαμάχης μεταξύ της Apple και του κατασκευαστή Fortnite Epic Games, ενός από τους μακροχρόνιους επικριτές της.

Το Fortnite είχε προγραμματίσει να ξεκινήσει το δικό του κατάστημα εφαρμογών σε iPhone και iPad στην ΕΕ, σύμφωνα με το DMA. Όμως, την Τετάρτη, η Apple τερμάτισε έναν νέο λογαριασμό προγραμματιστή που είχε δημιουργήσει η Epic στη Σουηδία. Σε απάντηση, η Epic κατηγόρησε την Apple ότι αφαίρεσε έναν από τους μεγαλύτερους πιθανούς ανταγωνιστές στο Apple App Store.

Η Επιτροπή ζήτησε εξηγήσεις από την Apple και βλέπει το ζήτημα ως προτεραιότητα, το οποίο θα μπορούσε να γίνει δοκιμαστικό για τους νέους κανόνες.

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο